Lords Of The Sound: Ένα συμφωνικό ταξίδι στα soundtracks του Hans Zimmer

Η ορχήστρα από την Ουκρανία έρχεται στην Αθήνα («Christmas Theater», Πέμπτη 4/1) σημειώνοντας το πρώτο διεθνές sold out του Νέου Έτους, με αποτέλεσμα να δίνει τελικά και δεύτερη συναυλία, νωρίτερα την ίδια ημέρα.

LrdSound_front

O Hans Zimmer έχει συνδυάσει το όνομά του με τόσα επιτυχημένα soundtracks χολυγουντιανών blockbusters, ώστε μερικές φορές τείνουμε να ξεχνάμε ότι είναι Γερμανός –γεννημένος στη Φρανκφούρτη– και όχι Αμερικάνος. Άσχετα αν, εδώ και χρόνια, βρίσκεται εγκατεστημένος στις Η.Π.Α., διατηρώντας το στούντιό του στην Καλιφόρνια.

Ασφαλώς, όποιος ξέρει στοιχειώδη γεγονότα για την ιστορία των soundtracks, γνωρίζει ότι υπάρχει ισχυρή παρουσία Γερμανόφωνων συνθετών στην ανάδυση του film score όπως το αντιλαμβανόμαστε ακόμα και σήμερα: η όλη παράδοση χρωστάει πολλά στην καθοριστική δουλειά του Αυστριακού Max Steiner, λ.χ., ενώ στις σχετικές υποψηφιότητες Όσκαρ της δεκαετίας του 1930 συχνή παρουσία είχε και ο (επίσης Αυστριακός) Erich Wolfgang Korngold. Δύο ονόματα που εύκολα εντοπίζονται στις δημιουργικές καταβολές του Zimmer, χάρη –κυρίως– στον τρόπο με τον οποίον άρθρωσαν την επική αίσθηση δουλεύοντας για φημισμένες ταινίες σαν π.χ. τις "Περιπέτειες του Ρομπέν των Δασών" (1938) ή το "Όσα Παίρνει Ο Άνεμος" (1939).

LrdSound_01

Ο αυτοδίδακτος Zimmer, βέβαια, είναι "παιδί" μιας μεταγενέστερης και αισθητά πιο μοντέρνας εποχής, γι' αυτό και δίπλα στις γνώριμες ορχήστρες ακούμε συχνά και ήχους με σαφώς ηλεκτρονική υφή και ταυτότητα. "Είμαι τέκνο του 20ού αιώνα", είπε σε μια διάλεξή του πριν δέκα χρόνια, ενώ σε πρόσφατη συνέντευξή του για το έγκυρο περιοδικό κλασικής μουσικής "Gramophone" στάθηκε και στην έντονη επιρροή που του άσκησαν τα soundtracks του Ennio Morricone, ιδιαίτερα εκείνο για το θρυλικό "Μια Φορά Κι Έναν Καιρό Στη Δύση" του Σέρτζιο Λεόνε (1968). 

Από εκεί και πέρα, φυσικά, ο Γερμανός δημιουργός τράβηξε τον δρόμο του, ο οποίος εκκίνησε το 1977, βρίσκοντάς τον να παίζει synths για συγκροτήματα σαν τους Krakatoa ή τους Buggles της γνωστής επιτυχίας "Video Killed The Radio Star" (1979). Χάρη σε αυτή τη θητεία στράφηκε στον συγκερασμό συμφωνικών και ηλεκτρονικών στοιχείων και το 1987 λάνσαρε μια νέα καριέρα ως σόλο κινηματογραφικός συνθέτης, γράφοντας το score για το "Terminal Exposure" του Νίκου Μαστοράκη.

LrdSound_02

Τα όσα εκτυλίχθηκαν από τότε μέχρι σήμερα είναι αρκετά γνωστά, αποτελώντας λόγο για τη μεγάλη απήχηση που βρίσκει τώρα στα μέρη μας ο ερχομός των Lords Of The Sound: μιας συμφωνικής ορχήστρας από την Ουκρανία, η οποία ασχολείται ενεργά με το ανακάτεμα παραδοσιακών και μοντέρνων στοιχείων (πάντα σε ένα κλασικό πλαίσιο, ασφαλώς) και περιοδεύει ανά τον κόσμο υπό την ηγεσία του Andrii Novatorov, φιλοδοξώντας να διακριθεί σε ρεπερτόριο σύγχρονων συνθετών που εργάζονται για την κινηματογραφική βιομηχανία.

Η ανακοίνωση, λοιπόν, μιας αθηναϊκής εμφάνισης αφιερωμένης στα πιο λαμπρά και διάσημα soundtracks του Hans Zimmer ("Christmas Theater", Πέμπτη 4/1) πυροδότησε τον μαζικό ενθουσιασμό, οδηγώντας στο πρώτο διεθνές sold out του Νέου Έτους. Με αποτέλεσμα οι Lords Of The Sound να ανακοινώσουν και δεύτερη συναυλία, νωρίτερα την ίδια ημέρα: η μία θα λάβει χώρα στις 16.00, δηλαδή, ενώ η άλλη στις 20.00.

LrdSound_03

Η απήχηση αυτή, φυσικά, δεν έχει τόσο να κάνει με την ουκρανική ορχήστρα –η οποία, άσχετα με τις εκτελεστικές της ικανότητες, ακόμα χτίζει το όνομά της– όσο με το ρεπερτόριο που θα ακουστεί στην Αθήνα: μια ανθολόγηση, δηλαδή, από μουσικές γραμμένες για διάσημες κι αγαπημένες ταινίες όπως π.χ. ο "Βασιλιάς των Λιονταριών" (1995), οι "Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι Του Νεκρού" (2006), το "Dune" (2022), το "Interstellar" (2014), ο "Κώδικας Da Vinci" (2006), ο "Μονομάχος" του Ρίντλεϊ Σκοτ (2001), το "Batman: The Dark Knight" του Κρίστοφερ Νόλαν (2009), αλλά και το 25o φιλμ της James Bond εποποιίας "No Time To Die" (2021).

Τέτοια παραδείγματα, βέβαια, αν και παγκοσμίως αναγνωρίσιμα, δεν αποτελούν παρά την κορυφή του παγόβουνου όσον αφορά την καριέρα του Zimmer και το κραταιό του στάτους ανάμεσα στους κινηματογραφικούς συνθέτες των καιρών μας: ο πλήρης κατάλογος με τα περίπου 500 έργα του θα μπορούσε να τροφοδοτήσει κάμποσες ανάλογες βραδιές σαν κι αυτή στο "Christmas Theater", κάθε φορά με διαφορετικές επιλογές. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.

Οι Duran Duran υποδέχονται τον JC Stewart στο Release Athens 2024

Η διασκευή του στο "I’ll Be There For You", της θρυλικής σειράς "Friends", έγινε viral σε ολόκληρο τον πλανήτη και τον ανέδειξε σε έναν ανερχόμενο τραγουδοποιό.

Ο δικός μας σοφός, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης

Ο φετινός Ιούλιος ξεκίνησε με Αλκίνοο Ιωαννίδη και την ιστορική μπάντα του στον Λυκαβηττό, είκοσι τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες κοινές τους εμφανίσεις και την ηχογράφηση του live album "Εκτός τόπου και χρόνου". Άλλη μια βραδιά με τη σοφία, την αξιοπρέπεια, και τη δύναμη της μουσικής και του λόγου του Αλκίνοου. Άραγε τον ακούει κανείς;

Μπορεί μια playlist με nature sounds από την Greenpeace να βοηθήσει τη φύση;

Η Greenpeace έφτιαξε την ιδανική, natured themed playlist για να αποδράσουμε από το άγχος της καθημερινότητας.