Για αρχή, λίγη ιστορία: Η πορεία του Negroni για –κυριολεκτικά όλες– τις μπάρες του μάταιου τούτου κόσμου ξεκινά κάτι παραπάνω από έναν αιώνα πριν. Πιο συγκεκριμένα ένα μεσημέρι του 1919, όταν ο ιδιοκτήτης του "Caffe Casoni" στη Φλωρεντία (που αργότερα έγινε ευρύτερα γνωστό ως "Caffe Giacosa") ζήτησε από τον μπάρμαν του να του αντικαταστήσει τη σόδα από το Americano του (Campari, γλυκό βερμούτ, σόδα) με τζιν. Αυτός του το έφτιαξε, και μάλιστα για να τονίσει τη διαφοροποίησή του από το Americano, το στόλισε με μια φλούδα πορτοκάλι αντί για λεμόνι. Ο δον Camillo Negroni ενθουσιάστηκε τόσο πολύ, που όχι μόνο του έδωσε το όνομά του, αλλά αργότερα ίδρυσε και μια ποτοποιία που παρασκεύαζε και εμφιάλωνε έτοιμο το κοκτέιλ.
Μια φήμη θέλει τους πελάτες του "Caffe Casoni" να ζητάνε "ένα ποτό σαν εκείνο του κόμη Negroni" με αποτέλεσμα να καθιερωθεί το όνομα του απολαυστικού απεριτίφ. 100+ χρόνια μετά, είναι πια κάτι παραπάνω από προφανές πώς όλοι και παντού πίνουν Negroni, με το γλυκόπικρο ελιξίριο (η κλασική, διαχρονική εκδοχή του αποτελείται από ίσα μέρη τζιν, Campari και γλυκού βερμούτ) να εξελίσσεται στο δημοφιλέστερο κοκτέιλ του bar industry αυτή τη στιγμή.
Ακόμη ένα Negroni Week
Και το ίδιο ακριβώς θα συνεχίσουν να κάνουν και στην Αθήνα, για 11η χρονιά, από τις 18 μέχρι και τις 24 Σεπτεμβρίου. Αιτία είναι η Negroni Week, που και πάλι δίνει αφορμή για μια βόλτα μέχρι κάποια αγαπημένη μπάρα ώστε να πραγματοποιήσουμε το μεγαλύτερο toast που έγινε ποτέ, συμβάλλοντας παράλληλα στη στήριξη της MKO Slow Food.
Παραδοσιακά, είναι η πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου εκείνη που γιορτάζεται παγκοσμίως ως Negroni Week ωστόσο η χρονική συνθήκη άλλαξε την τελευταία τετραετία λόγω της -μακρινής φαινομενικά πια- πανδημίας του κορονοϊού.
Πρόκειται για μία διεθνή πρωτοβουλία του Campari και του αμερικανικού περιοδικού "Imbibe", που ξεκίνησε το 2013 και μέσα σε λίγα μόλις χρόνια αγκαλιάστηκε από χιλιάδες μπαρ, που σερβίροντας φυσικά Negroni, συμβάλλουν στην ενίσχυση φιλανθρωπικών σκοπών σε πάνω από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Μία γιορτή για την sprezzatura του μπαρ λοιπόν, που συσσωρεύει την κομψότητά της σε ένα λιτό και απέριττο "περιτύλιγμα", το οποίο άκοπα πια κεντρίζει ενδιαφέρον και βλέμματα. Η ερυθρή, πανίσχυρη οπτική του ταυτότητα είναι ένας παράγοντας που το καθιστά game changer. Όλα τα διάσημα κοκτέιλ, άλλωστε, το έκαναν αυτό: Είτε με το χρώμα τους, είτε με το ποτήρι τους, είτε με τη γαρνιτούρα τους.
Έπειτα, σημαντικό ρόλο παίζει η θέση του ανάμεσα στα ιδανικότερα ποτά για έναν cocktail rookie. Δεν μπορούν να πάνε και πολλά πράγματα στραβά με την παρασκευή του, αρκεί να φροντίσεις να έχεις σωστής ποσότητας και ποιότητας πάγο. Μιλάμε για το ποτό του τώρα, όσον αφορά το lifestyle που έχει χτίσει γύρω του. Κάτι σαν το Martini με τον James Bond. Αν δεν μπορείς να ερμηνεύσεις ακριβώς τι εννοώ, αρκεί να ρίξεις μία ματιά σε accounts των social media/ κοινότητες, όπως το House of Negroni.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.