"Αυτό της Microsoft, το είδες;"

Ανάμεσα στις διάφορες προσεγγίσεις που έχουν κατά καιρούς δοκιμάσει όλες σχεδόν οι διαφημιστικές εταιρείες για λογαριασμό των πελατών τους είναι και τα λεγόμενα viral campaigns, δηλαδή οι προωθητικές εκείνες ενέργειες που δεν επικεντρώνονται στο εκάστοτε προϊόν αυτό καθ' αυτό (τις αρετές του, τα πλεονεκτήματά του και άλλα πλαστικά του marketing), αλλά αποσκοπούν στο να προκαλέσουν συζήτηση γύρω από αυτό, αναφερόμενες σε φαινομενικά άσχετα θέματα. Η απλή συζήτηση, βέβαια, πολύ γρήγορα μπορεί να δημιουργήσει αυξημένο ενδιαφέρον για το εκάστοτε προϊόν, κάτι που σαφώς βοηθά και στις πωλήσεις εν τέλει. Είναι... "περίεργη φάση" όμως τα campaigns αυτά: έχουν τη δυναμική να ενεργήσουν θετικότατα και να συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό που αποκαλούμε hype (ελληνιστί... "σούσουρο") γύρω από ένα προϊόν, μπορεί όμως και να "γυρίσουν boomerang" με συνοπτικές διαδικασίες και τα αντίθετα προφανώς αποτελέσματα.

Όταν πάντως ένα έξυπνα σχεδιασμένο viral campaign δουλεύει, δουλεύει καλά. Απόδειξη αυτό που "παίζει" εδώ και αρκετές ημέρες στο ελληνικό Web με θέμα το Comecloser.gr, ένα site που προωθεί μεν τα περιφερειακά της Microsoft για μετάδοση ήχου και εικόνας σε PC (σετ ακουστικών/μικροφώνου, Webcams κλπ.), αλλά το κάνει σωστά. Το κάνει με έμφαση στην άνεση με την οποία γίνεται πλέον το video conferencing και στην αμεσότητα της επικοινωνίας που προσφέρει. Ούτε καμία φέρελπις μοντέλα να χαϊδεύει με υπονοούμενα το μικρόφωνο της (LOL), ούτε κανένα αφηρημένο "τί-ήθελε-να-πει-το-ποιητή" clip του David Lynch, oύτε πολλές-πολλές τεχνικές λεπτομέρειες. Η "πονηρόφατσα" του τυπάκου που πρωταγωνιστεί, δε, είναι "όλα τα λεφτά", αντιπροσωπευτική ενός μεγάλου μέρους του target group στο οποίο απευθύνεται. Και μπορεί να... εχμ... αξιοποιείται η τεράστια δημοτικότητα του δικτύου MSN και του Live Messenger για τους σκοπούς του campaign, αλλά αυτό δεν μειώνει σε καμία περίπτωση το γεγονός ότι αυτό είναι από τα πλέον εύστοχα και καλαίσθητα που έχουμε δει τελευταία στην αγορά του home entertainment. Άλλωστε δεν περίμενε πραγματικά κανείς να προωθεί η Microsoft τις Webcam της με... Skype, σωστά;

Το αξιολογότερο ίσως σε όλα αυτά είναι το γεγονός ότι το Comecloser.gr, η όλη σύλληψη του concept και η εκτέλεσή του δεν έγιναν από κάποιο agency-μεγαθήριο του εξωτερικού, για να προσαρμοστεί απλώς στη γλώσσα μας μετά (αυτή είναι, καλώς ή κακώς, η πρακτική που έχει επικρατήσει με τις πολυεθνικές στην Ελλάδα). Έγιναν όλα εδώ, στη χώρα μας, από ανθρώπους της Microsoft Hellas και της Ogilvy - και το αποτέλεσμα είναι "ένα κλικ πιο πάνω" όχι μόνο από τις όλες σχεδόν τις αντίστοιχες απόπειρες έχουμε δει στο παρελθόν στη δική μας αγορά, αλλά και από τις περισσότερες με αυτό το θέμα στο παγκόσμιο Web. Τα του Καίσαρος, τω Καίσαρι, λοιπόν. A, και... για τις υπόλοιπες διαφημιστικές... ο πήχυς βρίσκεται εκεί, πάνω, τώρα. Εντάξει;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ