PlayStation4: μερίδιο αγοράς πάνω από 50%

Για την ώρα, τουλάχιστον, αν και το Xbox One θ' αντεπιτεθεί τα Χριστούγεννα

Με τα δύο νεότερα συστήματα των Sony και Microsoft να οδεύουν πλέον προς τα... τρίτα Χριστούγεννα της σύγκρουσής τους, οι Ιάπωνες δημοσιοποίησαν - ως τμήμα της οικονομικής αναφοράς του τριμήνου που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες - τα πιο πρόσφατα στοιχεία της πελατειακής βάσης του PlayStation4. Η Sony έχει κατορθώσει, ούτε λίγο ούτε πολύ, να ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια πωληθέντα PS4 σε όλο τον κόσμο, πολύ πριν το καινούργιο της φορμά συμπληρώσει 2 χρόνια πορείας στην αγορά. Το Nintendo WiiU, σε αντιπαραβολή, ξεκίνησε τη δική του έναν χρόνο νωρίτερα και την περασμένη εβδομάδα μόλις ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 10 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως.

Αυτό που ενδιααφέρει πολύ περισσότερους καταναλωτές, φυσικά, είναι η σχέση της πελατειακής βάσης του PS4 με τον πραγματικό του αντίπαλο, το Xbox One - και τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα συνεχίζουν να είναι θετικά για τη Sony, καθώς υπολογίζεται πως το σύστημα της Microsoft δεν έχει ακόμη συνθέσει πελατειακή βάση μεγαλύτερη των 14.5 εκατομμυρίων καταναλωτών παγκοσμίως. Οι Αμερικανοί δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει επισήμως τα δικά τους στοιχεία - και σε γενικές γραμμές τα τελευταία δύο χρόνια αποφεύγουν συστηματικά να το κάνουν - όμως βάσει εμπορικών στοιχείων που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αναλύσεων το PlayStation4 κατέχει, για την ώρα τουλάχιστον, περισσότερο από το 50% της αγοράς των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας.

Η κατάκτηση αυτού του μεριδίου αγοράς από το PlayStation4 είναι αξιοσημείωτη, ανάμεσα στα άλλα, και επειδή η Sony κατά βάση δεν έχει προσπαθήσει... πάρα πολύ μέχρι στιγμής. Το σύστημά της είναι ποιοτικά κατασκευασμένο, τεχνικά ανώτερο και άριστα στοχευμένο στους gamers, αλλά στην ουσία δεν έχει να επιδείξει ακόμη π.χ. αρκετές μεγάλες "αποκλειστικότητες" σε games, ανώτερες Δικτυακές υπηρεσίες ή πολλές extra λειτουργίες. Αν μη τί άλλο, η παρούσα κατάσταση δείχνει να αντικαθρεπτίζει αυτό που όλοι διακρίναμε από τον πρώτο καιρό κυκλοφορίας και των δύο συστημάτων: το PS4 ναι μεν αξίζει να βρίσκεται στην πρώτη θέση, αλλά τους πρώτους 18 μήνες της πορείας του "εισέπραξε" και τα μεγάλα στρατηγικά κι επικοινωνιακά λάθη που έκανε η Microsoft με το Xbox One στα μέσα του 2013. Λάθη που διόρθωσε αργότερα, αλλά προφανώς συνεχίζει να "πληρώνει" με αυτήν την ως τώρα αφεγύρωτη διαφορά των 10 εκατομμυρίων συστημάτων.

Αυτά είναι τα καλά νέα για τη Sony: παρά την επιτυχημένη αλλαγή πλεύσης της Microsoft, οι Ιάπωνες έχουν διατηρήσει το προβάδισμα τους, έχουν διευρύνει την πελατειακή τους βάση και το έχουν κατορθώσει χωρίς να προβούν σε καμία σημαντική μείωση τιμής. Δεν έχει ακόμη παραστεί ανάγκη, δε, να "βγουν στο πεδίο της μάχης" τα μεγάλα της "όπλα", όπως τα Gran Turismo, God of War και Uncharted. Τα κακά νέα είναι πως το Xbox One που θα αντιμετωπίσει αυτά τα Χριστούγεννα δεν είναι το Xbox One που αντιμετώπισε στα δύο προηγούμενα. Το σύστημα της Microsoft θα έχει στη διάθεσή του έναν αριθμό από θελκτικές παραγωγές αποκλειστικές σε αυτό (όπως τα Rise of the Tomb Raider και Halo 5), θα συνοδεύεται από τιμή πώλησης χαμηλότερη και θα έχει ως πρόσθετο "επιχείρημα" τη συνέργεια με PC βασισμένα σε Windows 10, καθώς και ευρεία γκάμα από πρόσθετα apps που το PS4 δεν θα έχει στη διάθεσή του σύντομα (ή και ποτέ σε κάποιες περιπτώσεις).

Όλα αυτά, βέβαια, απομένει ν' αποδειχθεί πως θα "μεταφραστούν" σε εμπορικό επίπεδο γιατί - αν μη τί άλλο - και πέρυσι στις γιορτές το Xbox One είχε περισσότερες αποκλειστικότητες και ποιοτικά games πιο πολλά από το PS4... και το σύστημα της Sony δεν έδειξε να επηρεάζεται αρνητικά ούτε στο ελάχιστο. Οι Ιάπωνες δείχνουν να γνωρίζουν ακριβώς τί πρέπει να κάνουν ώστε να απευθυνθούν με επιτυχία εκεί που στοχεύουν - σε αυτή τη φάση, στους αφοσιωμένους gamers - και με την πελατειακή βάση του PS4 να μην έχει σε καμία περίπτωση ακόμη καλύψει 100% αυτό το κοινό, είναι πολύ πιθανό το νέο PlayStation να διατηρήσει και φέτος αυτή τη διαφορά των 10 εκατομμυρίων συστημάτων (και κατ' επέκταση το 50% της αγοράς οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας). Οι εκπλήξεις, φυσικά, ποτέ δεν αποκλείονται - γιατί π.χ. μία μείωση τιμής και των δύο συστημάτων πριν από τα Χριστούγεννα θα άλλαζε και πάλι τις ισορροπίες. Με άλλα λόγια: αναμένουμε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα επανέλθουμε στη σύγκρουση των PS4 και Xbox One; Ω, ναι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ