OnLive: αναδιάρθρωση, αιματηρή

Διάλυση και πώληση μέσα σε 24 ώρες, αμφίβολο το μέλλον της

Η έννοια του Δικτυακού "σύννεφου" (cloud), δηλαδή της αποθήκευσης δεδομένων "κάπου στο Internet" και της διοχέτευσής τους στις συσκευές του χρήστη χωρίς να "μένουν" σε αυτές, έχει συζητηθεί επί μακρώ τα τελευταία χρόνια. Για κάποια πράγματα, όπως τη διαχείριση μικρών σχετικά αρχείων, το cloud ως προσέγγιση δουλεύει άψογα και είναι απίθανα χρήσιμη. Για άλλα, όπως την "αποστολή" ολόκληρων video games στην οθόνη του παίκτη χωρίς να έχει γίνει εγκατάστασή τους στο τοπικό PC ή άλλο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης, διατηρούσαμε τις αμφιβολίες μας. Η υπηρεσία OnLive ήταν η πρώτη που που αποπειράθηκε να προσφέρει ακριβώς αυτό. Και δεν τα πήγαινε άσχημα... μέχρι πριν από λίγες μέρες τουλάχιστον.

Η ανακοίνωση πως η εταιρεία στην οποία ανήκει η υπηρεσία OnLive θα υποστεί επώδυνες αλλαγές, έγινε την Παρασκευή το απόγευμα. Με το τοπίο... ομιχλώδες όμως: όλοι οι υπάλληλοι μεν απολύθηκαν, μερικές ώρες αργότερα ωστόσο με επίσημη ανακοίνωσή της η "προς λουκέτο" εταιρεία διαβεβαίωνε πως η παροχή της υπηρεσίας στα περίπου 2 εκατομμύρια των πελατών της θα συνεχιζόταν κανονικά. Έπρεπε να περάσει μία ολόκληρη ημέρα σχεδόν για να... επεξηγηθεί το παράδοξο του πώς ακριβώς είναι εφικτό κάτι τέτοιο, με τους υπαλλήλους απολυμένους: το προσωπικό απολύθηκε "κανονικά", η εταιρεία δήλωσε μεν πρακτική "χρεοκωπία", αλλά όλα της τα περιουσιακά στοιχεία (assets) πωλήθηκαν σε μία νεοδημιουργηθείσα εταιρεία, πίσω από την οποία βρίσκεται ένας εκ των... πρώην επενδυτών της! Όλα σε διάστημα λιγότερο του 24ώρου.

Τα "πώς" και τα " τάχα μου γιατί" λίγη σημασία έχουν, όταν τα αληθινά "γιατί" τα παραδέχθηκε ο ίδιος ο διευθύνοντας σύμβουλος της (πρώην) ιδιοκτήτριας εταιρείας του OnLive. Το διοικητικό της συμβούλιο, υπερφιλόδοξο για την μελλοντική της πορεία και το όλο εγχείρημα, επένδυσε σε τεράστια και πανάκριβη υλικοτεχνική υποδομή (8.000 servers δεν είναι... λίγοι ακριβώς!) από νωρίς, όμως το κοινό δεν ανταποκρίθηκε ανάλογα. H υπηρεσία OnLive μπορεί σχεδόν 2 εκατομμύρια "θεωρητικούς" πελάτες, όμως μόλις 1600-1800 (!!!) είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένοι σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Ε, τέσσερις server ανά χρήστη, δεν το λες και... ακριβή επιχειρησιακό σχεδιασμό ακριβώς!

Η εταιρεία του OnLive λοιπόν απέλυσε όλο της το προσωπικό και "χρεωκόπησε", πράγμα που σημαίνει πως κάθε εργαζόμενος που είχε μετοχές σε αυτήν, καθώς και οποιοσδήποτε άλλος τρίτος μέτοχος - όπως η HTC, που είχε διοχετεύσει κεφάλαιο 30 εκατομμυρίων δολαρίων εκεί - αυτομάτως έχασε από τη μία μέρα στην άλλη όλα όσα είχε επενδύσει. Η νέα εταιρεία εξαγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία της παλιάς σε πολύ χαμηλότερη τιμή, προσέλαβε ένα ποσοστό των απολυμένων και υποσχέθηκε στους υπόλοιπους πως θα "τους προσφέρει το συντομότερο δυνατό την επιλογή να εργαστούν για τη νέα εταιρεία σε ρόλο συμβουλευτικό, με αντάλλαγμα μετοχές της". Αστεία πράγματα. Με αυτά και με κείνα, προφανώς, το μέλλον της υπηρεσίας OnLive χαρακτηρίζεται το λιγότερο ως αμφίβολο - αφήνοντας ίσως... "πεδίο δόξης λαμπρό" για την αντίστοιχη υπηρεσία Gaikai που η Sony πρόσφατα εξαγόρασε. Ή δημιουργώντας κάποιες αμφιβολίες για την, βραχυπρόθεσμη τουλάχιστον, εμπορική επιτυχία και αυτής της υπηρεσίας. Όπως το δει κανείς...!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ