Η εγκατάσταση του PS VR η αλήθεια είναι πως - χωρίς να είναι στην ουσία δύσκολη - είναι... διαδικασία: πολλά καλώδια και συνδέσεις, σημεία που πρέπει να βρεθούν για την τοποθέτηση της κάμερας, αποστάσεις που πρέπει να τηρηθούν, κάποια προσοχή στον περιβάλλοντα φωτισμό. Κάπου στο μέλλον βρίσκεται προφανώς ένα προϊόν εικονικής πραγματικότητας με ασύρματο "κράνος" και λειτουργία δίχως προβλήματα κάνοντας παράλληλα... yoga, όμως αυτό το μέλλον βρίσκεται ακόμη πολλά χρόνια μακριά. Το PS VR "στο εδώ και το τώρα" χρειάζεται τα καλώδια και κάπως προσεκτικό "στήσιμο", ναι, δεν πρόκειται ωστόσο για κάτι που αμαυρώνει την εμπειρία χρήσης του συνολικά από τη στιγμή που η διαδικασία θα ολοκληρωθεί. Με την θέση του παίκτη, άλλωστε, σταθερή - το PS VR δεν επιδιώκει να δημιουργήσει τον "εικονικό χώρο" μέσα στον οποίο ο παίκτης ο ίδιος περπατά πραγματικά, όπως π.χ. το HTC Vive - η ανίχνευση του "κράνους" ή/και των χειριστηρίων από την κάμερα είναι ευκολότερη.
Η ερώτηση των... €999 ευρώ - καθώς, αν δεν έχει κανείς ήδη PlayStation4 κι αξεσουάρ γι' αυτό, τόσο κοστίζει συνολικά το PS VR, το απαραίτητο PS4, η απαραίτητη κάμερα, τα θεμιτά χειριστήρια και επαρκής αριθμός από games εικονικής πραγματικότητας για να δοκιμάσει κανείς - είναι φυσικά μόνο μία. Αυτή: προσφέρει το όλο σύστημα της Sony την αίσθηση του "βρίσκομαι αλλού" πειστικά... και το κάνει διασκεδαστικά; Οι απαντήσεις είναι "ναι" και "εξαρτάται" αντίστοιχα. Ναι, η ανάλυση των οθονών στο "κράνος" του PS VR είναι αρκετή για να απεικονίσει γραφικά πολύ κοντά στα μάτια του χρήστη χωρίς να φαίνονται... μπλοκ από pixels. Ναι, η εικόνα είναι επαρκώς σταθερή ώστε να μη ζαλίζει αυτή καθ' αυτή και ναι, το "κράνος" του PS VR απομονώνει επιτυχώς από το γύρω περιβάλλον. Ναι, ο ήχος συμμετέχει στην όλη εμπειρία με τρόπο αποτελεσματικό, συχνά πολυκατευθυντικό (και με απλά στερεοφωνικά ακουστικά). Και ναι, το οπτικό πεδίο είναι αρκετά ευρύ και η ανίχνευση των χειριστηρίων αρκετά ακριβής ώστε μετά από λίγη ώρα να μην ασχολείται κανείς με αυτά και απλώς... να παίζει άνετα. Συνήθως.
Από την άλλη πλευρά "εξαρτάται" γιατί, δοκιμάζοντας πιο πολλά από 20 διαφορετικά demo levels, mini games και πλήρη games με το PS VR, διαπιστώνουμε πως οι εταιρείες ανάπτυξης βρίσκονται στο στάδιο του πειραματισμού με την εικονική πραγματικότητα συνολικά. Σε άλλα games η υλοποίηση είναι έξοχη και η "μεταφορά σε μία άλλη διάσταση" κυριολεκτική, πειστική, απολαυστική, σε άλλα... όχι τόσο (πειστική ή απολαυστική). Στο Rez Infinite, για παράδειγμα, έναν τίτλο που και ως ιδέα σχεδόν... είχε σχεδιαστεί εξ αρχής για περιβάλλον VR, η αίσθηση της "παρουσίας" και η αλληλεπίδραση είναι υποδειγματική. Αληθινά συναρπαστική. Τα mini games της συλλογής VR Worlds της ίδιας της Sony είναι επίσης αξιόλογα, ακριβώς επειδή είναι απλοϊκά κι αμέσως κατανοητά. Το ίδιο ισχύει και για τα Battlezone, Thumper, Super Stardust VR Ultra και Tumble VR. Στο RIGS όμως, στο Drive Club VR, στο Here They Lie και στο ειδικό επίπεδο VR του Rise of the Tomb Raider η απόδοση "παραδοσιακών" τύπων παιχνιδιού σε εικονικό περιβάλλον όχι μόνο δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό, αλλά ταλαιπωρεί ή/και ζαλίζει κιόλας.
Αυτό που αποκομίζει κανείς ως συνολική εντύπωση από το πρώτο αυτό "κύμα" games του PlayStation VR είναι το εξής: ο όλος μηχανισμός της εικονικής πραγματικότητας στον οποίο στηρίζεται δεν προσφέρεται για... επικά 8ωρα ενασχόλησης, μεν, ως ψυχαγωγική εμπειρία όμως μπορεί να γίνει απίθανα συναρπαστική όταν επικεντρωθεί σε απλές ιδέες, κατανοητές, με άμεσο χειρισμό και συγκεκριμένα πράγματα για τον παίκτη να κάνει μέσα σε π.χ. 45-90 λεπτά κάθε φορά. Τότε το PS VR "είναι στα καλύτερά του" και αξίζει κάθε ευρώ του κόστους του, καθώς προσφέρει το είδος της διασκέδασης που αληθινά δεν βρίσκεται αλλού. Είμαστε βέβαιοι πως όσο περνά ο καιρός και οι εταιρείες παραγωγής (α) μαθαίνουν από τα λάθη τους και (β) αποσπούν όλο και καλύτερα γραφικά VR από το PS4, θα βλέπουμε όλο και πιο πολλά έξοχα παραδείγματα τόσο σε επίπεδο ιδεών όσο και υλοποίησης. Για την ώρα ωστόσο υπάρχουν παραγωγές "μαργαριτάρια" και παραγωγές... "μανιτάρια" (προς αποφυγή) στην διαθέσιμη γκάμα τίτλων του PS VR. Όπως συμβαίνει σε κάθε νέο φορμά ηλεκτρονικής διασκέδασης βέβαια.