Η μπαρόκ εξτραβαγκάντζα συναντά το σήμερα στην αριστουργηματική «Alcina» στο Ηρώδειο

Η όπερα του Χέντελ ανεβαίνει σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου και με τη διεθνούς φήμης υψίφωνο Μυρτώ Παπαθανασίου ως πρωταγωνίστρια.

Η μπαρόκ εξτραβαγκάντζα συναντά το σήμερα στην αριστουργηματική «Alcina» στο Ηρώδειο
Η μπαρόκ εξτραβαγκάντζα συναντά το σήμερα στην αριστουργηματική «Alcina» στο Ηρώδειο - εικόνα 1

Οι μουσικοί της Καμεράτας και ο Γιώργος Πέτρου επιστρέφουν φέτος στο Ηρώδειο με ένα μουσικό είδος που τους έχει κάνει διάσημους σε όλον τον κόσμο, την όπερα του 18ου αιώνα. Πάει πολύς καιρός από τότε που ο αρχιμουσικός και η πολύπαθη ορχήστρα παρουσίασαν σκηνικά στην Αθήνα ένα λυρικό έργο εκείνης της εποχής. Αυτός ήταν ο «Σιρόης» του Χάσε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ τώρα, ύστερα από πέντε χρόνια, είναι και πάλι το φεστιβάλ που υποδέχεται τη νέα παραγωγή της «Alcina» του Χέντελ για δύο παραστάσεις (6, 12/7) στο Ηρώδειο.

Η συγκεκριμένη όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία στο Λονδίνο το 1735, όταν ο συνθέτης ήταν στο απόγειο της δόξας του και είχε στη διάθεσή του αστέρες της εποχής, όπως η Άννα Μαρία Στράντα και ο καστράτος Τζοβάνι Καρεστίνι, οι οποίοι ερμήνευσαν το πρωταγωνιστικό ζεύγος Αλτσίνα - Ρουτζέρο. Τον 20ό αιώνα η ρυθμομελωδικά υπέροχη μουσική και οι δραματικές απαιτήσεις των ρόλων έφεραν το έργο στις σκηνές των μεγαλύτερων λυρικών θεάτρων του κόσμου, καθιστώντας το μία από τις πιο δημοφιλείς όπερες της μπαρόκ εποχής.

Η μπαρόκ εξτραβαγκάντζα συναντά το σήμερα στην αριστουργηματική «Alcina» στο Ηρώδειο - εικόνα 2

Από πλευράς υπόθεσης, η μάγισσα Αλτσίνα μεταμορφώνει σε ζώα όσους άντρες ναυαγήσουν στο νησί της, αφού πρώτα τους κάνει εραστές της. Όταν ο ιππότης Ρουτζέρο βρεθεί μπροστά της, η Αλτσίνα ανακαλύπτει τον αληθινό έρωτα. Σύντομα όμως φτάνει στο νησί, μαζί με τον Μελίσο, και η Μπρανταμάντε, αποφασισμένη να σώσει τον αγαπημένο της Ρουτζέρο από τα δίχτυα της μάγισσας. Η μεταμφιεσμένη σε άντρα Μπρανταμάντε ελκύει τη Μοργκάνα, αδερφή της Αλτσίνα, προκαλώντας έτσι τη ζήλια του εραστή της Ορόντε. Τελικά τα ξόρκια λύνονται, ο Ρουτζέρο και η Μπρανταμάντε φεύγουν, ενώ η Αλτσίνα και η Μοργκάνα μένουν μόνες, δύο μάγισσες χωρίς μαγικές δυνάμεις!

Το έργο έχει ήδη παρουσιαστεί σκηνικά δύο φορές στην Αθήνα, το 2005 από τη Λυρική και το 2016 από την ομάδα Ραφή. Η νέα παραγωγή του, την οποία σχεδίασαν ο –ολοένα και περισσότερο ασχολούμενος με τη σκηνοθεσία– Πέτρου με τη σκηνογράφο/ενδυματολόγο Γιωργίνα Γερμανού, κινείται ανάμεσα στη σύγχρονη εποχή και την εξτραβαγκάντζα της μπαρόκ όπερας, προβάλλοντας έντονα τον παραμυθένιο και μαγικό πλην βασισμένο στο ψέμα κόσμο επιφανειακής ευτυχίας που έχει δημιουργήσει η τραγική ηρωίδα Αλτσίνα.

Η μπαρόκ εξτραβαγκάντζα συναντά το σήμερα στην αριστουργηματική «Alcina» στο Ηρώδειο - εικόνα 3

Μια διεθνούς επιπέδου, κυρίως ελληνική διανομή θα αναμετρηθεί με τις δεξιοτεχνικές κι εκφραστικές προκλήσεις ρόλων, με αξιοπρόσεκτο συναισθηματικό υπόβαθρο. Η υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου, που έχει ήδη ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις όπερες του Παρισιού, της Βιένης και της Στουτγάρδης, αναμένεται να εντυπωσιάσει και πάλι με την απαστράπτουσα μουσικοδραματική της παρουσία.

Αξιοπρόσεκτες διεθνείς εμφανίσεις στο συγκεκριμένο έργο έχουν ακόμη η μεσόφωνος Μαίρη-Έλεν Νέζη και η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη, οι οποίες ερμηνεύουν τους ρόλους του Ρουτζέρο και της Μοργκάνα, ενώ η Ιταλίδα μεσόφωνος Μπενεντέτα Ματσουκάτο εμφανίζεται ως Μπρανταμάντε. Τέλος, οι εμπειρότατοι Πέτρος Μαγουλάς και Θεοδώρα Μπάκα ενσαρκώνουν τους Μελίσο και Ομπέρτο, αντίστοιχα, και ο τενόρος Γιάννης Καλύβας τον Ορόντε.


Ο διεθνής Γιώργος Πέτρου

Giorgos Petrou
Ο πολυσχιδής αρχιμουσικός, θεωρούμενος διεθνώς ως ένας από τους σημαντικότερους ερμηνευτές της μουσικής του 18ου αι., και μάλιστα αυτής του Χέντελ, θα αναλάβει από το 2021 την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ Χέντελ στο Γκέτινγκεν της Γερμανίας. Φέτος τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο Μουσικής 2018 της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών. Αποθεώθηκε μαζί με την Καμεράτα στο Φεστιβάλ Πεντηκοστής του Σάλτσμπουργκ, στις αρχές Ιουνίου, για τη θαυμάσια ημι-σκηνική παρουσίαση της σπανιότατα παιζόμενης όπερας του Πόρπορα «Πολύφημος».

Περισσότερες πληροφορίες

«Alcina»

  • Φεστιβάλ Αθηνών

Η διάσημη μπαρόκ όπερα του Γκέοργκ Φρίντρικ Χέντελ από την Καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Μυρτώ Παπαθανασίου και η Μαίρη-Έλεν Νέζη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Τα Κουφονήσια γίνονται και φέτος το σταυροδρόμι της κλασικής μουσικής

Για ένατη χρονιά, το Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων συγκεντρώνει διεθνείς καλλιτέχνες, υπό την επιμέλεια του Κορνήλιου Μιχαηλίδη, με έξι μοναδικές συναυλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Οι Last Drive αποχαιρετούν το κοινό τους σε δύο τελευταίες συναλίες

Το ελληνικό ροκ συγκρότημα ζωντανά στο "Gagarin" για δύο μοναδικές συναυλίες στη πρωτεύουσα.

Το 10ο Our Festival φέρνει στο Φεστιβάλ Ρεματιάς ένα τριήμερο μουσικής ποικιλομορφίας

Ανακαλύψτε την πολυμορφία της μουσικής σε ένα 3ήμερο κάτω από τα δέντρα του Ευριπίδειου Θεάτρου Ρεματιάς Χαλανδρίου, με jazz, bossa nova, ποίηση και σκληρό ήχο.

Ο Μίνως Μάτσας λέει τα τραγούδια των "αγνών πληγωμένων ψυχών"

Ο καταξιωμένος συνθέτης ενώνει το ρεμπέτικο με τον ήχο της Πορτογαλίας, της Αργεντινής και του Μισισιπή σε μια συναυλία στο Ηρώδειο.

Δέσποινα Βανδή, 30 χρόνια μετά, η αγάπη η αληθινή σου μοιάζει ακόμα με ουτοπία;

Σίγουρα όχι, πιστεύω, μετά την τόση λατρεία στο Θέατρο Πέτρας, από ένα νεανικό πλήθος που ήρθε ενθουσιωδώς να γιορτάσει μαζί της. Αποδεικνύοντας ότι, όσο κι αν απαξιοί η σοβαρή κριτική απέναντι σε ό,τι βλέπει ως βλαχομπαρόκ αχταρμά Δύσης και Ανατολής, εκείνη αντέχει μέσα στις δεκαετίες, παραμένοντας μια κοσμαγάπητη πριγκιπέσα της λαϊκοπόπ.

Για δωδέκατη χρονιά το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Χανίων στα Χανιά

Ο τίτλος του φεστιβάλ "ανατολικός και δυτικός άνεμος" μας εισάγει στη πολυπολιτισμική χροιά που θα ηχήσει από τις 26 Αυγούστου έως 4 Σεπτεμβρίου στη Κρήτη.

Το πρώτο Jazzét Festival είναι γεγονός

Το Θέατρο Πέτρας φιλοξενεί μια τριήμερη γιορτή της τζαζ με κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.