Μπορεί τα βλέμματα όσων αγαπούν την τεχνολογία να είναι στραμμένο αυτές τις ημέρες στο Las Vegas και την έκθεση CES 2019, όμως η Sony για το κοινό του PlayStation - και σίγουρα... τους επενδυτές της! - είχε κάτι άλλο πολύ σημαντικό να ανακοινώσει πριν από λίγες ώρες: η "καταμέτρηση" της εορταστικής περιόδου ολοκληρώθηκε και το αποτέλεσμα βρίσκει το PlayStation4 σε θέση σχεδόν... μαγικά πλεονεκτική. Ενώ η εμπορική του πορεία από τα μέσα του 2018 θα έπρεπε να είναι φυσιολογικά πτωτική - μετά από ύπαρξη πέντε ετών στην αγορά πλέον, τόσο για λόγους που έχουμε αναλύσει όσο και αμιγώς βάσει προϊστορίας - το PS4 κατόρθωσε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 5.6 εκ. συστήματα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, αγγίζοντας έτσι τα 91.6 εκατομμύρια συστήματα συνολικά!
O αριθμός αυτός, σημειώνεται, αντιστοιχεί σε πωλήσεις στα χέρια καταναλωτών (unit sell-through) και όχι απλώς σε πωλήσεις στο εμπορικό κανάλι της Sony (unit shipment): με άλλα λόγια η πελατειακή βάση του PS4 παγκοσμίως πλησιάζει πια τα 92 εκατομμύρια συστήματα, έχοντας ήδη ξεπεράσει κατά πολύ εκείνη των PS3/Xbox 360 (87 και 86 εκ. συστήματα αντίστοιχα) και βέβαια εκείνη του Xbox One (44 εκ. συστήματα). Με αυτόν τον ρυθμό έως το τέλος της διαδρομής του είναι πρακτικά βέβαιο πως το PS4 θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια συστήματα - όχι αρκετά για να ξεπεράσει το δημοφιλέστερο PlayStation όλων των εποχών, το PS2 (150 εκ. συστήματα), αλλά κατά πάσα πιθανότητα αρκετά για να ξεπεράσει το δημοφιλέστερο της προηγούμενης γενιάς, το Wii (101 εκ. συστήματα), με κατά πολύ καλύτερους δείκτες φυσικά όσον αφορά στα έσοδα από υπηρεσίες και games.
Μιλώντας για δείκτες πωλήσεων σε games και υπηρεσίες, το τελευταίο δίμηνο του 2018 το PS4 στήριξε όχι λιγότερες από 50.7 εκ. πωλήσεις games (σε υλική και ψηφιακή μορφή), με πλέον επιτυχημένο όλων βεβαίως, και δικαίως, το εξαιρετικό Spider-man που ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 9 εκατομμύρια αντίτυπα (ξανά και στις δύο μορφές διάθεσης). Πολύ σημαντικό, δε, κρίνεται και το υψηλότατο ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το PlayStation Network με το PS4: από εκείνα τα σχεδόν 92 εκατομμύρια συστήματα έχουν τακτική πρόσβαση στο PSN σε μηνιαία βάση τα 90 (!). Κοινώς σχεδόν όλοι οι κάτοχοι PS4 έχουν συνηθίσει να το χρησιμοποιούν σε συνδυασμό με το Internet, στοιχείο που αναμφίβολα θα διευκολύνει τα σχέδια της Sony για νέες λειτουργίες ή/και δυνατότητες στο PlayStation5.
Όσον αφορά στις νέες κυκλοφορίες αποκλειστικών τίτλων βεληνεκούς ΑΑΑ για το PS4 το 2019 με τα παρόντα δεδομένα δεν προδιαγράφεται τόσο πλούσιο και ποιοτικό όσο το 2018, γεγονός που ενδέχεται να έχει αντίκτυπο στην απίθανα επιτυχημένη του πορεία μέχρι σήμερα. Ποιός ξέρει, ωστόσο; Και πέρυσι περίπου τέτοιο καιρό υποστηρίζαμε πως στα 76.5 εκατομμύρια πωληθέντα συστήματα της Sony "όποιος ήταν να αγοράσει PS4, μάλλον το έχει ήδη κάνει" και... τελικά "βρέθηκαν" ακόμη 15.5 εκατομμύρια καταναλωτές που είτε απέκτησαν το πρώτο τους PS4 μέσα στο 2018 είτε αναβάθμισαν το υπάρχον τους με την αγορά ενός PS4 Pro. Για προϊόν τεχνολογίας του οποίου οι Κασσάνδρες προέβλεπαν την πιθανή εμπορική πορεία ως μέτρια το 2013 - "με τόσα smartphones, tablets και PC εκεί έξω, πόσοι θα αγοράσουν νέο PlayStation;" - το PS4 όχι απλώς τα έχει πάει περίφημα, αλλά έχει... περιφρονήσει κάθε εμπόδιο που στάθηκε στον δρόμο του. Υποψιαζόμαστε πως μία αντίστοιχη καταμέτρηση στις αρχές του 2020 και πάλι στην ίδια θαυμαστή θέση θα το βρει!