Xbox Series X: πληροφορίες... με το σταγονόμετρο

Η Microsoft γνωστοποιεί μερικά ακόμη στοιχεία για το νέο της σύστημα, κάποια ενδιαφέροντα

Όλα δείχνουν πως με την εξάπλωση του κοροναϊού σε πιο πολλές χώρες τα σχέδια των Sony και Microsoft για την πλήρη αποκάλυψη των νέων PlayStation και Xbox, σίγουρα σε επίπεδο εκδηλώσεων, δεν έχουν παγιωθεί - ο αμερικανικός κολοσσός, ωστόσο, σε σημερινό post του στο επίσημο blog του Xbox δημοσιοποίησε μία σειρά από στοιχεία για το επερχόμενο σύστημά του. Τα πιο πολλά ήταν ήδη γνωστά, κάποια είχαν διαρρεύσει από διάφορες πηγές, ορισμένα όμως έχουν ενδιαφέρον καθώς βοηθούν στην κατανόηση του πώς σκοπεύει να πορευθεί η Microsoft με τα games αυτά καθ' αυτά (δικά της ή άλλων) από το 2020 και μετά.

Στο post γίνεται αναφορά π.χ. σε στοιχεία όπως η τεχνολογία DLI (Dynamic Latency Input) που στοχεύει στην μείωση των καθυστερήσεων ανάμεσα στις εντολές του χειριστηρίου και της απεικόνισης στην οθόνη ή όπως η τεχνολογία Quick Resume, η οποία "θυμάται" σε ακριβώς ποιό σημείο είχε αφήσει ένα video game ο παίκτης και τον επαναφέρει αμέσως σε αυτό (και για πολλαπλούς μάλιστα τίτλους). Έγινε επίσης αναφορά σε συγκεκριμένες τεχνολογίες γραφικών που εξασφαλίζουν ομαλότερη κίνηση και καλύτερο φωτισμό στα games που τις υποστηρίζουν - VRS και raytracing μέσω DirectX - επιβεβαιώθηκε δε και το γενικό επίπεδο επεξεργαστικής δύναμης που το νέο Xbox υπόσχεται συνολικά (12 TFLOPS). Αναφέρθηκαν και πάλι οι τεχνολογίες VRR και ALLM που υποστηρίζονται σε όλες τις νέες τηλεοράσεις με θύρες HDMI 2.1, καθώς και η χρήση του ενσωματωμένου αποθηκευτικού χώρου τεχνολογίας SSD.

Σημαντικότερο νέο στοιχείο, ωστόσο, για το οποίο έγινε συγκεκριμένη αναφορά στο νέο αυτό post της Microsoft ήταν αυτό του Smart Delivery. Πρόκειται ουσιαστικά για τον τρόπο με τον οποίο οι κάτοχοι των διαφόρων μοντέλων Xbox θα πληρώνουν για ένα video game τους μία φορά και θα δικαιούνται όλες τις εκδόσεις για όλα τα μοντέλα χωρίς πρόσθετο κόστος. Δεν είναι το ίδιο πράγμα που συμβαίνει αυτήν την στιγμή με τα games για Xbox One S και Xbox One X: αυτά απλώς εκμεταλλεύονται την πρόσθετη ισχύ του δεύτερου σε σχέση με το πρώτο, αλλά είναι ο ίδιος κώδικας που εκτελείται (είτε από ψηφιακό είτε από υλικό αντίτυπο). Βάσει Smart Delivery μπορεί π.χ. ο κάτοχος ενός Xbox One S να αγοράσει φέτος το Halo Infinite και όταν, π.χ. το 2021, αγοράσει το Xbox Series X να λάβει δωρεάν την έκδοση του ίδιου τίτλου που έχει βελτιστοποιηθεί για το νεότερο σύστημα (διαφορετικός κώδικας/SKU).

Η Microsoft δεσμεύθηκε όσον αφορά στο Smart Delivery για τις δικές της παραγωγές - ότι δηλαδή τα games που η ίδια προωθεί θα προσφέρουν αυτήν την "δωρεάν αναβάθμιση" από την παρούσα γενιά Xbox στην επόμενη χωρίς κόστος. Δεν μπορεί, φυσικά, να επιβάλλει στις ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής games να κάνουν το ίδιο - όταν όλα έχουν ειπωθεί οι τεχνικά ανώτερες εκδόσεις απαιτούν πρόσθετους πόρους και χρόνο - αλλά θα τις "ενθαρρύνει" να το κάνουν και αναμένουμε πως πολλές θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Η CD Project, για παράδειγμα, μέσω Twitter ήδη επιβεβαίωσε πως στηρίζει την Microsoft σε αυτό και πως το πολυαναμενόμενο Cyberpunk 2077 θα λειτουργήσει ακριβώς έτσι με τα παρόντα και μελλοντικά Xbox.

Στο ίδιο πλαίσιο η Microsoft υπενθύμισε πως το Xbox Series X θα αξιοποιεί τα δικά του games, αυτά των Xbox One S/X, εκείνα του Xbox 360 που είχαν προστεθεί στην βιβλιοθήκη των S/X μέσα από το πρόγραμμα "συμβατότητας προς τα πίσω" του αμερικανικού κολοσσού, καθώς και ορισμένα του... αρχικού Xbox. Υπενθυμίζουμε επίσης πως τα games της ίδιας της Microsoft υποστηρίζουν και την προσφορά των εκδόσεών τους σε PC εντελώς δωρεάν με την αγορά των εκδόσεων Xbox (και το αντίστροφο).

Με... αυτά και μ' εκείνα η Microsoft σιγά-σιγά συμπληρώνει το "παζλ" του Xbox Series X, τα μόνα στοιχεία του όμως που δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί τυγχάνουν να είναι και τα σημαντικότερα: το κόστος του και τα games που θα το συνοδεύσουν στα καταστήματα. Έχει ήδη επιβεβαιωθεί πως ο αμερικανικός κολοσσός - παίζοντας... μόνος του στην έδρα του φέτος - ετοιμάζει εντυπωσιακή εντυπωσιακή παρουσία για την Ε3 2020 στο Los Angeles στις αρχές Ιουνίου. Τιμή πώλησης ακόμη και εκεί το πιθανότερο είναι πως δεν θα μάθουμε, όμως σίγουρα θα μάθουμε με ποιά games θα επιιδώξει η Microsoft να ωθήσει το καταναλωτικό κοινό στην αγορά ενός Xbox Series X τον Νοέμβριο, με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι κανένα από αυτά δεν θα είναι αποκλειστικά σχεδιασμένο γι' αυτό το σύστημα συγκεκριμένα. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ