Είναι ασφαλές να πούμε ότι οι ακούραστοι Βέλγοι, αν και τράβηξαν τα πρώτα βλέμματα στα μέσα των 00s με το τραγούδι "Lost and Found" και τις δυναμικές live εμφανίσεις τους, βρίσκονται τώρα στην καλύτερη φάση τους. Από την κυκλοφορία του full-length ντεμπούτου τους "Applause" το 2010, οι Balthazar έχουν προσθέσει στη δισκογραφία τους τρία άλμπουμ κατά τη διάρκεια των οποίων διανύουν μια τεράστια απόσταση. Το "Rats" (2012) ήταν αυτό που καθιέρωσε ουσιαστικά το indie pop γκρουπ πέρα από τα όρια της Ευρώπης, με το διάδοχό του, "Thin Walls" (2015), σε παραγωγή Ben Hillier (Blur, Depeche Mode κ.λπ.), να ανοίγει στους Balthazar το δρόμο για μερικά από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ.
Η alternative pop μπάντα, μετά την κυκλοφορία των τριών πρώτων άλμπουμ της, έκανε ένα ανανεωτικό διάλειμμα. Τα ιδρυτικά μέλη της αφιερώθηκαν σε solo projects, εξερευνώντας διαφορετικά μουσικά ιδιώματα. Πιο συγκεκριμένα, ο Jinte Deprez συστήθηκε εκ νέου στο κοινό ως J. Bernardt και πειραματίστηκε με την R&B και ο Maarten Devoldere, ως "Warhaus", καταπιάστηκε με την art-jazz. Οι δύο συνεργάτες και φίλοι από το σχολείο γίνονται, κατά πώς φαίνεται, οι μεγαλύτεροι fans ο ένας του άλλου. Τα side projects τους συνδυαστικά με την ανασύνθεση του γκρουπ –μετά την αποχώρηση της Patricia Vanneste– σηματοδότησαν την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου. Χαρακτηριστικά, ο Devoldere αναφέρει σε συνέντευξή του ότι "οι δίσκοι των solo projects ήταν πιο επιτυχημένοι απ’ ό,τι περιμέναμε και λειτούργησαν σαν δημιουργικό οξυγόνο για τη μετέπειτα ηχογράφηση του "Fever”".
Η επιστροφή των Balthazar συμπίπτει με τη μεταστροφή της μουσικής τους σε ένα πιο εξωστρεφές και εορταστικό ύφος, με την κυκλοφορία του "Fever" (2019), που συγκαταλέγεται με ευκολία στα καλύτερα του είδους του για τη δεκαετία των 10s. Οι δύο τραγουδιστές καταφέρνουν να εξελίξουν εδώ τον πιο "τυπικό" ήχο τους, που ξεκίνησε ως απάντηση στη σύγχρονη "ροκ αναβίωση", σε ένα ιδιοσυγκρασιακό στιλ συνθέσεων και ενορχηστρώσεων. Η καινοτομία του "Fever" ανέδειξε το μπάσο σε κεντρικό πρωταγωνιστή του ήχου τους, αφήνοντας στις κιθάρες έναν συμπληρωματικό ρόλο.
Αν η κυκλοφορία του 2019 αποτέλεσε μία από τις πιο ευχάριστες δισκογραφικές εκπλήξεις της χρονιάς, το τελευταίο "Sand", που βγήκε τον περασμένο Φεβρουάριο, είναι το νέο peak τους. Tο ντουέτο των Jinte και Marteen, έχοντας ανακαλύψει νέα μουσικά μονοπάτια, δοκιμάζει στην προκειμένη πράγματα που, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, δεν είχαν επιχειρήσει νωρίτερα. Drum samples, bass synths και tribal στοιχεία μπαίνουν στο προσκήνιο ήδη από το πρώτο single του "Sand", με τίτλο "Losers", που είναι μια ωδή στην αυθεντική disco των 70s. Το δεύτερο single "You Won’t Come Around", ένα αισθαντικό guilt trip με πλούσιο ρυθμικό background, αλλά και το πιο tropical "Hourglass" και "Powerless" είναι η απόδειξη ότι "σπρώχνουν" τον ήχο τους ακόμη πιο έντονα στις νέες κατευθύνσεις που συστήνουν στο "Fever".
Το Σάββατο 16 Απριλίου, ύστερα από δύο χρόνια απουσίας, οι Balthazar επιστρέφουν ομολογουμένως στην καλύτερη στιγμή της έως τώρα πορείας τους στη χώρα μας, με την οποία, όπως έχουν δηλώσει, είναι ερωτευμένοι. Η εμφάνιση του συγκροτήματος στην Ελλάδα είχε προγραμματιστεί για τον Μάρτιο του 2020, όμως η πανδημία ακύρωσε προσωρινά τα σχέδια τους, με το live τους στο "Fuzz Club" να αποτελεί τον δεύτερο σταθμό της περιοδείας τους "Sand Tour 2022".
The story behind the cover
H δεύτερη κυκλοφορία των Balthazar σηματοδοτεί την "ενηλικίωσή" τους και τους βάζει στον διεθνή μουσικό χάρτη.
Τα αγελαία αφρικανικά αγριόσκυλα του εξωφύλλου είναι μια φωτογραφία του National Geographic.
O μυθικός ελέφαντας, Homunculus Loxodontus, γνωστός ως "αυτός που περιμένει".