Ιρίνα Κούπτσενκο
1971
Ο Θείος Βάνια
Dyadya Banya
Αξιόλογη διασκευή του γνωστού θεατρικού έργου του Τσέχοφ. Ο Κοντσαλόφσκι διατηρεί την αντίληψη του μοναδικού ντεκόρ, που το σπάει με τις έγχρωμες εικόνες των ρωσικών λιβαδιών, ενώ η υπόλοιπη ταινία είναι γυρισμένη σε μονοχρωμία. Δίνει μεγάλη σημασία στις εκφραστικές δυνατότητες του μοντάζ και του φιλμικού χωροχρόνου και αξιοποιεί σημασιολογικά την πιο απλή έκφραση των ηθοποιών του ή τα στοιχεία του διάκοσμου. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, ενδιαφέρον της ταινίας είναι η σύγκρουση των δύο ιερών τεράτων της σοβιετικής οθόνης, του Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι («Άμλετ») και του Σεργκέι Μπονταρτσούκ, που είναι πολύ καλύτερος ηθοποιός απ’ ό,τι σκηνοθέτης.