Με δεδομένη τη ζωηρή στήριξη του εγχώριου κοινού στην αναζωπύρωση της συναυλιακής δράσης κατά το περσινό καλοκαίρι, όλοι αναμένουν ένα εξίσου "θερμό" θέρος για το 2023. Όμως μεσολαβούν αρκετοί μήνες μέχρι τα μεγάλα υπαίθρια φεστιβάλ κι ακόμα δεν έχουμε πλήρη εικόνα των καλλιτεχνών που θα ηγηθούν αυτών. Το μεσοδιάστημα, εντωμεταξύ, αποδεικνύεται ολοένα και πιο πολυάσχολο, αφού πληθαίνουν οι ανακοινώσεις για ζωντανές εμφανίσεις διεθνών ονομάτων στην Αθήνα. Από τις τουλάχιστον 25 που έχουμε καταγράψει έως το Πάσχα (16/4), διαλέξαμε λοιπόν τις 10+1 πολυαναμενόμενες βραδιές.
Μεταξύ άλλων, ο Φεβρουάριος φέρνει την αναζωπύρωση του Vive Le Punk Rock!, για πρώτη φορά μετά το πέρας της πανδημίας. Το φεστιβάλ επιστρέφει για ένα εορταστικό διήμερο, καθώς φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια παρουσίας στα punk δρώμενα όχι μόνο της Αθήνας, μα και των Βαλκανίων –αφού έχει δείξει την ικανότητά του να αντλεί κοινό και από τις γειτονικές μας χώρες. Όπως πάντα θα διεξαχθεί στο "An Club", έχοντας ως μεγάλους πρωταγωνιστές τους Infa Riot (Παρασκευή 17/2) και τους GBH (Σάββατο 18/2), οι οποίοι περιοδεύουν για τα 40 χρόνια του ιστορικού τους άλμπουμ "City Baby Attacked By Rats".
Τη Δευτέρα 20/2, κατόπιν, καταφτάνουν στην πόλη και οι Kruder & Dorfmeister, ως προσκεκλημένοι της σειράς συναυλιών "Cosmos" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Γιορτάζοντας 30 χρόνια καριέρας, το δίδυμο από τη Βιέννη τάζει στο κοινό ένα οπτικοακουστικό σόου θεμελιωμένο στον πολυσυλλεκτικό του ηλεκτρονικό ήχο, ο οποίος πάντρεψε τη balearic αισθητική με breaks και με στοιχεία μοντέρνας τζαζ. Σε εντελώς διαφορετικό ηχητικό κλίμα, ο Φεβρουάριος περιλαμβάνει και τη συναυλία των Amenra στο "Gagarin" (Παρασκευή 24/2): οι Βέλγοι έχουν έρθει αρκετές φορές στη χώρα μας, αφήνοντας άριστες σκηνικές εντυπώσεις, οπότε ο πήχης των προσδοκιών των οπαδών για την τρέχουσα περιοδεία τους –η οποία βασίζεται στο φιλόδοξο άλμπουμ "De Doorn" του 2021– έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλά.
Ο Μάρτιος ανοίγει δυναμικά με τη συνέχεια της 5ης σεζόν της εκλεκτικής σειράς συναυλιών "St Paul's Sessions", που πλέον διεξάγεται στο Αμφιθέατρο "Ιωάννης Δεσποτόπουλος" του Ωδείου Αθηνών –έναν νέο, υπόγειο χώρο στο κέντρο της πόλης, που πρωτοσυστήθηκε στο κοινό μέσα στο 2022. Το Σάββατο 4/3 αναμένεται λοιπόν να φιλοξενήσει τον πολυσυζητημένο Αυστριακό Fennesz: έναν από τους μεγάλους ήρωες των ηλεκτρονικών '00s (το άλμπουμ "Endless Summer" του 2001 θεωρείται από τα κορυφαία μουσικά έργα του έως τώρα 21ου αιώνα), ο οποίος αναμένεται να συμπράξει επί σκηνής με τον Abul Mogard, alter-ego του αινιγματικού Guido Zen, που έχει κερδίσει μεγάλη προσοχή κατά την τελευταία δεκαετία.
Δύο μέρες μετά, εντωμεταξύ, την Τρίτη 7/3, ξανάρχονται στην Ελλάδα και κάποιοι άλλοι ήρωες των '00s –οι Black Angels. Σημαιοφόροι της ψυχεδελικής rock αναβίωσης των χρόνων αυτών, οι Αμερικανοί μπόρεσαν και ρίζωσαν στις προτιμήσεις του εγχώριου εναλλακτικού ακροατηρίου και καταφτάνουν ξανά στην Αθήνα (στο "ΕΟΝ Athens" του Αιγάλεω) έχοντας στις αποσκευές τους το πρόσφατο άλμπουμ "Wilderness Of Mirrors".
Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει όμως και το διήμερο της Luz Casal στο "Christmas Theater", το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12/3. Η Ισπανίδα τραγουδίστρια που έγινε διεθνώς γνωστή από το soundtrack για την εμβληματική ταινία "Ψηλά Τακούνια" του Πέδρο Αλμοδόβαρ (1991) είναι δεδομένα αγαπητή στη χώρα μας, όπου έχει έρθει αρκετές φορές. Γι' αυτό το νέο της ραντεβού υπόσχεται ένα best of πρόγραμμα, ενώ θα συμπράξει και με 60μελή ορχήστρα. Οι Καναδο-αμερικανοί Palaye Royale, από την άλλη, επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά (Δευτέρα 13/3, στο "Gagarin") και το γεγονός ότι η βραδιά τους οδεύει ήδη προς το sold out καθώς γράφονται τούτες οι γραμμές επιβεβαιώνει ότι ανήκουν στα πιο "καυτά" rock ονόματα για ένα νεότερο κοινό. Το οποίο τους έχει ανταμείψει με μισό δισεκατομμύριο streams στα 10 (και κάτι) χρόνια που βρίσκονται στα μουσικά πράγματα.
Ο πλούσιος Μάρτης συνεχίζεται κατόπιν στο "six d.o.g.s", το οποίο υποδέχεται τους SONS την Πέμπτη 23/3. Όχι τους Βρετανούς The Sons, δηλαδή, αλλά τους σκέτους και με κεφαλαία γραμμένους SONS από το Βέλγιο, στην πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα. Ή, αλλιώς, μία από τις πιο φλογισμένες νεανικές μπάντες του ευρωπαϊκού alternative ήχου της τελευταίας πενταετίας, η οποία συζητιέται όλο και περισσότερο για την punk οργή των συναυλιών της και τα γκαζωμένα της τραγούδια. Λίγο μετά, το Σάββατο 25/3, ανήμερα της εθνικής επετείου, έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα μας και οι Razorlight, για μια βραδιά στο Παλιό Αμαξοστάσιο Ο.ΣΥ (Γκάζι), στο πλαίσιο των "Jameson Connects" sessions που διοργανώνει το γνωστό ουίσκι. Η μπάντα του Johnny Borrell πρωταγωνίστησε στα βρετανικά indie rock δρώμενα των '00s και γνώρισε τη νούμερο 1 επιτυχία τόσο σε επίπεδο singles, όσο και με το δεύτερό της άλμπουμ ("Razorlight", 2006). Ήταν να τους βλέπαμε το 2020, μάλιστα, όμως η τότε συναυλία έπεσε πάνω στο ξέσπασμα της covid-19 πανδημίας.
Ο Απρίλης, έπειτα, ως μήνας που φιλοξενεί το Πάσχα (16/4) και τη Μεγάλη Εβδομάδα δείχνει να ρίχνει τους ρυθμούς των διεθνών εμφανίσεων, αν και σχετικές συναυλίες θα διεξαχθούν έως και τη Μεγάλη Παρασκευή. Κορυφαία θέση στα μουσικά ραντεβού του μήνα, πάντως, κατέχει η έλευση του θρυλικού Max Romeo στο "Fuzz", την Κυριακή 2/4. Στα 78 του, πλέον, ο σπουδαίος Τζαμαϊκανός ερμηνευτής και στιχουργός βρίσκεται σε αποχαιρετιστήρια περιοδεία. Κάτι που σημαίνει ότι είναι τελευταία ευκαιρία για παλιότερους μα και νεότερους ώστε να τιμήσουν μία από τις αυθεντικότερες μορφές της κλασικής reggae –τον άνθρωπο που λένε ότι πρόσθεσε το "rude" στην έκφραση rude boys και που έχει στον κατάλογό του το περίφημο "I Chase The Devil" (1976), το τραγούδι δηλαδή που σάμπλαραν το 1992 οι Prodigy για το οριακό τους "Out Of Space", αλλά και ο Kanye West το 2003.
Μεγάλο ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει και η πρώτη ελληνική συναυλία του Passenger ("Gagarin", Τετάρτη 5/4), με δεδομένο ότι ο 38χρονος τραγουδοποιός από το Μπράιτον της Αγγλίας αναμένεται να προσελκύσει κοινό από κάμποσες διαφορετικές κατευθύνσεις λόγω του "Let Her Go" (2012): μιας τεράστιας παγκόσμιας επιτυχίας, η οποία παίζεται και ξαναπαίζεται και στα δικά μας ραδιόφωνα, σημειώνοντας συνάμα και διάφορα ρεκόρ σε επίπεδο YouTube και Spotify, όπου ήδη μετρά πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια streams.