Επόμενο Xbox: απαραίτητα online

Η Microsoft θέτει προαπαιτούμενα, λογικά μα... με μία συνέπεια

Καθώς η 20η Φεβρουαρίου, ημέρα που συζητείται έντονα πλέον πως η Sony θα αποκαλύψει το PlayStation4, πλησιάζει, οι διαρροές σχετικά με το "αντίπαλο δέος", δηλαδή το επόμενο Xbox, πληθαίνουν επίσης. Η πιο πρόσφατη διαρροή πληροφοριών έρχεται από το γνωστό, καθιερωμένο και σίγουρα έμπιστο βρετανικό περιοδικό Edge, το οποίο διατείνεται πως το νέο σύστημα της Microsoft θα προϋποθέτει σύνδεση με το Internet για να λειτουργήσει. Με άλλα λόγια, και ενώ τα δύο προηγούμενα Xbox ναι μεν αξιοποιούσαν εκτενώς μια Δικτυακή σύνδεση για χρήση του Xbox Live, συμμετοχή σε games με πολλούς παίκτες κλπ., το τρίτο επερχόμενο Xbox δεν θα την αξιοποιεί απλώς. Θα τη "ζητά" ως υποχρεωτική για να λειτουργήσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στο Αθηνόραμα Digital δεν θα δημοσιεύαμε "απλή φημολογία" ως είδηση, η συγκεκριμένη ωστόσο τυγχάνει να συμφωνεί και με δικές μας πηγές από το εξωτερικό, οι οποίες μάς είχαν μιλήσει για το ενδεχόμενο αυτό εδώ και κάποιους μήνες. Η συλλογιστική στην απόφαση της Microsoft είναι δύο επιπέδων: από τη μία πλευρά - και για να είμαστε ειλικρινείς... έχει δίκιο - η αμερικανική εταιρεία θεωρεί πως αν δεν είναι συνδεδεμένο με το Internet ένα σύστημα όπως το Xbox, είναι μεταφορικά... "δεμένο πισθάγκωνα". Δεν μπορεί ούτε να ενημερώσει/διορθώσει τα αρχεία ενός video game του, ούτε να λάβει χρήσιμα δεδομένα (π.χ. παγκόσμιους πίνακες κατάταξης), ούτε φυσικά να προσφέρει όλες τις άλλες "δευτερεύουσες" λειτουργίες του, όπως π.χ. υπηρεσίες πώλησης κι ενοικίασης περιεχομένου τύπου Netflix. Για το ίδιο το Xbox Live δεν τίθεται καν θέμα, προφανώς.

Από την άλλη πλευρά, η διαρκής και εξ ορισμού παρούσα σύνδεση του νέου Xbox με το Internet θα δώσει στη Microsoft τη δυνατότητα να περιορίσει ή και να εξαλείψει τη διανομή κλεψίτυπων αντιτύπων για τα games του: είναι γνωστό πόσο έχει πλήξει τα έσοδα τόσο της ίδιας όσο και των ανεξάρτητων εταιρειών παραγωγής games το γεγονός ότι σήμερα μπορεί κάποιος απλώς να "σπάσει" ένα Xbox 360, να "κατεβάζει" games παράνομα από το Internet, να τα εγγράφει σε ένα DVD και να τα παίζει με αμελητέο κόστος, χάνοντας μόνο τις λειτουργίες συνεργατικής ή ανταγωνιστικής συμμετοχής σε games με πολλούς παίκτες (αφού αυτό πρέπει να παραμένει εκτός σύνδεσης με το Xbox Live).

Στην πραγματικότητα οι νόμιμοι κάτοχοι και χρήστες ενός Xbox 720 δεν έχουν να "φοβηθούν" τίποτε από την απόφαση της Microsoft: πρακτικά όλοι μας έχουμε συνδεδεμένο το Xbox 360 αυτή τη στιγμή στο Internet. Η επιλογή που κάνει όμως ο γίγαντας του Redmond έχει και μία παρενέργεια αρνητική και για τους έννομους gamers: είναι κατά 99% βέβαιο πως αφού το Xbox 720 θα απαιτείται να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο Internet, η Microsoft θα υλοποιήσει μηχανισμό που θα "δένει" το κάθε αντίτυπο ενός video game με το πρώτο σύστημα όπου θα εγκατασταθεί. Έτσι ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να μεταπωλήσει το αντίτυπο του παιχνιδιού αυτού στην περίφημη αγορά "από δεύτερο χέρι", η οποία είναι και δημοφιλέστατη, και νόμιμη. Η Sony έχει τηρήσει πολύ περισσότερο "ελαστική" στάση απέναντι στην αγορά αυτή μέχρι στιγμής, δεν είναι ακριβώς... κρυφό ωστόσο πως όλες οι εταιρείες του χώρου θα ήθελαν να επιτύχουν το "μόνο ένα αντίτυπο παιχνιδιού για κάθε σύστημα που πωλείται σε τελικό καταναλωτή". Θα κρατήσουμε μικρή επιφύλαξη μέχρι να έλθει από τη Microsoft επίσημη επιβεβαίωση για όλα αυτά, αλλά... ας το θέσουμε έτσι: είναι πολύ μικρή η επιφύλαξη. Όπως πάντα, ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ