News Snacks 24-01-11

Εικασιών και... διαρροών συνέχεια!

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Ουκ ολίγα μπορούν να συμβούν σε ένα Σαββατοκύριακο, όταν αφορούν σε μια γρήγορα κινούμενη αγορά όπως αυτή της ηλεκτρονικής διασκέδασης - και η Capcom μπορεί να το βεβαιώσει, αφού... ακόμη "τρέχει και δεν φτάνει" με τη διαρροή πληροφοριών για την Arcade Edition του Super Street Fighter IV. Η εμπλουτισμένη αυτή έκδοση του εξαιρετικού fighting game του 2010 περιέχει δύο μυστικούς χαρακτήρες, τον Evil Ryu και τον Oni (ή... ακόμη πιο σατανικό Akuma), τους οποίους η ιαπωνική εταιρεία δεν σχεδίαζε να παρουσιάσει σύντομα. Χάρις σε κάποιο μυστικό κωδικό που διέρρευσε και πολλοί παίκτες φρόντισαν να εισάγουν στα coin-op της Arcade Edition του SSFIV, οι δύο χαρακτήρες αποκαλύφθηκαν και πάμπολλες κάμερες τους συνέλαβαν σε video. Οπότε όλο το Σ/Κ και τη Δευτέρα είχαμε το... γνωστό κυνήγι στο YouTube, με την Capcom να "κλειδώνει" τα video clips και τους gamers να τα δημοσιεύουν σε άλλες σελίδες. Ουδέν κρυπτόν πια στο Web, λέμε...!

Παραμένοντας στο ζήτημα των διαρροών, με την επικείμενη ανακοίνωση για το PSP2 πολύ πιθανή πλέον έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στο Web όλων των ειδών οι πληροφορίες - πολλές υποτίθεται μάλιστα ότι προέρχονται και από αξιόπιστες πηγές κοντά στη Sony. Μία φήμη που δεν ακούγεται αβάσιμη είναι αυτή της οθόνης αφής, υψηλής ευκρίνειας και τεχνολογίας OLED που λέγεται πως θα φέρει η συσκευή: είναι βέβαιο πως η οθόνη θα πρέπει να είναι εντυπωσιακή για να έχει το PSP2 το περίφημο... wow factor για όσο το δυνατόν πιο πολύ, απομένει λοιπόν να δούμε πόσο. Η δεύτερη φήμη θέλει το PSP2 να ενσωματώνει ασύρματη διασύνδεση 3G αλλά μόνο για δεδομένα, όχι για φωνή - έτσι ώστε να μπορεί κανείς να αποκτά εν κινήσει περιεχόμενο από το PlayStation Network αλλά όχι να εκτελεί κλήσεις. Η τρίτη και τελευταία φήμη είναι αυτή που επιμένει πως στο πίσω μέρος του PSP2 υπάρχουν επίσης σημεία αφής, πέραν αυτών της οθόνης του. Με αυτά και με κείνα, είναι να μην έχει φτάσει πια η περιέργειά μας στο ζενίθ για τη μεθαυριανή συνέντευξη Τύπου;

Άλλες διαρροές για νέα προϊόντα γίνονται, συχνά, από αρχεία παρουσιάσεων PowerPoint που συνεργάτες κάποιας μεγάλης κατασκευάστριας εταιρείας δεν... εχμ... προσέχουν πού στέλνουν για πληροφόρηση - και από ένα τέτοιο σήμερα έγινε γνωστό πως η nVidia μόνο στην αρχή του δρόμου βρίσκεται με το διάδοχο του ολοκληρωμένου υψηλών για φορητές συσκλευές, του Tegra. Το Tegra 2 είναι ήδη προγραμματισμένο να κάνει την εμφάνισή του σε tablets με Android 3.0 μέχρι τον Ιούνιο. Στο Mobile Worldwide Congress στη Βαρκελώνη τον επόμενο μήνα θα αποκαλυφθεί ο διάδοχος αυτού, το Tegra "2.5" το οποίο θα προσθέτει την υποστήριξη στερεοσκοπικής (3D) εικόνας, ενώ το φθινόπωρο θα έλθει το Tegra 3 που θα υποστηρίζει εικόνα FullHD και αποκωδικοποίηση Blu-ray (μιλάμε πάντοτε σε φορητές συσκευές). Το Tegra 3 θα έχει ταχύτητα λειτουργίας έως και 1.5 GHz και ως και 4 (!) πυρήνες σε παράλληλη επεξεργασία. Όλα ευπρόσδεκτα, αρκεί οι... ψύκτρες που θα χρειάζονται τέτοιες συσκευές με Tegra 3 να μην είναι βαριές. Πολύ.

Βαριές δηλώσεις, πάντως, δεν φοβάται να κάνει η Nintendo. Ερωτηθείσα, δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να απορρίψει το μηχανισμό των Achievements στο Xbox 360 και των Trophies στο PS3 ως "τεχνητούς τρόπους να ενθαρρύνουν τους παίκτες να ασχολούνται περισσότερο με τα games τους", προσθέτοντας ότι "στα δικά μας games θέλουμε να αξιοποιούμε άλλους τρόπους για να πετυχαίνουμε το ίδιο πράγμα". Αυτό που παρέλειψε βέβαια να αναφέρει η Nintendo είναι πως σε αρκετούς τίτλους, όπως τα Wii Sports Resort και Super Smash Brothers, έχει ήδη ενσωματώσει ένα σύστημα που "ανταμοίβει" τους παίκτες βάσει των επιδόσεών τους - απλώς έχει υλοποιηθεί σε κάθε τίτλο ξεχωριστά και όχι ως λειτουργία των online υπηρεσιών του Wii, αφού αυτός είναι ο τρόπος που ουσιαστικά έχει νόημα. Θα μπορούσε να είναι, λέμε εμείς τώρα, το γεγονός ότι η ικανότητα της Nintendo να υλοποιεί υπηρεσίες online έχει αποδειχθεί, με το Wii και το DS, όχι ακριβώς το δυνατό της σημείο; Μάλλον όχι. Κάτι τέτοιο θα ήταν απλώς κακεντρεχές...

Το κακεντρεχές σχόλιο, πάντως, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε για την Electronic Arts και τη BioWare, οι οποίες κυκλοφορούν αυτές τις μέρες το ανανεωμένο Mass Effect 2 για το PlayStation3. Τιμή του τίτλου στα καταστήματα με ΦΠΑ, συσκευασία, σε δίσκο Blu-ray και όλα τα παρελκόμενα που επιβαρύνουν το κόστος λιανικής; €60. Τιμή του τίτλου στο PlayStation Store, σε αρχείο μεγέθους 12 GB (με ό,τι αυτό σημαίνει για τον απαραίτητο χρόνο download) και χωρίς κανένα από τα παραπάνω κόστη να επιβαρύνουν τον τελικό χρήστη; Ε, πάλι €60!!! Κοίταξε, μαμά ΕΑ - γιατί δική σου απόφαση θεωρούμε πως ήταν η τιμή αυτή κι όχι της Sony, που σε τελική ανάλυση προς το συμφέρον της θα ήταν να σημειώσει περισσότερες ψηφιακές πωλήσεις. Λοιπόν μαμά ΕΑ... είτε πλάκα μας κάνεις, είτε δεν εννοείς πραγματικά τίποτε απ' όσα λες όταν διαλαλείς πως υποστηρίζεις τις πωλήσεις μέσω Internet. Αντί να δώσεις ένα κίνητρο παραπάνω εκεί που μπορείς, στο τιμολογιακό, ώστε ο κόσμος σιγά-σιγά να μπαίνει στη συλλογιστική της απευθείας και νόμιμης αγοράς τίτλων σου ηλεκτρονικά επειδή τον - και σε - συμφέρει, δίνεις ένα μεγάλο αντικίνητρο: την εντύπωση ότι από αυτό το κοινό θέλεις να αποσπάσεις ακόμη περισσότερα χρήματα μέσα από μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Φάουλ. Κι όχι απ' τα μικρά...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ