Gran Turismo 5: Το κόστος

Yψηλό, μα όχι δύσκολο να καλυφθεί από τις σίγουρες πωλήσεις του

Παρά το γεγονός ότι θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2010, το Gran Turismo 5, o κορυφαίος τίτλος αγώνων ταχύτητας αυτοκινήτων της Sony για το PS3, είναι εν πολλοίς ολοκληρωμένος - σίγουρα αρκετά κοντά στην τελική του μορφή ώστε ο επικεφαλής ανάπτυξής του, ο Kazunori Yamauchi της Polyphony Digital να έχει σαφή ιδέα σχετικά με το πόσο κόστισε η δημιουργία του. Ο Ιάπωνας, σε πρόσφατη συνέντευξή του, αποκάλυψε ότι η συγκεκριμένη παραγωγή κόστισε ούτε δέκα, ούτε είκοσι: στα εξήντα εκατομμύρια δολάρια ανέρχεται το κόστος ανάπτυξης του GT5, ποσό το οποίο δεν θα περιλαμβάνει ούτε τα κόστη για την προώθηση και διαφήμιση, ούτε τα κόστη συσκευασίας και δίσκων Blu-ray, όταν η Sony κάνει την τελική αποτίμηση για μια από τις πιο σημαντικές παρουσίες τίτλου στην πορεία του PlayStation3.

Σε αντιπαραβολή, το Killzone 2 - επίσης τίτλος αποκλειστικός στο PS3 και ΑΑΑ - κόστισε κάτι περισσότερο από 20 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που είχε επίσης θεωρηθεί υψηλό. Βεβαίως, η αγορά του video gaming έχει γνωρίσει και ακριβότερες παραγωγές, αφού το Gears of War για το Xbox 360 είχε κοστίσει κάτι λιγότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια, το Assassin's Creed για όλα τα φορμά περισσότερα από 90, ενώ το Final Fantasy XIII για το PS3... υποθέτουμε πως ούτε η ίδια η Square-Enix θα θέλει να ξέρει όταν αυτό ολοκληρωθεί! Ο Yamauchi αποδίδει το κόστος του GT5 στην πολύ περισσότερη δουλειά που χρειάστηκε στην τρισδιάστατη αναπαράσταση των αυτοκινήτων (σχεδόν 1000 με 4000 πολύγωνα το καθένα... 100 φορές περισσότερα σε σχέση με το GT4), καθώς και στην εκτενή δουλειά υποδομής που χρειάστηκε για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του PS3. Αυτή, πάντως, θα χρησιμοποιηθεί και για επόμενα Gran Turismo, για τα οποία ο επικεφαλής της Polyphony εκτιμά ότι το κόστος θα είναι μικρότερο.

Ακόμη και έτσι, πάντως, μία απλή... διαίρεση αρκεί για να καταλάβει κανείς πως για τίτλο διαμετρήματος Gran Turismo τα 60 εκ. δολάρια δεν είναι παράλογο ποσό κόστους ανάπτυξης. Με το λιγότερο 69.99 δολάρια/ευρώ για την κανονική έκδοση (σίγουρα θα υπάρξουν και συλλεκτικές), το GT5 δεν χρειάζεται παρά να σημειώσει πωλήσεις... 1 εκατομμυρίου αντιτύπων για να αποσβέσει το κόστος ανάπτυξης - νούμερο που το νέο Gran Turismo το έχει "στο τσεπάκι". Αν σκεφτεί κανείς πως αποκλείεται να κυκλοφορήσει GT μετά το 5 για τουλάχιστον 18 ή 24 μήνες (αναμένεται να στηριχτεί και στα expansion packs μέσω PlayStation Store), το GT5 θα σημειώσει άνετα πωλήσεις 8 ή 10 εκατομμυρίων αντιτύπων μέσα στο πρώτο 12μηνο της κυκλοφορίας του. Με άλλα λόγια... καθόλου άσχημα για τη Sony και την Polyphony. Έτσι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ