Kinect στη... θέση του Kinect

Παρόμοιο, αλλά ολοφάνερα καλύτερο προϊόν, στον ορίζοντα από τη Leap Motion

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι το Kinect, το σύστημα ανίχνευσης κίνησης της Microsoft για το Xbox 360, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα προϊόντα που εμφανίστηκαν στο χώρο του gaming και της τεχνολογίας γενικότερα τα τελευταία χρόνια. Δεν χωρά αμφιβολία, ωστόσο, και στο γεγονός ότι όσο κι αν προσπαθήσει να το δικαιολογήσει κανείς - και όσο κι αν δεν αρέσει στη Microsoft να ακούγεται - το Kinect δεν λειτουργεί άψογα. Κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και σε συγκεκριμένα είδη games προσφέρει αυτό που υπόσχεται, σε ουκ ολίγες περιπτώσεις, όμως, ο χειρισμός με αυτό είναι αργός, ανακριβής έως και... εκνευριστικός ενίοτε. Ολοφάνερα όμως ο χειρισμός με τις κινήσεις των χεριών έχει προοπτικές τόσο στα games, όσο και σ' άλλες εφαρμογές. Εξ ου και τα θετικότατα σχόλια που έχει αποσπάσει η νέα, παρόμοια αλλά πιθανώς καλύτερη, πρόταση της Leap Motion.

Tο Leap 3D είναι ένα σύστημα ανίχνευσης κίνησης που λειτουργεί βάσει της ίδιας συλλογιστικής που διέπει την γνωστή μας του Kinect - αλλά με μερικές σημαντικές διαφορές. Το σύστημα αξιοποιεί έναν "δέκτη" κινήσεων αντίστοιχης λειτουργίας (πολύ μικρότερο σε μέγεθος) με αυτόν του περιφερειακού της Microsoft. Η Leap Motion δεν έχει γνωστοποιήσει τί είδους αισθητήρες αξιοποιεί, το περιφερειακό της πάντως συνδέεται σε Η/Υ μέσω USB και δημιουργεί μπροστά του έναν "χώρο ανίχνευσης" διάστασης 8 κυβικών ποδών περίπου. Μέσα σε αυτόν τον χώρο μπορεί να "διαβάσει" κίνηση με ακρίβεια 0.01 χιλιοστών (!), κάτι που σημαίνει πως το σύστημα δέχεται δεδομένα με 100 φορές περισσότερη λεπτομέρεια απ' ότι το Kinect. Όπως μπορεί να διακρίνει κάποιος στο επίσημο video της εταιρείας, το Leap 3D μπορεί να "διαβάσει" τα ακροδάκτυλα του χρήστη, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, την άκρη κινέζικων chopsticks ή ακόμη και τη μύτη ενός μολυβιού (!). Τόση λεπτομέρεια το Kinect σ' αυτή τη φάση δεν προσφέρει, ενώ στο video πανελάχιστη σε ελάχιστες περιπτώσεις και ανύπαρκτη στις περισσότερες φαίνεται να είναι και η καθυστέρηση ανάμεσα στην κίνηση του χεριού του χρήστη και στην απεικόνισή της στην οθόνη.

Η Leap Motion υπογραμμίζει πως το σημαντικότερο τμήμα του συστήματος δεν είναι το hardware, αλλά το software: αυτό ενσωματώνει εξελιγμένες ρουτίνες, οι οποίες "καθιστούν εφικτά πράγματα που μέχρι πρόσφατα είχαν εγκαταληφθεί ως μη πραγματοποιήσιμα με ανίχνευση κίνησης", σύμφωνα με την εταιρεία. Όλα αυτά απομένει ν' αποδειχθούν, φυσικά, όμως η Leap Motion στοχεύει στη διάθεση του Leap 3D σχετικά σύντομα (μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013) και μάλιστα σε προσιτή τιμή (τα $70 μόλις). Ήδη το προωθεί, σε όχι τελική μορφή, σε δημιουργούς εφαρμογών, το έχει δε "συνδέσει" με τη σχετική προγραμματιστική υποδομή (API) τόσο με Windows, όσο και με Mac OS-X. Απομένει λοιπόν να δούμε πόσους τέτοιους δημιουργούς μπορεί το επόμενο διάστημα να προσελκύσει η Leap Mοtion, ώστε το Leap 3D να κινήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών με πρωτότυπες ή/και ψυχαγωγικές εφαρμογές στις αρχές του επόμενου χρόνου. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ