![Αναβάλλεται η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2540310/unnamed(14)(1).jpg?quality=81&404=default&v=4)
Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (Μέγαρο Μουσικής, 6/3) κινείται γύρω από τον εορτασμό των διακοσίων πενήντα χρόνων από τη γέννηση του Μπετόβεν παρουσιάζοντας την Τρίτη του Συμφωνία, την γνωστή και ως «Ηρωική». Ένα έργο ρηξικέλευθο που ο χρόνος το τοποθέτησε ανάμεσα στα αριστουργήματα, έχει ως προοίμιο ένα άλλο ηρωικό έργο, την «Πολιορκία της Κορίνθου», που εμπνεύστηκε ο Ροσίνι από την Έξοδο του Μεσολογγίου. Ενδιάμεσος κρίκος το επίσης ηρωικό (από μεταγενέστερη εποχή) Πρώτο κοντσέρτο για βιολί του Σοστακόβιτς, με σολίστ τον Ιάσονα Κεραμίδη από τη Φιλαρμονική του Μονάχου. Την ΚΟΑ διευθύνει ο Τζανκάρλο Αντρέτα.
![Αναβάλλεται η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2540310/unnamed(14)(1).jpg)
Tο πρώτο κοντσέρτο για βιολί του Ντμίτρι Σοστακόβιτς είναι ένα δύσκολο και τεχνικά απαιτητικό έργο, γραμμένο σε μια περίοδο όπου ο σταλινισμός κυριαρχούσε στην Σοβιετική Ένωση και απαγορευόταν ρητώς οι συνθέτες να κατευθύνονται προς τα σύγχρονα μουσικά ιδιώματα - τα οποία για το κόμμα ήσαν εμποτισμένα από την άρρωστη αστική ιδεολογία! Έτσι, στο έργο αυτό του Σοστακόβιτς αναγνωρίζουμε πλήθος από αντικρουόμενα συναισθήματα που όμως, σαν συνισταμένη, δίνουν μια εντελώς θετική δυναμική.
![Αναβάλλεται η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών - εικόνα 2](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2540310/unnamed(13)(1).jpg)
Η όπερα «Η πολιορκία της Κορίνθου» είναι η πρώτη όπερα του Τζοακίνο Ροσίνι στα γαλλικά και προκύπτει περισσότερο ως αναβίωση της παλαιότερης όπεράς του Maometto II (Μωάμεθ Β’). Η εισαγωγή είναι όμως μουσική γραμμένη ειδικά για την καινούργια όπερα κει αντλεί έμπνευση από την ηρωική πολιορκία και έξοδο του Μεσολογγίου.
Η Τρίτη Συμφωνία του Μπετόβεν, ως γνωστόν, ξεκίνησε να γράφεται ως ύμνος για τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη που ενσάρκωνε τα οράματα της Γαλλικής Επανάστασης για όλη την Ευρώπη. Μόλις όμως ο Ναπολέων στέφθηκε αυτοκράτορας, ο Μπετόβεν οργίστηκε τόσο που έσκισε την αφιέρωσή του. Τελικά, η Ηρωική, αντικατοπτρίζει τα συναισθήματα του συνθέτη όχι μόνο σε σχέση με τις κοινωνικές εξελίξεις αλλά και με τη δική του διάθεση να κοινοτομήσει και να προχωρήσει ως καλλιτέχνης.