DirectX 11: Θέλουμε εξιλέωση!

Νέες υποσχέσεις, αλλά αν είναι όπως αυτές του DirectX 10... αποχή!

Αυτό είναι το... πρόβλημα με τις υποσχέσεις: όταν τις κάνεις, πρέπει να τις τηρείς - και όχι, δεν το εννοούμε με την προεκλογική έννοια. Πρέπει να τις τηρείς γιατί, αν τις αθετήσεις, μετά τί νόημα έχει να κάνεις καινούργιες σε κάποια άλλη χρονική στιγμή; Όχι, και πάλι δεν το εννούμε με την προεκλογική έννοια! Μιλάμε για τo DirectX 10, εκείνο το εξελιγμένο νέο σετ εντολών των Windows Vista που, ανάμεσα στα άλλα, υποτίθεται ότι θα ωθούσε στο επόμενο επίπεδο τα 3D γραφικά των PC games, θα τα καθιστούσε σχεδόν τηλεοπτικά, θα έφτιαχνε σπίτια, δρόμους, σχολεία (εχμ, ΟΚ, αυτό ίσως το εννοούμε και προεκλογικά). Η nVidia φρόντισε να μας δελεάσει με την πανάκριβη τότε GeForce 8800, την πρώτη κάρτα γραφικών με υποστήριξη στο DirectX 10, ενώ η Microsoft και η Crytek μας... "λιθοβολούσαν" συνεχώς με super στιγμιότυπα του πώς θα ήταν αυτά τα super duper γραφικά των Flight Simulator X και Crysis. Και ναι. Τότε, το Γενάρη του 2007 δηλαδή, είχαμε "τσιμπήσει".

Fast forward στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2009. Μετά από δεκάδες ανανεώσεις στο λογισμικό διαχείρισης των καρτών γραφικών (drivers) και των δύο "μεγάλων", της nVidia και της ATI δηλαδή, το DirectX 10 έχει ωριμάσει. Τα PC games όμως που όντως εκμεταλλεύονται τις extra δυνατότητες του DX10 σε σχέση με το DX9 είναι λιγότερα από 20 - σε διάστημα 2.5 ετών - ενώ στα δάκτυλα του ενός χεριού μετρώνται τα games που απαιτούν το DX10 για να λειτουργήσουν. Τα ωφέλη, δε, του νέου σετ εντολών αποδείχθηκαν πρακτικά "λίγα" σε σχέση με ό,τι υπόσχονταν όλες οι εμπλεκόμενες εταιρείες. Για να μην αναφέρουμε τραγελαφικές αποκαλύψεις όπως την "πειράζω τα αρχεία ρυθμίσεων του Crysis και έχω γραφικά στην καλύτερή τους ποιότητα - υποτίθεται μόνο μέσω DX10 και αποκλειστικά στα Windows Vista - και σε DX9 με Windows XP"...

Υποσχέσεις, λοιπόν - και αυτές τις μέρες οι AMD, nVidia και Microsoft κάνουν καινούργιες για το DirectX 11. Τα Windows 7 της τελευταίας θα το εισάγουν, οι νέες κάρτες γραφικών της πρώτης (Νοέμβριος) και της δεύτερης (Δεκέμβριος) θα το υποστηρίξουν. Και υπόσχονται ξανά βελτιώσεις, έστω και πιο... σεμνά και ταπεινά απ' ότι το 2006. Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, δε, υπάρχουν και τέσσερις ΑΑΑ τίτλοι που ισχυρίζονται πως θα εκμεταλλεύονται το DX11: τα DiRT2, BattleForge, Aliens vs Predator και STALKER Call of Pripyat. Θα... "ξανατσιμπήσουμε"; Μπορεί ναι, μπορεί και όχι, αλλά σίγουρα όχι ασυζητητί. Όχι εύκολα. Ας δούμε τί έχουν να προσφέρουν τα γραφικά του DX11 κι αυτών των games, ας δούμε τί δεν θα μπορούμε να έχουμε σ' αυτά με τις παρούσες κάρτες γραφικών μας και... βλέπουμε. Γιατί, εν τέλει, "μας χρωστούν" οι εταιρείες από τις άδειες υποσχέσεις το DX10 και, αν δεν σκοπεύουν να εξιλεωθούν απέναντι στους PC gamers με το DX11, είτε λευκό είτε αποχή θα πρέπει να περιμένουν. Και... όχι. Μην μας πιέζετε να παραδεχτούμε κάτι. Δεν το εννοούσαμε προεκλογικά!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ