![Πάμε ξανά στα live! Χαρτογραφήσαμε το συναυλιακό τοπίο του καλοκαιριού](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2548251/Kipos-Megarou.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Δεν χρειάζεται να τονίσουμε το πρωτοφανές όλης αυτής της κατάστασης που βιώνουμε με τον Covid-19, ούτε να υπογραμμίσουμε τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή μας ακόμα και η απλή αίσθηση «μη κανονικότητας» που μας συνοδεύει καθημερινά – ειδικά σε συνθήκες «κοινωνικής απομόνωσης»! Πράγματα ασύλληπτα ως το τέλος του 2019! Ας επικεντρωθούμε στο πόσο μας έλειψαν οι συναυλίες και στο κενό που δημιουργήθηκε μέσα μας από την απουσία τους, από τον περασμένο Σεπτέμβριο και δώθε… Όσο καλές και άψογες (ειδικά οι εκ του εξωτερικού προερχόμενες) ήσαν οι μέσω live streaming συναυλίες, δεν μπόρεσαν ούτε κατ’ ελάχιστον να αναπληρώσουν την πραγματική αίσθηση του «ζωντανού» live. Όλοι μπορούμε να νιώσουμε τι σημαίνει να είσαι ανάμεσα σε κοσμο –έστω και με αποστάσεις ασφαλείας– και να παίρνεις τα vibes και το feeling της ζωντανής μουσικής! Το χαμένο αυτό αίσθημα έρχεται να μας ξαναδώσει η απόφαση της πολιτείας ν’ ανοίξει ξανά τις συναυλίες για όλο το καλοκαίρι – και βλέπουμε! Με πληρότητα χώρων περιορισμένη στο 50% και, προφανώς, με μάσκες και όλα τα γνωστά πλέον μέτρα.
Αυτή η συνθήκη κάθε άλλο παρά ιδανική είναι – ειδικά για τους παραγωγούς των συναυλιακών events που με τέτοια πληρότητα είναι αδύνατον να καλύψουν το κόστος. Όμως η πανδημία παραμένει, κι αν ρίξει κανείς μια ματιά στη διεθνή μουσική σκηνή θα συνειδητοποιήσει ότι όλα τα μεγάλα events έχουν μετατεθεί για το 2022. Για τον απλό λόγο ότι ακόμα όλα μπορούν να συμβούν. Εμείς όμως έχουμε την εμπειρία κάποιων live events από πέρυσι το καλοκαίρι στα οποία οι κανόνες που τέθηκαν, εν πολλοίς, λειτούργησαν. Με τον ίδιο τρόπο –και προσοχή– περιμένουμε να λειτουργήσουν και φέτος.
Στην πράξη τώρα, φυσικά όλοι έχουμε χαρεί χαράν μεγάλη από την πλούσια ποικιλία και, ειδικά, την πολυμουσικότητα που μας προσφέρει φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών, όπως και τα κορυφαία ξένα ονόματα της σεζόν, τους αδερφούς Eno, τον Woodkid, τον Max Cooper και άλλους. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν οσονούπω, και είναι σίγουρο ότι θα απολαύσουμε ωραίες παραστάσεις, από τώρα μέχρι και το φθινόπωρο, οπότε το Ηρώδειο δείχνει να γεμίζει από σημαντικές μουσικές παραστάσεις και συναυλίες που θα μας κρατήσουν σε εγρήγορση.
Ο Δήμος Αθηναίων, με επίκεντρο την Τεχνόπολη –αλλά όχι μόνο– από τα μέσα Ιουνίου ετοιμάζεται να μας δώσει μια πλούσια σειρά συναυλιών (γύρω στις 50) κατά τα επιτυχημένα περσινά πρότυπα των συναυλιακών στάνταρ. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν ήδη από αυτή την εβδομάδα με τα επιλεκτικά live του 20th Athens Technopolis Jazz Festival.
![Πάμε ξανά στα live! Χαρτογραφήσαμε το συναυλιακό τοπίο του καλοκαιριού - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2548251/hrwdeio.jpg)
Προσεκτικά αρχίζουν και τα live στον ιδιαιτέρως ελκυστικό χώρο του Κέντρου Πολιτισμού - Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Ξεκινώντας αυτήν την εβδομάδα με το τρίπτυχο (ροκ, χιπ χοπ, electro) φεστιβάλ In Orbit vol. 2, συνεχίζει το επόμενο διάστημα με ιδιαίτερα εκλεκτικές (και εκλεκτές) συναυλίες στα Πανοραμικά Σκαλιά ενώ, τέλη Αυγούστου, θα έχουμε και το Summer Nostos Festival. Παράλληλα, ανοίγει από 9 Ιουνίου και συνεχίζει και τον Ιούλιο, για ακόμα μία φορά ο Κήπος του Μεγάρου, προσφέροντάς μας το συνδυασμό της δροσιάς του με cool και hot μουσικές.
Το γνωστό μας Christmas Theater, προς το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου, θα συνεχίσει το City Garden Festival που ξεκίνησε πέρυσι αλλά διακόπηκε βιαίως από το lockdown, με έναν γαλαξία Ελλήνων καλλιτεχνών που καλύπτουν ένα εξίσου ευρύ φάσμα αισθητικών επιλογών. Φυσικά, περιμένουμε και τα προγράμματα των άλλων δήμων ή της περιφέρειας για να έχουμε ολοκληρωμένη την εικόνα, ενώ ήδη ανοίγουν όσα στέκια έχουν τη δυνατότητα αυλής ή κήπου.
Επειδή όλες οι συναυλίες γίνονται από ανθρώπους (όχι αποκλειστικά καλλιτέχνες) που έχουν να δουλέψουν πάνω από ένα χρόνο, είναι σημαντικό να δούμε αν η ποσόστωση χωρητικότητας θα ανέβει στο 75% ώστε να γίνουν οι ανεξάρτητες παραγωγές βιώσιμες. Δίκαιο και λογικό το αίτημα από την πλευρά των παραγωγών (άμα και των καλλιτεχνών και των εργαζομένων), όμως ούτε η πανδημία έχει τελειώσει ακόμα ούτε η οικονομική ευρωστία έχει επανέλθει στο κοινό. Μένει να δούμε –και θα δούμε– όλες τις λεπτομέρειες στην εξέλιξή τους.