Το Μουσικό Αρχείο του Διονυσίου Λαυράγκα μεταφέρθηκε στο Ωδείο Αθηνών

Το αρχείο έχει ήδη ψηφιοποιηθεί από το Κέντρο Ερευνών και Τεκμηρίωσης του Ωδείου Αθηνών και είναι διαθέσιμο σε ερευνητές, μουσικούς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Αρχείο Λαυράγκα © Αρχείο οικογένειας Λαυράγκα

Το Αρχείο του μεγάλου μουσουργού και πρωτεργάτη της Ελληνικής Εθνικής Σχολής, Διονυσίου Λαυράγκα (1860-1941) μεταφέρθηκε στο Ωδείο Αθηνών μετά από παραχώρηση των απογόνων του. Το Αρχείο απαρτίζεται από τις χειρόγραφες παρτιτούρες συμφωνικών έργων, σκηνικής μουσικής, όπερας, οπερέτας, θρησκευτικής μουσικής, μουσικής δωματίου καθώς και γνωστών τραγουδιών. Ανάμεσα σ’ αυτά περιλαμβάνεται η "Πρώτη Ελληνική Σουίτα", εμβληματικό έργο της Ελληνικής Εθνικής Σχολής, οι περίφημες όπερες "Διδώ" και "Φρόσω", το "Πένταθλον", που παρουσιάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, καθώς και άλλα άγνωστα ακόμη αριστουργήματα της ελληνικής μουσικής φιλολογίας. 

O Διονύσιος Λαυράγκας γεννήθηκε στην Κεφαλονιά και σπούδασε μουσική στην γενέτειρά του, στη Νάπολη αλλά και στο Παρίσι, κοντά στους διάσημους συνθέτες Jules Massenet, César Franck και Léo Delibes. Υπήρξε από τους σκαπανείς της Εθνικής Μουσικής Σχολής, καθώς και ο πρώτος Έλληνας συνθέτης που έγραψε μουσική για τον κινηματογράφο. Βασικός θεμελιωτής του "Ελληνικού Μελοδράματος", του πρώτου ελληνικού μελοδραματικού θιάσου, με τον οποίο περιόδευσε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στις αρχές του 20ού αιώνα, αγωνίστηκε για την καθιέρωση της ελληνικής οπερατικής δραστηριότητας. Οι αγώνες του δικαιώθηκαν με την ίδρυση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το 1939, δύο χρόνια πριν τον θάνατό του.

Όντας ένας από τους πρώτους Έλληνες καθηγητές θεωρητικών μαθημάτων στο Ωδείου Αθηνών, εξέδωσε θεωρητικά βιβλία μουσικής στα ελληνικά, μερικά από τα οποία, γράφονταν για πρώτη φορά στην χώρα μας, όπως το βιβλίο της Αντίστιξης.

Το Μουσικό Αρχείο Διονυσίου Λαυράγκα έχει ήδη ψηφιοποιηθεί από το Κέντρο Ερευνών και Τεκμηρίωσης του Ωδείου Αθηνών (ΚΕΤΩΑ) και είναι διαθέσιμο σε ερευνητές, μουσικούς και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Στόχος του ΚΕΤΩΑ είναι η ανάδειξη και η διάδοση του έργου του μεγάλου αυτού μουσικού δημιουργού και με αφορμή τη μεταφορά του αρχείου του στο Ωδείο, σχεδιάζεται σειρά εκδηλώσεων για να τιμηθεί ο κορυφαίος και πρωτοπόρος αυτός Έλληνας συνθέτης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το τριήμερο line up-φωτιά του Ejekt 2024

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις φεστιβαλικές ημέρες με headliners-απωθημένα ετοιμάζει για φέτος το Ejekt Festival στο Parking 5 του ΟΑΚΑ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
16/07/2024

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.

Οι Duran Duran υποδέχονται τον JC Stewart στο Release Athens 2024

Η διασκευή του στο "I’ll Be There For You", της θρυλικής σειράς "Friends", έγινε viral σε ολόκληρο τον πλανήτη και τον ανέδειξε σε έναν ανερχόμενο τραγουδοποιό.

Ο δικός μας σοφός, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης

Ο φετινός Ιούλιος ξεκίνησε με Αλκίνοο Ιωαννίδη και την ιστορική μπάντα του στον Λυκαβηττό, είκοσι τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες κοινές τους εμφανίσεις και την ηχογράφηση του live album "Εκτός τόπου και χρόνου". Άλλη μια βραδιά με τη σοφία, την αξιοπρέπεια, και τη δύναμη της μουσικής και του λόγου του Αλκίνοου. Άραγε τον ακούει κανείς;