Τον καλύτερο ύμνο για το Μουντιάλ μήπως τον έγραψε ο Vangelis;

Ακούμε ξανά την πρωτότυπη μουσική του Έλληνα συνθέτη δεκαέξι χρόνια μετά το παγκόσμιο κύπελλο στα γήπεδα της Κορέας και της Ιαπωνίας.

Τον καλύτερο ύμνο για το Μουντιάλ μήπως τον έγραψε ο Vangelis;

Το Μουντιάλ του 2002 ήταν το πρώτο που παρακολούθησα στη ζωή μου, κάτι που πιθανώς δε θα συνέβαινε εάν δεν άκουγα τυχαία τη μουσική του Vangelis στην ΕΡΤ, λίγο πριν ξεκινήσει η διοργάνωση.

Ο κατά κόσμον Βαγγέλης Παπαθανασίου, έγινε γνωστός χάρη στο κλασικό ψυχεδελικό άλμπουμ «666» των πρωτοποριακών Aphrodite's Child, κέρδισε Όσκαρ αργότερα για το soundtrack της ταινίας «Οι Δρόμοι της Φωτιάς» (1981, Χιου Χάντσον), και έγραψε την αριστουργηματική μουσική του ονειρικού sci-fi «Blade Runner» (1982, Ρίντλεϊ Σκοτ), ήταν αναπόφευκτο να σκαρφιστεί την καλύτερη μουσική για το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου.

Κορέα και Ιαπωνία το καλοκαίρι του 2002 φιλοξένησαν το πρώτο Μουντιάλ του 21ου αιώνα, και ο συνθέτης φρόντισε η μουσική που θα εκπροσωπούσε τις δύο χώρες να ακούγεται όσο φουτουριστική χρειάζεται, να αναδύει ελπίδα και να τιμά την πλούσια μουσική παράδοση των δύο χωρών, με μια απλή αλλά εύστοχη επιλογή μουσικών οργάνων.

Για το λιτά τιτλοφορημένο «Anthem», ο Παπαθανασίου χρησιμοποίησε ένα συνθεσάιζερ Korg Karma και εμπνεύστηκε από παραδοσιακά όργανα της περιοχής, όπως το έγχορδο shamisen και τα κρουστά taiko. Το κομμάτι κυκλοφόρησε σε δύο βερσιόν, μία με έμφαση στα ηλεκτρονικά μέρη του και μία ακόμα, συνοδεία ορχήστρας σε μια φοβερή εκτέλεση.

Το αποτέλεσμα ήταν ένας απόλυτα λυρικός ύμνος που ανέδυε τη μαγεία του Μουντιάλ αλλά και της μουσικής του δημιουργού της. Όπως γράφει στο booklet της συλλογής «Odyssey», η τραγουδίστρια Cherry Vanilla:
«Εκείνο που αγαπούσα περισσότερο στη μουσική του Βαγγέλη ήταν η ποιότητα της ανθρωπιάς της. Τον τρόπο με τον οποίο κάποιος χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά κυκλώματα και καλώδια μπορεί να αγγίξει την καρδιά και τα συναισθήματά σου τόσο βαθιά. Η μουσική του Βαγγέλη μέσα από τα πλήκτρα του απηχεί την ίδια τη ζωή, και μας επιτρέπει να βρίσκουμε ο ένας τον άλλο, να ζούμε ξανά, και όπως λέει πάντα, να θυμόμαστε».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το πρώτο Jazzét Festival είναι γεγονός

Το Θέατρο Πέτρας φιλοξενεί μια τριήμερη γιορτή της τζαζ με κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Όσα θα δούμε στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου

Για δέκατη συνεχή χρονιά επιστρέφει το φεστιβάλ μουσικής, που θα έχει θέμα τη φιλία.

Το τριήμερο line up-φωτιά του Ejekt 2024

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά τρεις φεστιβαλικές ημέρες με headliners-απωθημένα ετοιμάζει για φέτος το Ejekt Festival στο Parking 5 του ΟΑΚΑ.

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.