Halo: Reach

Αποχαιρετισμός, ο καλύτερος

Το στοιχείο όμως που καθιστά τη δημιουργία της Bungie αληθινά εξαιρετική είναι η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων. Αυτή είναι πειστική και προσφέρει ιδανική πρόκληση στα πρώτα επίπεδα δυσκολίας, στα υψηλότερα δε οι εχθροί μπορούν να... στριμώξουν ολόκληρη τη Noble Team σε λίγα τετραγωνικά, μέσα σε δευτερόλεπτα. Δυστυχώς τα υπόλοιπα μέλη της Noble Team - όταν αυτά δεν ελέγχονται από άλλους παίκτες αλλά από το Xbox 360 - δεν επιδεικνύουν την ίδια οξυδέρκεια ή αντίληψη και περιορίζονται απλά στην ανταλλαγή πυρών με τους Covenant.

Ο τεχνικός τομέας, πάντως, ήταν πάντοτε ένα από τα ισχυρά επιχειρήματα της σειράς των Halo και το Reach τιμά την παράδοση εντυπωσιακά. Η ανάλυση των γραφικών είναι πλέον αληθινά αυτή των 720p γραμμών - σαφώς ανώτερη αυτής που επιτυγχανόταν με τεχνητό πολλαπλασιασμό γραμμών στα άλλα Halo - και ο ρυθμός ανανέωσης των καρέ παραμένει σταθερός στα 30 ακόμη κι όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός χαρακτήρων κι οχημάτων ταυτόχρονα στην οθόνη. Το 3D περιβάλλον είναι απίστευτα λεπτομερές και δεν θα είναι λίγες οι φορές που ο παίκτης θα αφιερώσει πολλή ώρα... χαζεύοντας τις συγκρούσεις των Spartans και των ODST με διαστημόπλοια ή τα στρατεύματα των Covenant στο έδαφος και τον ουρανό του πλανήτη Reach. Ο ήχος συνοδεύει τη δράση υπέροχα, με εξαιρετικό μουσικό θέμα και ευρύτατη γκάμα εφέ που αποδίδει πυροβολισμούς, εκρήξεις και κραυγές με τρόπο σχεδόν... κινηματογραφικό.

Τα Halo, βεβαίως, έχουν καθιερώσει τα μέτρα και τα σταθμά όσον αφορά τη Δικτυακή πλευρά των σύγχρονων FPS, οπότε το Reach έχει... ήδη μεγάλες προσδοκίες να εκπληρώσει. Οι παίκτες εχουν βέβαια την επιλογή να απολαύσουν το σεναριακό τμήμα μόνοι, περισσότερο ενδιαφέρον ωστόσο έχει η επιλογή συμμετοχής σε αυτό έως και τριών ακόμη φίλων τους συνεργατικά, μέσω Xbox Live. Πέραν αυτού, ο τίτλος προσφέρει τον αρτιότερο τομέα ανταγωνιστικών επιλογών στη σειρά των Halo, αφού - ούτε λίγο ούτε πολύ - υποστηρίζει 11 διαφορετικoύς τρόπους παιχνιδιού. Ο μηχανισμός σύνδεσης των παικτών είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικός, ενώ οι servers της Bungie περιορίζουν έξυπνα τους gamers με προβληματική σύνδεση, σχεδόν μηδενίζοντας έτσι τις πιθανότητες αποσυνδέσεων ή διακοπής της δράσης λόγω αυτών.

Είναι λοιπόν το Reach το καλύτερο μέλος της οικογένειας των Halo, ειδικά αν λάβει κανείς στα υπόψιν την ποιότητα των προηγούμενων; Η απάντηση είναι αδίστακτα καταφατική: είναι το αρτιότερο και πλέον προσεγμένο όλων, έστω κι αν δεν επιδιώκει να εισάγει νέα στοιχεία ή καινοτομικές αλλαγές στον τρόπο παιχνιδιού του. Αν και ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας δεν έχει το ίδιο "ειδικό βάρος" με τον θρυλικό Master Chief, η προσπάθειά του να αλλάξει το ρου της ιστορίας είναι συγκινητική και ο παίκτης ή παίκτες που θα βιώσουν την πορεία της Noble Team θα συζητούν επί μήνες τις επικές μάχες στις οποίες έλαβαν μέρος. Η Bungie ολοκληρώνει την έξοχη δουλειά της των προηγούμενων ετών αποτείνοντας φόρο τιμής στη σειρά που όχι μόνο την καθιέρωσε, αλλά σημάδεψε ανεξίτηλα την κατηγορία των shoot' em up πρώτου προσώπου την τελευταία δεκαετία. Το Halo: Reach είναι ένας εξαιρετικός επίλογος για τη Bungie. Θα συνεχίσει με τον ίδιο υποδειγματικό τρόπο η Microsoft; Το ελπίζουμε ολόψυχα!

Βαθμολογία: 10 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ