Σεργκέι Μπονταρτσούκ
1971
Ο Θείος Βάνια
Αξιόλογη διασκευή του γνωστού θεατρικού έργου του Τσέχοφ. Ο Κοντσαλόφσκι διατηρεί την αντίληψη του μοναδικού ντεκόρ, που το σπάει με τις έγχρωμες εικόνες των ρωσικών λιβαδιών, ενώ η υπόλοιπη ταινία είναι γυρισμένη σε μονοχρωμία. Δίνει μεγάλη σημασία στις εκφραστικές δυνατότητες του μοντάζ και του φιλμικού χωροχρόνου και αξιοποιεί σημασιολογικά την πιο απλή έκφραση των ηθοποιών του ή τα στοιχεία του διάκοσμου. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, ενδιαφέρον της ταινίας είναι η σύγκρουση των δύο ιερών τεράτων της σοβιετικής οθόνης, του Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι («Άμλετ») και του Σεργκέι Μπονταρτσούκ, που είναι πολύ καλύτερος ηθοποιός απ’ ό,τι σκηνοθέτης.
Ο Θείος Βάνια
Ο Ιβάν, γνωστός ως θείος Βάνια, ζει με την ανιψιά του Σόνια στο οικογενειακό τους κτήμα. Όταν ο πατέρα της Σόνια βγαίνει σε σύνταξη επιστρέφει μαζί με τη νέα γυναίκα του, την Ελενα, δυσκολεύοντας τη ζωή των δυο τους. Το κλασικό αριστούργημα του Άντον Τσέχοφ μεταφέρεται στην οθόνη από τον Αντρέι Μιχάλκοφ – Κοντσαλόφσκι.
1956
ΟΘΕΛΟΣ
Το γνωστό σεξπιρικό δράμα σε μια εντυπωσιακή σε ντεκόρ, έγχρωμη φωτογραφία και ερμηνείες προσέγγιση.