Σε άλλες διαπιστώσεις. Τα Windows XP παραμένουν το δημοφιλέστερο λειτουργικό, τα Windows 7 όμως έχουν ήδη το 23% της αγοράς, τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία τους - σημαντικό επίσης το γεγονός ότι οι εκδόσεις 64-bit των 7 και Vista μαζί αντιστοιχούν στο 25%, επιτέλους. Ως άμεση συνέπεια της τριετίας των Vista στην αγορά και της πτώσης των chip μνήμης, το "μέσο gaming PC" είναι μεν εξοπλισμένο με 2 GB μνήμης σε ποσοστό 31%, αλλά τα 3 και 4 GB έχουν αποσπάσει ποσοστά της τάξης του 30% και 15% αντίστοιχα. Αναντίστοιχα μικρές όμως είναι οι χωρητικότητες στον αποθηκευτικό χώρο σκληρών δίσκων, αφού ο μέσος όρος δεν ξεπερνά τα 500 GB (με ποσοστό 32%) και μόνο το 12.5% των συστημάτων διαθέτει συνολικό χώρο άνω του 1 TB.
Περαιτέρω διαπιστώσεις. Οι PC gamers συνεχίζουν να... αγνοούν επιδεικτικά το γεγονός ότι οι αυτόνομες κάρτες ήχου είναι κατά πολύ προτιμότερες από τις δωρεάν, αλλά όχι ιδιαίτερα ποιοτικές υλοποιήσεις που βρίσκονται ενσωματωμένες σε motherboards: τα δύο δημοφιλέστερα chipset της RealTek κατέχουν μαζί ποσοστό άνω του 45%, ενώ οι δύο X-Fi της Creative λιγότερο από... 4% (!). Επίσης η ταχύτητα Δικτυακής σύνδεσης των 2 Mbps παραμένει - εκπληκτικά - η δημοφιλέστερη, με ποσοστό 35%, φανερώνοντας ότι οι παίκτες παγκοσμίως μάλλον την θεωρούν αρκετή για τις ανάγκες τους. Φυσικά αυτός είναι μόνο ένας μέσος όρος, αλλά και πάλι...
Σαφής είναι πάντως μέσα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία και η διαδικασία της μετάβασης των PC gamers σε οθόνες και αναλύσεις widescreen: δημοφιλέστερη με ποσοστό άνω του 21% είναι η ανάλυση των 1280x1024 pixel, όμως η ανάλυση των 1680x1050 pixel (των οθονών 20-22 ιντσών) έχει αγγίξει το 20%. Η "περίεργη" ανάλυση των 1440x900 pixel αντιστοιχεί στο 11.5% των PC που χρησιμοποιούν την Steam, αποδεικνύοντας ότι και τα laptop - όπου συνήθως την βρίσκει κανείς - δεν είναι τόσο ακατάλληλα για games, έστω casual, όσο συχνά θεωρείται από πολλούς. Ακόμη πιο πάνω, ωστόσο, βρίσκονται οι αναλύσεις 1920x1080 και 1920x1200 των FullHD, 23 ιντσών και πάνω οθονών (13% αρθροιστικά), τάση που περιμένουμε να παγιωθεί μέσα στο 2010. Για να δούμε!