
Θυμάμαι σαν να είναι χθες την πρώτη ημέρα λειτουργίας του The Clumsies. Τότε, πίσω στον Δεκέμβριο του 2014, η Αθήνα δεν είχε δει κάτι παρόμοιο και συχνά-πυκνά ανακαλώ το πόσο εντυπωσιασμένοι είχαμε μείνει καμιά 20αριά δημοσιογράφοι κατά το soft opening/ξενάγηση από την ομάδα του. Fast forward στο σήμερα, είναι ένα εκ των πιο επιδραστικών μπαρ της χώρας - με σημαντική επιρροή και σε διεθνές επίπεδο.
"There is no elevator to success. You have to take the stairs"
Η φράση που χρησιμοποιείται σαν μότο του The Clumsies, αποτυπώνει πλήρως και τη φιλοσοφία του. Τουλάχιστον έχοντας αυτό κατά νου, οι Λέλος Γεωργόπουλος, Γιώργος Καίσαρης, Βασίλης Κυρίτσης, Νίκος Μπάκουλης και Θάνος Τσουνάκας, πάνω-κάτω γύρω στα 30 μια δεκαετία πριν, ξεκινούσαν να χτίζουν κάτι πρωτόγνωρο για την ελληνική μπαρ σκηνή: Να δημιουργήσουν ένα global bar στην Αθήνα, πραγματοποιώντας μία τεράστια επένδυση αλλά με θάρρος (ή ακόμη και θράσος), στρατηγική, πρωτοποριακές ιδέες και, κυρίως, αμέριστη αγάπη για την κουλτούρα του cocktail.

Το The Clumsies σβήνει την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου δέκα κεράκια στην τούρτα της ζωής του, οπότε αυτή ήταν μια καλή αφορμή για να κάνουμε μια μικρή αναδρομή με τον Λέλο Γεωργόπουλο σε όλα όσα το βοήθησαν να ξεχωρίσει αλλά να βάλει έναν θεμέλιο λίθο στην ανάπτυξη και εξέλιξη της ίδιας της αθηναϊκής μπαρ σκηνής.
"Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από την αγάπη μας για το καλό ποτό και το cocktail ενώ το όνομα υπήρχε ως ψευδώνυμο του Νίκου (Μπάκουλη) και του Βασίλη (Κυρίτση). Κρίναμε πως μπορούσε να εξελιχθεί πολύ επιτυχημένα για ένα μπαρ" μου λέει σχετικά με την απαρχή όλων.


Δεν είναι υπερβολή ή, πολύ περισσότερο, μακριά από την πραγματικότητα να τονίσουμε πως το The Clumsies υπήρξε ουσιαστικά το πρώτο 'μεγάλο' μπαρ της Αθήνας. "Ανέκαθεν ήταν και είναι ένας πολυχώρος που μπορείς να φας, να πιεις, να δουλέψεις, να παρταρεις ή να κανεις ένα private event. Αυτό από μόνο του το έκανε εντυπωσιακό για τον κόσμο. Μετά, η εξειδίκευση και η πρωτοπορία των τεχνικών του μπαρ, που έφερε και τη διεθνή αναγνώριση από ανθρώπους του χώρου" ξεχωρίζει ως κάποιους από τους παράγοντες που βοήθησαν ώστε να κάνει το The Clumsies ακαριαία άμα τη εμφανίσει του γκελ στο κοινό.

Η -κάθε είδους- επικοινωνία με τους κατάλληλους ανθρώπους βοήθησε πολύ το The Clumsies να κάνει spread τη φήμη του, ήδη από την πρώτη ημέρα που άνοιξε, ήταν επίσης ένας παράγοντας.
Είναι όμως μόνο αυτά; Προφανώς και όχι. Η ομάδα του σκέφτηκε -μιλάμε για 10 χρόνια πριν- out of the box. Δημιούργησε τα πρώτα μεγάλα pop ups, όχι μόνο σε ελληνικό επίπεδο αλλά και παγκοσμίως, κάτι που στη συνέχεια αντέγραψαν πάρα πολλά μπαρ. "Σερβίραμε τα πρώτα μη αλκοολούχα ποτά -μιλάμε για non alcohol Negroni, G&T και αρκετά ακόμη- στο παρθενικό μας μενού. Η ομάδα του μπαρ πάντα ήταν πρωτοπόρα στις τεχνικές που χρησιμοποιούσε για να δημιουργήσει ένα μοναδικό μενού κάθε χρόνο. Αλλά μέσα σε όλα τα παραπάνω πάντα μας ενδιέφερε ο κόσμος να περνάει καλά στο μπαρ μας. Είναι πάντοτε ένας συνδυασμός πραγμάτων" συμπληρώνει ο ΛΓ.



Για τον Λέλο Γεωργόπουλο -αλλά σίγουρα όχι μόνο για αυτόν- το The Clumsies άλλαξε όχι μόνο την εγχώρια αγορά αλλά επηρέασε σε μεγάλο βαθμό και την παγκόσμια σκηνή. Θυμάμαι μάλιστα μια κουβέντα που είχαμε στο περιθώριο των The World's 50 Best Bars 2022 με τον Δημήτρη Νταφόπουλο, που ορθά μου επισήμαινε τότε πως το The Clumsies ήταν το πρώτο μπαρ που δεν άνηκε σε ξενοδοχειακή αλυσίδα ή σε κάποια μεγάλη εταιρεία και κατόρθωνε να βρίσκεται στο τοπ-10 των καλύτερων του κόσμου (νο.4 το 2021, νο. 3 το 2020, νο.6 το 2019, νο.7 το 2018, νο.6 το 2017, νο.9 το 2016).

"Εκανε πάρα πολλούς ανθρώπους του χώρου να σκεφτούν κι αυτοί 'διαφορετικά'. Αυτό είναι κάτι που το παραδέχονται bartenders και bar owners σε εμάς τους ίδιους. Κάποτε παρακολούθησα ένα σεμινάριο για παγκοσμίου φήμης αυτή την εποχή μπαρ στο Λονδίνο και ανέφεραν (με μεγάλη μας χαρά) στην παρουσίαση τους πως είμαστε η έμπνευση για το μπαρ τους. Αυτά σε κάνουν πάντα χαρούμενο και στιγμιαία ευτυχισμένο. Νιώθεις ότι κανείς κάτι καλά" σημειώνει ο Λέλος Γεωργόπουλος.
Στην περσινή λίστα των The World's 50 Best Bars, του αποδόθηκε το βραβείο Rémy Martin Legend of the List, με τον ΛΓ να πιστεύει πως "κάθε επιτυχία είναι σημαντική. Ίσως και σημαντικότερη από την προηγούμενη, αν ξέρεις να την εκμεταλλευτείς. Για παράδειγμα, πριν μερικά χρόνια το Aegean Negroni αναδείχτηκε ως το κορυφαίο κοκτέιλ στον κόσμο. Από τότε είναι το best seller μας".

Τον ρωτάω αν υπάρχουν επιπλέον πράγματα για τα οποία νιώθει υπερήφανος. Ένα από αυτά είναι πως δημιούργησε πολύ σημαντικές φιλίες μέσω της δουλειάς: "Είναι σαν οικογένεια μου ο Philip Bischoff, κάνουμε μαζί οικογενειακώς διακοπές στην Ελλάδα κάθε χρόνο. O Erik Lorincz και ο Erk Potur από το Himkok είναι επίσης σημαντικοί φίλοι. Αυτά θα μείνουν και με κάνουν υπερήφανο".

Όσο για το μέλλον, δίνει το στίγμα: "Το όραμα είναι πάντα το ίδιο, να περνά καλά ο κόσμος στο μπαρ. Να έχουμε μία ομάδα που σκέφτεται πρωτοπόρα και να δημιουργούμε καινούριους φίλους. Να περνάμε καλά μέσα στη δουλειά μας, όλοι, γιατί μόνο τότε δημιουργείται αστείρευτη αγάπη".

Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.