Η ΚΟΑ ερμηνεύει έργα του Νικόλαου Μάντζαρου και το "The Chairman Dances" του Τζον Άνταμς

Τη συναυλία «Μάντζαρος + 1» θα διευθύνει ο Σπύρος Προσωπάρης.

ΚΟΑ ©Akriviadis

Ένα πρόσωπο και ταυτόχρονα μια ολόκληρη εποχή ζωντανεύουν μέσα από τη συναυλία "Μάντζαρος + 1", της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής, τις 25 Φεβρουαρίου. Το πολύπλευρο και πολυεπίπεδο έργο του συνθέτη του Εθνικού μας Ύμνου, Νικόλαου Μάντζαρου περιγράφει ανάγλυφα τις αστικές αναζητήσεις και τις κυρίαρχες επιρροές στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, αποκαλύπτοντας έναν συνθέτη καλλιεργημένο, παραγωγικό, τολμηρό και διερευνητικό.

Το πλούσιο πρόγραμμα ξεκινά με τις κομβικές Συμφωνίες αρ.1 "Di genere orientale” και αρ.2. Συνεχίζει με χαρακτηριστικές άριες που ερμηνεύουν οι διακεκριμένοι Ρόζα Πουλημένου (υψίφωνοςκαι Παναγιώτης Πράτσος (βαρύτονος). Η συναυλία - υπό τον βαθύ γνώστη του είδους-  Σπύρο Προσωπάρη, ολοκληρώνεται με το ευφάνταστο "The Chairman Dances" του μινιμαλιστή Τζον Άνταμς. Συμμετέχει ο διακεκριμένος σολίστ Γιάννης Καραμπέτσος (τρομπέτα).

Ρόζα Πουλημένου

Η Ρόζα Πουλημένου σχολίασε την επικείμενη συναυλία. "Οι δύο καντάτες του Μάντζαρου, τις οποίες θα ερμηνεύσω, ενέχουν δυσκολίες ανάλογες με τα έργα των συνθετών του 19ου αιώνα, όπως επί παραδείγματι του Ροσσίνι και εν γένει τα της εποχής του μπελκάντο. Σε αυτά, συναντάς άριες με μεγάλες φράσεις, αλλά και άλλες με γρήγορα περάσματα. Χρειάζεται, επομένως, σωστός χειρισμός της αναπνοής και άρτια τεχνική προκειμένου να αποδοθεί η γραμμή και το ύφος κάθε μέρους του έργου. Πέραν από τις όποιες τεχνικές προκλήσεις έχουν οι δύο καντάτες, νιώθω μεγάλη ικανοποίηση για το γεγονός ότι καλούμαι να ερμηνεύσω έργα του "πατέρα" της νεοελληνικής μουσικής Νικόλαου  Χ. Μάντζαρου. Είναι εξαιρετικής σημασίας για τα ελληνικά μουσικά πράγματα ότι μία ορχήστρα, όπως η ΚΟΑ, προβάλει το έργο του συγκεκριμένου εμβληματικού Κερκυραίου μουσουργού, με διευθυντή -εν προκειμένω- έναν σημαντικό νέο, επίσης, Κερκυραίο διευθυντή ορχήστρας, τον Σπύρο Προσωπάρη."

Παναγιώτης Πράτσος

Το σχόλιο του βαρύτονου Παναγιώτη Πράτσου: "Ζώντας και δουλεύοντας στο εξωτερικό με μόνιμη μουσική στέγη την Κρατική Όπερα της Βιέννης έχω τη χαρά να έχω συνεργαστεί με σημαντικές ορχήστρες και μαέστρους. Η συναυλία αυτή, όμως, αποτελεί για εμένα μία ιδιαίτερα σημαντική στιγμή στην καριέρα μου καθώς πρόκειται για την πρώτη μου σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και το ντεμπόυτο μου στο Μέγαρο Μουσικής. Όντας γεννημένος στην Αθήνα και με καταγωγή από την Κέρκυρα αποτελεί μεγάλη χαρά και ιδιαίτερη τιμή για μένα η σύμπραξη με την κορυφαία ορχήστρα της Ελλάδας και τους διακεκριμένους ερμηνευτές Ρόζα Πουλημένου, Γιάννη Καραμπέτσο και φυσικά τον εξαίρετο μαέστρο Σπύρο Προσωπάρη."

Γιάννης Καραμπέτσος

O Γιάννης Καραμπέτσος δήλωσε για την εμφάνισή του με την ΚΟΑ: "Η Romanza του Ν. Μάντζαρου, είναι ένα έργο λυρικό με καθαρά επτανησιακό χρώμα και η πιο σημαντική του πρόκληση, εκτός βέβαια από το εκφραστικό του ιδίωμα, είναι οι μεγάλες του μουσικές περίοδοι, οι οποίες απαιτούν ιδιαίτερη αντοχή από τον εκτελεστή. Από όσο γνωρίζω επίσης, είναι το παλαιότερο ελληνικό έργο για τρομπέτα και αυτό το κάνει πολύ σημαντικό.
Χαίρομαι που πρώτη φορά μου δίνεται η ευκαιρία να τιμήσω την επτανησιακή μουσική με ένα αμιγώς τρομπετιστικό έργο. Μια μουσική με την οποία γαλουχήθηκα, μιας και προέρχομαι κι εγώ, όπως και αρκετοί συνάδελφοί μου από μία επτανησιακή φιλαρμονική. Έκανα τα πρώτα μου μουσικά βήματα στη Φιλαρμονική Εταιρία Λευκάδας με έτος ιδρύσεως 1850, τη δεύτερη δηλαδή σε αρχαιότητα φιλαρμονική στα Επτάνησα."

Σπύρος Προσωπάρης

Το σχόλιο του Σπύρου Προσωπάρη: "Στη συναυλία οκτώ από τα εννέα έργα θα ακουστούν για πρώτη φορά από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Αυτό αποτελεί ήδη μια πρόκληση και πιστεύω πως θα έχει ενδιαφέρον και για τους μουσικούς. Επίσης, θα συνυπάρξουν δύο διαφορετικές εποχές, δηλαδή αυτή των αρχών του 19ου αιώνα με τη μουσική του Κερκυραίου Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου και η σύγχρονη (1985) μέσα από το ευφάνταστο και απαιτητικό συμφωνικό έργο του Αμερικανού Τζον Άνταμς. Μια ‘’ενδιαφέρουσα αντίστιξη’’ στη συναυλία αλλά και στο διαφορετικό ύφος, τα ηχοχρώματα και φυσικά στο μέγεθος της ορχήστρας. Πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να τα παντρέψουμε με επιτυχία! Πρόκειται για μια συναυλία που αποπνέει ‘’Κέρκυρα’’ αφού είναι αφιερωμένη στο γενάρχη συνθέτη της έντεχνης νεοελληνικής εποχής και σημαντικό παιδαγωγό Νικόλαο Χαλικιόπουλο-Μάντζαρο με αφορμή τη συμπλήρωση 150 χρόνων από το θάνατό του (1872)."

Περισσότερες πληροφορίες

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

  • Κλασική μουσική

Με αφορμή τη συμπλήρωση ενάμιση αιώνα από τον θάνατο του Νικόλαου Μάντζαρου, η ΚΟΑ προσφέρει την ευκαιρία γνωριμίας και εξοικείωσης με έργα του σπουδαίου Κερκυραίου συνθέτη. Θα ερμηνεύσει, επίσης, ένα σύγχρονο, γοητευτικότατο συμφωνικό έργο του Τζον Άνταμς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το πρώτο Jazzét Festival είναι γεγονός

Το Θέατρο Πέτρας φιλοξενεί μια τριήμερη γιορτή της τζαζ με κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Όσα θα δούμε στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου

Για δέκατη συνεχή χρονιά επιστρέφει το φεστιβάλ μουσικής, που θα έχει θέμα τη φιλία.

Το τριήμερο line up-φωτιά του Ejekt 2024

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις φεστιβαλικές ημέρες με headliners-απωθημένα ετοιμάζει για φέτος το Ejekt Festival στο Parking 5 του ΟΑΚΑ.

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.