![Κλασικές και μπαρόκ συναυλίες για αυτήν την εβδομάδα](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2539905/3502450101787111_music_251792.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Η Αναγέννηση συναντά το Βυζάντιο, ο Μπετόβεν γιορτάζει, ο Βιβάλντι γίνεται όλο και πιο αποκαλυπτικός, η αρμένικη μουσική παράδοση είναι θεμελιακό στοιχείο στη ρώσικη συμφωνική σχολή. Και διαρκώς η Ανατολή τείνει να συγγενεύει πιο πολύ με τη Δύση. Τα συμφωνικά σύνολα που συναντάμε αυτήν την εβδομάδα στην πόλη μας επιμένουν να μας το υπενθυμίζουν.
Lacrimae Lyrae
Ο συγκινητικός και ίσως βαθιά θρηνητικός ήχος της πολίτικης λύρας συμπλέκεται με τον συγγενή της φωτεινό κι επιβλητικό της βιόλας ντα γκάμπα, καθώς ο Σωκράτης Σινόπουλος και το σχήμα παλαιάς μουσικής L’Acheron παίρνουν βάση από το έργο «Lacrimae» του John Dowland και προχωρούν σε μιαν οργανική διασύνδεση ανατολικών και βυζαντινών ήχων και τρόπων με την μπαρόκ μουσική ιδιομορφία. (Μέγαρο Μουσικής, 8/2)
Beethoviana
Η χορωδία και ορχήστρα Balthasar Neumann και ο διάσημος μαέστρος Thomas Hengelbrock τιμούν τα 250 χρόνια από τη γέννηση του Μπετόβεν, παρουσιάζοντας δύο από τα αριστουργήματά του στο Μέγαρο Μουσικής (12/2). Πρόκειται για την 6η Συμφωνία του σε Φα μείζονα (την πασίγνωστη «Ποιμενική») καθώς και τη Λειτουργία του σε Ντο μείζονα, ένα από τα αριστουργήματα της δυτικής θρησκευτικής μουσικής.
![Κλασικές και μπαρόκ συναυλίες για αυτήν την εβδομάδα - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2539905/koa-megaro_5361.jpg)
Βιβάλντι experts
Το ιταλικό μπαρόκ έχει την τιμητική του στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Λυρικής (10/2) καθώς η Καμεράτα, με την καθοδήγηση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, μας οδηγεί στη «Μαγεία του Αντόνιο Βιβάλντι» με σπουδαία κοντσέρτα του και άριες ερμηνευμένες από την κορυφαία μεσόφωνο Romina Basso. Πρόκειται για μια συναυλία σπέσιαλ, καθώς τόσο η ερμηνεύτρια όσο και ο μαέστρος είναι εξπέρ σε αυτήν τη μουσική.
Ανατολικοδυτικά
Η μουσική παράδοση της Αρμενίας εμποτίζει σελίδες της ρώσικης συμφωνικής ιστορίας μέσα από τα έργα που επιλέγει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για να παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής (7/2). Κάτω από την μπαγκέτα του σπουδαίου Ματίας Φορέμνι, θα ακούσουμε το Κοντσέρτο για βιολί του Αράμ Χατσατουριάν (στη μεταγραφή του για φλάουτο από τον Ζαν-Πιέρ Ραμπάλ) καθώς και την πασίγνωστη «Ζεχραζάντ» του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ.
Περισσότερες πληροφορίες
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Ερμηνεύει το Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα του Άραμ Χατσατουριάν (σε (μεταγραφή του Κοντσέρτου για βιολί από τον Ζαν-Πιέρ Ραμπάλ) και τη συμφωνική σουίτα Σεχραζάντ, έργο 35, του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ. Σολίστ ο Στάθης Καραπάνος (φλάουτο). Διευθύνει ο Ματίας Φορέμνι.
Σωκράτης Σινόπουλος & L’Acheron
Ο συγκινητικός και διαχρονικός ήχος της λύρας συνομιλεί µε τις βιόλες ντα γκάµπα και τον φωτεινό κι επιβλητικό ήχο του γαλλικού συγκροτήματος παλαιάς μουσικής μέσα στους αιώνες, με αφετηρία τα «Επτά δάκρυα» του Τζον Ντόουλαντ.
Ο Thomas Hengelbrock διευθύνει Μπετόβεν
Η χορωδία και ορχήστρα Balthasar Neumann, υπό τη διεύθυνση του σπουδαίου μαέστρου, παρουσιάζει την 6η Συµφωνία, την κοσµαγάπητη «Ποιµενική», και τη Λειτουργία σε C του κορυφαίου μουσουργού.
With a twist
Έξι βαλς για σόλο κοντραµπάσο του φίλου του Μπετόβεν, του Ντομένικο Ντραγκονέτι, Ντούο για βιολοντσέλο και κοντραµπάσο του Ροσίνι και Σονάτα για πιάνο και βιολοντσέλο σε Gm, έργο 5, αρ. 2 του Μπετόβεν. Παίζουν οι Νίκος Τσουκαλάς (κοντραμπάσο), Αστέριος Πούφτης (τσέλο) και Ai Motohashi (πιάνο).