Δύο εβδομάδες συμπληρώνονται αύριο, 10/3, από την κατάληψη του "Ολύμπια" - Μουσικού Θεάτρου "Μαρία Κάλλας", "από ομάδα εργαζομένων και σπουδαστών στον χώρο του χορού", όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του Συντονιστικού κατάληψης Ολύμπια, στις 24 Φεβρουαρίου. Η κατάληψη του "Ολύμπια" ήρθε να προστεθεί στον ήδη μακρύ κατάλογο καταλήψεων, κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων του καλλιτεχνικού κόσμου για το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022. Υπενθυμίζεται ότι συνεχίζουν να τελούν υπό κατάληψη τα κτήρια Ρεξ (Συντονισμός Εργαζόμενων στο Χώρο των Τεχνών), Τσίλλερ (Σώμα Συντονισμού Σπουδαστών Δραματικών Σχολών), της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης και της Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου "Ειρήνη Παππά", μεταξύ άλλων.
Σε μία ακόμα καταγγελία προχώρησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος και Ακροάματος - μαζί με 19 ακόμα σωματεία - ενώσεις - συλλόγους εργαζομένων στον χώρο των παραστατικών τεχνών που συνυπογράφουν την επιστολή προς τον Δήμαρχο κ. Κώστα Μπακογιάννη και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων - αναφέροντας ότι ο Δήμος Αθηναίων έχει προχωρήσει στη μη καταβολή αμοιβών των εργαζόμενων στο θέατρο "Ολύμπια" – Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας", επείδή το κτήριο τελεί υπό κατάληψη. Συγκεκριμένα, η ΠΟΘΑ κάνει λόγο "για εργαζόμενους που εργάζονται μέσω εργολαβικών εταιρειών ή εταιρειών δανειζόμενου προσωπικού καθώς και εργαζόμενους με μπλοκάκι, οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά απολύονται".
Σε ανάρτησή της η Τεχνική Ομάδα του θεάτρου Ολύμπια απαντά στην καταγγελία: "Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε ενάντια στο αγώνα των καλλιτεχνών που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους, απλά στην συνέλευσή τους εξηγήσαμε ότι δεν υπάρχει τρόπος να πληρωθούμε αν δεν εργαστούμε, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όποιον απεργεί. Απλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν επιλέξαμε εμείς να απεργήσουμε σε συμπαράσταση των καλλιτεχνών όπως ακριβώς ΔΕΝ το έχουν επιλέξει όσοι τεχνικοί εργάζονται σε όλα τα ιδιωτικά θέατρα, αλλά και το Μέγαρο Μουσικής, την Στέγη, την ΕΛΣ και τόσους άλλους χώρους πολιτισμού. Όλα αυτά τα αναφέρουμε γιατί δεν δεχόμαστε να γίνουμε προϊόν πολιτικής".
Με φόντο τη διαρκώς κλιμακούμενη κατάσταση, τίθεται το ερώτημα αν θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης οπερατικής παραγωγής "Ιφιγένεια εν Ταύροις" του Christoph Willibald Gluck, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 17 Μαρτίου, στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού προγραμματισμού του ΟΠΑΝΔΑ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Ολιβιέ Ντεκό, δεν έχει προβεί ως τώρα σε κάποια δήλωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΘΑ
Ο Δήμος Αθηναίων και ο ΟΠΑΝΔΑ αρνείται να καταβάλλει αμοιβές σε εργαζόμενους στο Θέατρο Μαρία Κάλλας (πρώην Ολύμπια) με τη δικαιολογία ότι το θέατρο τελεί υπό κατάληψη. Πρόκειται για εργαζόμενους που εργάζονται μέσω εργολαβικών εταιρειών ή εταιρειών δανειζόμενου προσωπικού καθώς και εργαζόμενοι με μπλοκάκι, οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά απολύονται. Την ώρα που η κυβέρνηση με την πολιτική της έχει δημιουργήσει απίστευτα αδιέξοδα στους ανθρώπους του πολιτισμού μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 και την απαξίωση των σπουδών στις καλλιτεχνικές σχολές, ο Δήμος Αθηναίων – υπό την εποπτεία του οποίου βρίσκεται το Θέατρο Μαρία Κάλλας – επιχειρεί να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό για να διασπάσει τον αγώνα μας, με μία κίνηση καθαρά ανάλγητη. Καλούμε το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο να αναθεωρήσουν τη στάση τους, να ανακαλέσουν τις αντεργατικές αποφάσεις τους και να αξιοποιήσουν τους εργαζόμενους στις, ούτως ή άλλως πάρα πολλές, δραστηριότητες και ανάγκες που υπάρχουν.
Η ανακοίνωση της Τεχνικής Ομάδας θεάτρου Ολύμπια
Η ανακοίνωση του Συντονιστικού Κατάληψης Ολύμπια
Από σήμερα Παρασκευή 24/2 το Ολύμπια- Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας" τελεί υπό κατάληψη από ομάδα εργαζομένων και σπουδαστών στον χώρο του χορού. Καταλαμβάνουμε το Ολύμπια ως πράξη αλληλεγγύης στις υπάρχουσες καταλήψεις καλλιτεχνών, με στόχο να δημιουργήσουμε μια εστία ζύμωσης και αγώνα που θα στεγάσει τις διεκδικήσεις του κλάδου μας. Οι άνθρωποι του χορού, δίχως στέγη για την τέχνη και το επάγγελμά μας ανοίγουμε χώρο για τον χορό μέσα από την πολιτική μας δράση στο κατειλημμένο Ολύμπια.
Το ΠΔ 85/2022 αντλώντας από το θολό τοπίο ισοτίμησης των πτυχίων ανώτερης εκπαίδευσης αποτελεί ξεκάθαρη υποβάθμιση των σπουδών μας και ευθεία επίθεση του κράτους στον καλλιτεχνικό κόσμο. Επιχειρεί να υποβαθμίσει περαιτέρω τις εργασιακές μας συνθήκες συνθλίβοντας τα ελάχιστα αναχώματα ζωτικής σημασίας που είχαμε καταφέρει να ορθώσουμε με τις μέχρι τώρα συλλογικές μας διεκδικήσεις.
Τα αιτήματα της άμεσης τροποποίησης του, της επαγγελματικής αξίας των πτυχίων μας και η ανάγκη ίδρυσης κρατικής στέγης χορού και πανεπιστημιακού τμήματος χορού αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του αγώνα μας. Μαχόμαστε ενάντια στη στοχευμένη προσπάθεια εξαθλίωσης των ζωών μας, απαντώντας σε ένα σύστημα εκμετάλλευσης, μέσω της συλλογικοποίησης και οραματιζόμενα έναν κόσμο ελευθερίας και ισότητας. Ορθώνουμε τις φωνές μας, φωνάζοντας "10, 100, 1000 καταλήψεις" και σας καλούμε να στηρίξετε την κατάληψη Ολύμπια και τον κλιμακούμενο αγώνα των καλλιτεχνών.
Περισσότερες πληροφορίες
«Ιφιγένεια εν Ταύροις»
Το αριστούργημα του ανανεωτή της όπερας, Christoph Willibald Gluck, παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή, με ένα καστ διακεκριμένων λυρικών καλλιτεχνών (Σούλα Παρασίδη, Philippe-Nicolas Martin, Juan Francisco Gatell, Γιάννης Σελητσανιώτης, Maria Novella Malfatti, Χρυσάνθη Σπιτάδη και Florent Leroux-Roche), υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου και με τη φρέσκια σκηνοθετική ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου.