Σε μία κίνηση που πολλοί περίμεναν - αλλά όχι με τρόπο τόσο... απόλυτο ίσως - η Intel ανακοίνωσε ότι ματαιώνει την ανάπτυξη της εκδοχής πολλών πυρήνων του Larabee, του chip που θα οδηγούσε στην κυκλοφορία ξεχωριστών καρτών γραφικών όπως αυτές που διαθέτουν εδώ και χρόνια οι AMD και nVidia. Η αμερικανική εταιρεία δήλωσε πως σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμά της έχει ήδη καθυστερήσει πολύ και ότι, βάσει των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά και των τάσεων που διακρίνει, προτιμά να κρατήσει την αρχιτεκτονική που δημιούργησε για χρήση σε εσωτερικά project της. Η όλη ανακοίνωση ήταν σύντομη, είναι η αλήθεια, καθώς η Intel προτίμησε να αναφερθεί περισσότερο στο "μετά" παρά στο "γιατί" όσον αφορά το Larabee.
Φήμες σχετικές για ενδεχόμενη τέτοια επιλογή της αμερικανικής εταιρείας κυκλοφορούσαν επί μήνες: οι επιδόσεις των εργαστηριακών, δοκιμαστικών chip που είχαν επιδειχθεί δεν ήταν κακές, αλλά απείχαν σημαντικά από τις αντίστοιχες των παρόντων chip από τις AMD και nVidia (πόσο μάλλον από τα μελλοντικά τους). Το Larabee υποτίθεται πως, με τη διαφορετική προσέγγιση των πολλών μικρών πυρήνων επεξεργασίας γραφικών αντί αυτής του ενός και μεγάλου - που οι δύο άλλες εταιρείες υιοθετούν - θα άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο οι εφαρμογές και τα games αξιοποιούν τέτοιες κάρτες. Επί του πρακτέου, ωστόσο, η κυκλοφορία μιας κάρτας γραφικών βασισμένης σε αυτήν την εκδοχή του Larabee ήταν καταδικασμένη σε εμπορική αποτυχία, από τη στιγμή που ούτε στο τιμολογιακά μέσο τμήμα της αγοράς αυτής δεν μπορεί πια να συναγωνιστεί τις προτάσεις των AMD και nVidia.
Βεβαίως, όλη αυτή η έρευνα που έχει κάνει η Intel τα τελευταία χρόνια για τα chip επεξεργασίας γραφικών δεν θα πάει χαμένη: η αμερικανική εταιρεία συνεχίζει κανονικά την πορεία της προς τη δημιουργία ενός "υβριδικού" chip, το οποίο θα περιέχει και κανονικό κεντρικό επεξεργαστή (CPU) και βοηθητικούς πυρήνες για την επεξεργασία γραφικών ή επεξεργαστή για τα γραφικά και μόνο (GPU). Κι αυτό, ωστόσο, δείχνει να είναι το λιγότερο 24 μήνες μακριά - κάτι που σημαίνει ότι ο συνδυασμός τυπικού κεντρικού επεξεργαστή και ξεχωριστής κάρτας γραφικών θα παραμείνει η μόνη οδός για τους PC gamers και τους επαγγελματίες που χρειάζονται σοβαρές επιδόσεις στην αναπαράσταση γραφικών 3D. Κρίμα, πάντως. Ένας τρίτος "παίκτης" στο χώρο ίσως βοηθούσε στην καλλιέργεια σκληρότερου ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρείες, ωφελώντας εν τέλει τον καταναλωτή. AMD - nVidia και τα επόμενα χρόνια, λοιπόν!