Anouar Brahem: Επιστροφή στον τόπο του θριάμβου

Ο Τυνήσιος ουτίστας με τις εκλεκτικές τζαζ ανησυχίες συνάρπασε το Ηρώδειο το καλοκαίρι του 2021, μετατρέποντας την πρώτη του συναυλία στο αρχαίο ωδείο σε μια κατανυκτική εμπειρία. Την οποία και φιλοδοξεί να επαναλάβει, τώρα, στο νέο του ραντεβού με το ελληνικό κοινό κάτω από την Ακρόπολη (Τετάρτη 5/7).

ABrahem_front © Marco Borggreve

Δεν είναι άγνωστος στα μέρη μας ο Anouar Brahem, αφού δίνει συναυλίες εδώ ήδη από την αυγή της καριέρας του –και όχι μόνο στην Αθήνα, όπως μπορούν να πιστοποιήσουν όσοι τον είδαν το μακρινό 1991, στο Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας. Αλλά η εμφάνιση του 2021 στο Ηρώδειο (η πρώτη του κάτω από την Ακρόπολη) αποτέλεσε ένα ξεχωριστό ορόσημο σε αυτή την πορεία. Τόσο για τον Τυνήσιο καλλιτέχνη, ο οποίος γιόρτασε 30 στρογγυλά χρόνια πορείας σε έναν χώρο που ο ίδιος δήλωσε ότι θεωρεί ως "καθαγιασμένο", όσο και για το ελληνικό κοινό, που έζησε μια κατανυκτική εμπειρία, τοποθετημένη κάπου μεταξύ της σύγχρονης τζαζ και των παραδόσεων της Μεσογείου.

Αυτό, άλλωστε, είναι και το μεταίχμιο στο οποίο έχει διακριθεί ο Anouar Brahem –πολλάκις, μάλιστα. Παρά τη στενή του διασύνδεση με τον κόσμο που ακολουθεί τις πιο μοντέρνες τάσεις της τζαζ και ειδικά τον ευρωπαϊκό, δημιουργικό ήχο που έχει ταυτιστεί με την ECM (όπου δισκογραφεί σταθερά), δεν πρέπει να λησμονείται ότι είναι, πρωτίστως, ένας δεξιοτέχνης στο ούτι. Ο οποίος μπορεί να βρέθηκε κάποτε στο Παρίσι, αναζητώντας επαφή με μουσικούς προερχόμενους από ένα Δυτικό πλαίσιο έκφρασης, πρώτα όμως ανδρώθηκε καλλιτεχνικά στην πατρίδα του, έχοντας την ευκαιρία να μαθητεύσει και κοντά στον φημισμένο ουτίστα και συνθέτη Ali Sriti, που εκπροσωπούσε την τούρκικη σχολή παιξίματος του οργάνου.

ABrahem_01
© Marco Borggreve

Αδιαφορώντας για την ακριβή κατάταξη των ηχητικών του περιπετειών στις υπάρχουσες ταμπέλες των δισκοπωλείων, ο Brahem έπλασε βήμα-βήμα έναν κοσμοπολίτικο τζαζ ήχο με ισχυρές ρίζες στην αραβική κλασική μουσική, ο οποίος, πέρα από το ακροατήριο της ECM, προσέλκυσε και τους φίλους της world music. Μέχρι τον δίσκο του 2002 "Le Pas Du Chat Noir" αυτό το κράμα είχε πλέον βρει τη δική του ταυτότητα, μα και μια ιντριγκαδόρικη κατεύθυνση μεταξύ όσων γεφυρώνουν τη Δύση με την Ανατολή, επιτρέποντας στον Τυνήσιο δημιουργό να γνωρίσει την πρώτη του εμπορική επιτυχία στη Γαλλία. Χώρα όπου παραμένει δημοφιλής, ως και τις δικές μας ημέρες.

Από τα άλμπουμ που έφτιαξε από εκεί και πέρα, το πιο διακεκριμένο ήταν μάλλον το "The Astounding Eyes Of Rita" (2009): ένα ραφιναρισμένο world jazz σύνολο με υπέροχα παιξίματα, το οποίο πραγμάτωσε μαζί με τον Klaus Gesing στο μπάσο κλαρινέτο και στο (σοπράνο) σαξόφωνο, τον Björn Meyer στο μπάσο και τον Khaled Yassine στη νταραμπούκα και στο μπεντίρ. Και είναι με αυτό ακριβώς το εκλεκτό κουαρτέτο βιρτουόζων που θα επιστρέψει στο Ηρώδειο την Τετάρτη 5/7, επιδιώκοντας να ξανασυναρπάσει τους Έλληνες φίλους του με μια φρέσκια ματιά πάνω σε κομμάτια σαν τα "The Lover Οf Beirut" και "Stopover Αt Djibouti".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το πρώτο Jazzét Festival είναι γεγονός

Το Θέατρο Πέτρας φιλοξενεί μια τριήμερη γιορτή της τζαζ με κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Όσα θα δούμε στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου

Για δέκατη συνεχή χρονιά επιστρέφει το φεστιβάλ μουσικής, που θα έχει θέμα τη φιλία.

Το τριήμερο line up-φωτιά του Ejekt 2024

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις φεστιβαλικές ημέρες με headliners-απωθημένα ετοιμάζει για φέτος το Ejekt Festival στο Parking 5 του ΟΑΚΑ.

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.