Kαλύτερα γραφικά σε video game 2015-2016

Και πάλι η περιπέτεια φαντασίας, και πάλι ο γοτθικός εφιάλτης - δικαιωματικά


Kαλύτερα γραφικά σε video game 2015-2016: The Witcher III


Πανέμορφα video games κυκλοφόρησαν ουκ ολίγα μέσα στο 2015, από πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οπότε η ανάδειξη ενός από αυτά ως "ξεκάθαρα" καλύτερου απ' όλα ήταν πάρα, μα πάρα πολύ δύσκολη. Και από μία άλλη πλευρά... όχι. Τον πολύχρωμο, φαντασμαγορικό, παραμυθένιο, ζωντανό κόσμο του The Witcher III δεν τον προσέφερε καμία άλλη παραγωγή μέσα στη χρονιά που πέρασε, είτε της ίδιας κατηγορίας είτε οποιασδήποτε άλλης. Η CD Project έδωσε τόση σημασία στη λεπτομέρεια, σε τόσα πράγματα, σε τόσα επίπεδα, που αρχικά δεν χωράει ο νους το γεγονός ότι δούλεψε έτσι σε μια εικονική περιοχή τόσο μεγάλη όσο αυτή του συγκεκριμένου τίτλου. Τα πάντα, από τα μοντέλα των χαρακτήρων ή την κίνησή τους μέχρι τα διάφορα στοιχεία του περιβάλλοντος ή τα ειδικά εφέ, είναι προσεγμένα και διαμορφωμένα έτσι ώστε να "δένουν" υπέροχα μεταξύ τους (η καλλιτεχνική διεύθυνση συνολικά του τίτλου είναι υπεράνω κριτικής). Αν κρίνει οποιοσδήποτε, δε, ειδικά βάσει της έκδοσης για PC - η οποία προσφέρει μεγάλη σειρά από επιλογές βελτίωσης των γραφικών και εγγενή υποστήριξη σε ανάλυση εικόνας 4Κ - δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε ένα και μόνο συμπέρασμα: το The Witcher III έθεσε το 2015 ένα ορόσημο που θα αργήσει να ξεπεραστεί. Βραβείο, πανάξιο!


Runner-up: Bloodborne


Η "εναλλακτική" παραγωγή για βράβευση όσον αφορά τον καλύτερο οπτικό τομέα σε video game του 2015 θα μπορούσε κάλιστα να είναι ο... κυρίως νικητής - αν ο κόσμος του The Witcher III δεν ήταν τόσο μεγάλος ώστε να δώσει τόσες ευκαιρίες στον εαυτό του να αναδειχθεί βάσει ποικιλίας περιοχών και χαρακτήρων. Το Bloodborne, από την άλλη πλευρά, όντας διαμορφωμένο ως γοτθικός εφιάλτης στηρίζεται πάρα πολύ στις "σκοτεινές" παλέτες, το γκρι, το καφέ και τα ειδικά εφέ της φωτιάς, των εκρήξεων κλπ. Συνολικά δεν θα μπορούσε, με άλλα λόγια, εξ αρχής να ανταγωνιστεί σε οπτικό επίπεδο το Witcher III. Η παραγωγή της From Software, ωστόσο, συνεχίζει να ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλες σχεδόν τις άλλες της περασμένης χρονιάς λόγω του σχεδιασμού των χαρακτήρων και των τοποθεσιών, του εξαιρετικού φωτισμού, της υποβλητικής ατμόσφαιρας και της γενικότερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης που την διακρίνει. Το επίπεδο της δουλειάς που έχει γίνει στο Bloodborne είναι ολοφάνερα υψηλού επιπέδου και άξιο βραβείου χωρίς καμία συζήτηση - αν μη τί άλλο, και επειδή μάς έχει κάνει ήδη ανυπόμονους για το πώς θα δείχνει σε PS4 και PC το Dark Souls III την άνοιξη...!