Metro 2033

Τρόμος στη Μόσχα, προσεγμένος!

Η υπόθεση εξελίσσεται λοιπόν... απολύτως γραμμικά, χωρίζοντας την περιπέτεια σε μία σειρά αποστολών. Τα επίπεδα είναι έτσι διαμορφωμένα ώστε ουσιαστικά να καθοδηγούν τον παίκτη, ασχέτως αν σε πολλά σημεία η έκτασή τους είναι μεγάλη και δίνει την ψευδαίσθηση ότι υπάρχουν πολλές επιλογές διαδρομής. Στο επίκεντρο του τί κάνει ο παίκτης, φυσικά, βρίσκονται οι αλλεπάλληλες συγκρούσεις με όπλα διαφόρων ειδών, προσφέρεται ωστόσο σε ικανοποιητικό βαθμό και το στοιχείο της απόκρυψης για να αποφευχθεί η μονοτονία. Για να ενισχύσει μάλιστα αυτή τη λογική τρόπου παιχνιδιού, η 4A Games χρησιμοποιεί ένα είδος ρολογιού, το οποίο ενημερώνει τον Artyom σχετικά με το κατά πόσο είναι ορατός ή όχι στους αντιπάλους. Μαζί με το ρολόι, ο παίκτης θα συλλέξει στην πορεία κι άλλα gadgets, τα οποία θα τον βοηθήσουν με πολλαπλούς τρόπους. Σημαντικό, δε, αποδεικνύεται και το γεγονός πως συγκεκριμένα gadgets αποφορτίζονται, αναγκάζοντάς τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα να χρησιμοποιεί ένα "δυναμό" για να τα θέτει εκ νέου σε λειτουργία, όταν και όπου μπορεί.

Έμπρακτα, στις μάχες η τεχνητή νοημοσύνη που επιδεικνύουν οι εικονικοί σύντροφοι του παίκτη είναι... μάλλον απρόβλεπτη, με αποτέλεσμα ενίοτε να ανατρέπει τα σχέδιά του π.χ. σε μία καλά οργανωμένη επίθεση ή άμυνα - ενώ συμβαίνει το αντίθετο με την τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων, οι οποίοι αξιοποιούν τακτικές μαζικής επίθεσης και περικύκλωσης επιτυχημένα. Ο εξοπλισμός του πάντως μπορεί να αναβαθμιστεί μέσω αγοραπωλησιών που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα σημεία των πόλεων ή του υπόγειου δικτύου με μονάδα συναλλαγής τις σφαίρες (!) που έχει ο Artyom στη διάθεσή του, κάτι που καθιστά πολύτιμη κάθε μία από αυτές και την άσκοπη σπατάλη τους... κοστοβόρα.

Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, το Metro 2033 δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Ο τίτλος αξιοποιεί το δικό του μηχανισμό δημιουργίας 3D γραφικών, ο οποίος σε PC υποστηρίζει την DirectX 11 των Windows 7, καταφέρνοντας παράλληλα να δείχνει εντυπωσιακός και σε Xbox 360. Ο φωτισμός των χώρων και του περιβάλλοντος είναι δυναμικός και βοηθά πολύ στην απόδοση της "σκοτεινής" ατμόσφαιρας που επιβάλλει η υπόθεση, ενώ η κίνηση των χαρακτήρων είναι ομαλή και αληθοφανής. Τα οπτικά εφέ είναι προσεγμένα και ποικίλλα, προσδίδοντας ξεχωριστό χαρακτήρα σε κάθε περιοχή του τίτλου, ενώ και ο ήχος παίζει άριστα το ρόλο του, διανθίζοντας με τρόπο πειστικό έως... τρομακτικό τα όσα συμβαίνουν στην οθόνη.

Συνολικά, το Metro 2033 μπορεί να μην... γραφεί στις σελίδες της Ιστορίας των shoot' em up με χρυσά γράμματα, αποδεικνύει όμως περίτρανα ότι ακόμη και μικρές σε αριθμό μελών ομάδες δημιουργίας μπορούν με σκληρή δουλειά και ταλέντο να προσφέρουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παραγωγές. Οι 10 ή περισσότερες ώρες παιχνιδιού για έναν παίκτη, ο πολύ καλός τεχνικός τομέας και το ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο συνθέτουν έναν τίτλο σαφέστατα αξιοπρόσεκτο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο ανταγωνιστική είναι η συγκεκριμένη κατηγορία και πόσες άλλες προτάσεις από μεγάλα ονόματα του χώρου κυκλοφορούν. Ο δρόμος προς την καταξίωση για την 4Α Games σίγουρα θα είναι μακρύς, αλλά το πρώτο της δείγμα γραφής είναι πολλά υποσχόμενο. Περιμένουμε μ' ενδιαφέρον και το επόμενο, λοιπόν!

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ