Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Έφυγε μετά από μακροχρόνια σοβαρά προβλήματα υγείας ο σπουδαίος τραγουδιστής που σφράγισε με τις ερμηνείες του ένα μεγάλο κεφάλαιο του ελληνικού τραγουδιού.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Ένα σημαντικό κεφάλαιο στο ελληνικό τραγούδι κλείνει με τον θάνατο (από χρόνια προβλήματα υγείας) του Γιάννη Πουλόπουλου. Η μορφή του και η παρουσία του θα μείνουν για πάντα στη μνήμη μας.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο - εικόνα 1

Ο Πουλόπουλος αποτέλεσε μια ιδιαίτερη ερμηνευτική – αλλά και, γενικότερα, καλλιτεχνική – μορφή στο τραγούδι μας. Έντεχνος ποιητικός (ας πούμε νεοκυματικός) αλλά και λαϊκός, ο Γιάννης Πουλόπουλος φάνηκε από πολύ νωρίς ότι θα άφηνε τη δική του σφραγίδα – μέσα από τη δική του «σχολή» που μπαίνει εμβόλιμη ανάμεσα στις άλλες κυρίαρχες της εποχής. Ο Γιάννης θα γινόταν «παιδί» του Μίκη Θεοδωράκη και σημαντικός ερμηνευτής του – όμως οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες δεν το επέτρεψαν και, τελικά, το ταλέντο του αλλά και το stardom του αναδείχτηκαν μέσα από άλλους δρόμους: από το «νέο κύμα» και τους συνθέτες του αλλά και από την ιδιαίτερη συνθετική ευστροφία του Μίμη Πλέσσα ο οποίος έγραψε για τον Γιάννη Πουλόπουλο πραγματικά διαμάντια (συμπεριλαμβανομένων και των κλασικών άλμπουμ «Ο δρόμος» και «Μίλα μου για τη λευτεριά»). Παίζοντας και στο σινεμά (ως τραγουδιστής), ο Πουλόπουλος έγινε πραγματικός σταρ της εποχής – τέλη δεκαετίας ’60 - όπου όλα τα κορίτσια του γυμνασίου ήταν ερωτευμένα μαζί του αλλά και τα αγόρια τον θαύμαζαν για την αδρή του εικόνα και ερμηνευτική στάση.

Αν αθροίσουμε το δισκογραφικό output του Γιάννη Πουλόπουλου (στη Lyra κυρίως) από το 1966 ως το 1974 έχουμε ένα έργο ιδιαίτερης καλλιτεχνικής βαρύτητας, με κορυφαίες δημιουργικές υπογραφές που ο τραγουδιστής – παρά τις ερμηνευτικές του ποιότητες – δεν διατήρησε στη συνέχεια, μπαίνοντας (με μεγάλη επιτυχία, αναμφιβόλως) στον χώρο του ελαφρολαϊκού. Στην πορεία ο Πουλόπουλος αποστασιοποιήθηκε σιγά σιγά από τη νύχτα και τη σκηνή, με σπάνιες εμφανίσεις. Το έργο που άφησε πίσω του αρκεί για να τον κατατάξει στον χώρο του «κλασικού» και του «μεγάλου» στο τραγούδι μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το πρώτο Jazzét Festival είναι γεγονός

Το Θέατρο Πέτρας φιλοξενεί μια τριήμερη γιορτή της τζαζ με κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Όσα θα δούμε στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου

Για δέκατη συνεχή χρονιά επιστρέφει το φεστιβάλ μουσικής, που θα έχει θέμα τη φιλία.

Το τριήμερο line up-φωτιά του Ejekt 2024

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις φεστιβαλικές ημέρες με headliners-απωθημένα ετοιμάζει για φέτος το Ejekt Festival στο Parking 5 του ΟΑΚΑ.

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.