Steam: πώληση επεκτάσεων PC games από ιδιώτες

Περιθώρια αξιόλογων εσόδων για τα καλύτερα mods των δημοφιλέστερων τίτλων σε βάθμος χρόνου

Η συνεισφορά της Valve στην αγορά του PC gaming δεν μπορεί να υποτιμηθεί - όχι μόνο λόγω της τεράστιας σημασίας και εμπορικής επιτυχίας του μεγαλύτερου Δικτυακού καταστήματος τίτλων για Η/Υ, του Steam, αλλά και λόγω όλων των πρωτοβουλιών που η αμερικανική εταιρεία φροντίζει να παίρνει ώστε να δημιουργεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα γύρω από το περιεχόμενο αυτό και να το στηρίζει έμπρακτα. Πλέον πρόσφατη απόδειξη του γεγονότος: το Steam Workshop, ένας καλοστημένος και επίσημος πια μηχανισμός που επιτρέπει σε οποιονδήποτε ιδιώτη προγραμματιστή να πωλεί επεκτάσεις ή μετατροπές για PC games (τα πασίγνωστα mods) μέσα από το Δικτυακό κατάστημα της Valve.

Την πώληση τέτοιου υλικού για τίτλους προσωπικών υπολογιστών υποστήριζαν σε δικό τους, μεμονωμένο επίπεδο κάποια δημοφιλή PC games (όπως το Team Fortress 2 της ίδιας της Valve) εδώ και πάρα πολύ καιρό. Το Steam Workshop όμως επιτρέπει σε οποιονδήποτε τίτλο για PC πλέον να έχει αυτή τη δυνατότητα και όλοι να αξιοποιούν έναν κοινό τρόπο διαχείρισης αυτών των mods. Τα games αυτά θα πρέπει να δεχθούν από τη δημιουργό εταιρία τους μία σχετική αναβάθμιση ώστε να είναι ικανά να αξιοποιήσουν το Steam Workshop, από τη στιγμή που θα το κάνουν ωστόσο καθίστανται επεκτάσιμα σε σχεδόν... απεριόριστο βαθμό, αποκτώντας αντίστοιχα διάρκεια ζωής πολύ μεγαλύτερη από αυτήν μιας παραγωγής που μένει στην ίδια μορφή με την οποία πρωτοξεκίνησε να πωλείται.

Οι αφοσιωμένοι PC gamers γνωρίζουν πως σε όλο τον κόσμο υπάρχουν ουκ ολίγοι αληθινά ικανοί, αφοσιωμένοι και ταλαντούχοι προγραμματιστές που θα μπορούσαν να εισπράττουν αξιοπρεπέστατα χρήματα από τα ποιοτικότερα mods για τα δημοφιλέστερα games. Η Valve έχει δημιουργήσει το Steam Workshop έτσι ώστε να είναι ευέλικτο: οι δημιουργοί μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν τα mods τους δωρεάν, να ορίσουν γι' αυτά συγκεκριμένο χρηματικό αντίτιμο ή να επιτρέψουν στον αγοραστή να πληρώσει ό,τι ο ίδιος θεωρεί σωστό. Η εταιρεία έκδοσης του εκάστοτε τίτλου μπορεί να ορίσει πόσο από το ποσοστό επί των κερδών στις πωλήσεις αυτές θα κρατήσει και πόσο θα αποδώσει στον δημιουργό του εκάστοτε mod (ας μην ξεχνάμε πως αυτή διατηρεί τα πνευματικά δικαιώματα του τίτλου για τον οποίο αναπτύσσονται τα mods). Η εταιρεία έκδοσης έχει τη δυνατότητα επίσης να μην αποδεχθεί την τιμή πώλησης που κάποιος δημιουργός mods έχει ορίσει για τη δουλειά του, αν και το πιθανότερο είναι να μην υπάρξει... καταπιεστικός έλεγχος στο επίπεδο αυτό.

Το Steam Workshop "έκανε πρεμιέρα" χθες με ένα από τα πιο δημοφιλή PC games και ένα από τα πλέον... πλούσια σε mods, το Skyrim. Η εκδότρια εταιρεία του, η Bethesda, κατά τη γνώμη μας έδειξε μία μικρή... απληστία (αν σκεφτεί κανείς και την ηλικία του τίτλου), αποδίδοντας στους δημιουργούς mods το 25% των εσόδων από πωλήσεις και κρατώντας το 75%. Υποθέτουμε, ωστόσο, πως με το πέρασμα του χρόνου η κατάσταση αυτή θα ομαλοποιηθεί, θα βρεθούν οι ισορροπίες και κάποιοι γενικοί κανόνες (έστω και άγραφοι) συνεργασίας ανάμεσα στους δημιουργούς mods και τις εκδότριες εταιρείες και το οικοσύστημα των PC games συνολικά θα καταστεί ακόμη πλουσιότερο και περισσότερο ελκυστικό. Για να δούμε, για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ