Είναι γνωστό πως όπου υπάρχει γιορτή, υπάρχει και σαμπάνια. Ή τέλος πάντων ένας αφρώδης οίνος, με τους λόγους να είναι μάλλον προφανείς όσον αφορά τη χρήση του. Ποια ετικέτα από όλες όμως και γιατί; Αυτό είναι κάτι που συχνά μπορεί να έχει πολλές, πάρα πολλές, απαντήσεις.
Το holidu.gr αποφάσισε να πραγματοποιήσει μία έρευνα ώστε να προσδιορίσει τις πιο δημοφιλείς μάρκες αφρωδών οίνων. Για να επιτευχθεί αυτό, χρησιμοποιήθηκε ο μέσος αριθμός μηνιαίων αναζητήσεων στο Google για κάθε όνομα της επωνυμίας, σε συνδυασμό με τα hashtags του Instagram, προκειμένου να καθοριστούν οι μάρκες που ήταν πιο περιζήτητες από τις αναζητήσεις των χρηστών. Το top-5 που προέκυψε έχει αν μη τι άλλο το ενδιαφέρον του. Συγκεκριμένα:
Στο νο.5: Η Krug με 6.000 αναζητήσεις στο Google/μήνα και 287.000 hashtags στο Instagram
Η πέμπτη θέση της κατάταξης ανήκει στη σαμπάνια Krug. Ιδρύθηκε από τον Joseph Krug το 1843 και έχει την έδρα της στο Reims. Ο οίκος ανήκει σήμερα κατά πλειοψηφία επίσης στον όμιλο LVMH όμως παρά την πλειοψηφική ιδιοκτησία του, η οικογένεια Krug εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά σε όλες τις βασικές αποφάσεις του οίκου, χωρίς όμως να διαχειρίζεται τις καθημερινές λειτουργίες. Πρόκειται για τη σαμπάνια με το πιο γεμάτο σώμα σε αυτή την κορυφαία ποιοτική κατηγορία. Με το απαλό χρυσαφένιο χρώμα της και τις ντελικάτες, ζωντανές φυσαλίδες που προμηνύουν την απόλαυση. Τα αρώματα λουλουδιών, αποξηραμένων φρούτων, ξηρών καρπών, κανέλας και εσπεριδοειδών θα σας οδηγήσουν σε ένα απολαυστικό γευστικό ταξίδι.
Στο νο.4: Η Ruinart με 115.000 αναζητήσεις στο Google/μήνα και 236.000 hashtags στο Instagram
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο αρχαιότερος οίκος σαμπάνιας που παράγει αποκλειστικά σαμπάνια από το 1729. Ο οίκος Ruinart, ιδρύθηκε από τον Nicolas Ruinart στην πόλη Reims, περιοχή της Καμπανίας και σήμερα ανήκει επίσης στον όμιλο LVMH. Η σωστή θερμοκρασία σερβιρίσματος είναι 8ºC έως 10ºC για να διατηρείται κρύα. Για να τη σερβίρετε, χρησιμοποιήστε ένα ψηλό, λεπτό ποτήρι. Το στενό του στόμιο θα διατηρήσει περισσότερο τις φυσαλίδες της σαμπάνιας. Το Chardonnay είναι η ίδια η ψυχή όπως λένε και η συγκεκριμένη ποικιλία δίνει στη σαμπάνια μια λεπτή και απαλή γεύση.
Στο νο.3: Η Veuve Clicquot με 268.000 αναζητήσεις στο Google/μήνα και 743.000 hashtags στο Instagram
Επόμενη, σύμφωνα πάντοτε με τα στοιχεία της έρευνας, η Veuve Clicquot. Ιδρύθηκε από τον Philippe Clicquot όμως η ιστορία του οίκου Veuve Clicquot Ponsardin ξεκινά το 1772 και καθορίζεται από την Barbe Nicole Ponsardin (Madame Veuve Clicquot), η οποία έμεινε χήρα σε ηλικία 27 ετών, αναλαμβάνοντας την οικογενειακή επιχείρηση το 1805. Η Madame Clicquot, το 1818, εφηύρε την πρώτη γνωστή ροζέ σαμπάνια, αναμειγνύοντας ερυθρά και λευκά κρασιά, μια διαδικασία που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από την πλειονότητα των παραγωγών σαμπάνιας. Η εταιρεία αγοράστηκε το 1986 από τη Louis Vuitton, που σήμερα ανήκει στον όμιλο LVMH, και συνεχίζει να επεκτείνεται παγκοσμίως.
Στο νο.2: Η Dom Pérignon με 371.000 αναζητήσεις στο Google/μήνα και 824.000 hashtags στο Instagram
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ίσως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και επιθυμητές μάρκες σαμπάνιας στον κόσμο. H Dom Pérignon, μια αριστοκρατική σαμπάνια vintage που αποπνέει πολυτέλεια και φινέτσα από την πρώτη κιόλας γουλιά. Πήρε το όνομά της από τον Dom Pérignon, έναν Βενεδικτίνο μοναχό που υπήρξε σημαντικός πρωτοπόρος στην ποιότητα της σαμπάνιας, ο οποίος όμως, παρά τους μύθους, δεν εφηύρε τη μέθοδο παρασκευής αφρωδών οίνων. Δεν υπάρχει ακριβής αριθμός φιαλών που παράγονται σε κάθε χρονιά, αν και είναι τουλάχιστον 5 εκατομμύρια φιάλες. Από τον Σεπτέμβριο του 2022, η τρέχουσα έκδοση της Dom Pérignon προέρχεται από τη σοδειά του 2012 και η τρέχουσα έκδοση της Dom Pérignon Rosé προέρχεται από τη σοδειά του 2008.
Στο νο.1: Η Moët & Chandon 295.000 αναζητήσεις στο Google/μήνα και 1.500.000 hashtags στο Instagram
Πρώτη στην κατάταξη της έρευνας η Moët & Chandon, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής σαμπάνιας στον κόσμο, η οποία ιδρύθηκε το 1743 από τον Claude Moët. Η ονομασία της αρχικά ήταν Moët et Cie όμως το 1833, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Moët & Chandon, αφού ο Pierre-Gabriel Chandon de Briailles, εντάχθηκε στην εταιρεία ως εταίρος του Jean-Remy Moët, εγγονού του Claude Moët. Το πελατολόγιο του οινοποιείου ανέκαθεν περιελάμβανε ευγενείς και αριστοκράτες. Σήμερα διαθέτει 2.900 στρέμματα αμπελώνων και παράγει ετησίως περίπου 28.000.000 φιάλες σαμπάνιας.
Για την ιστορία, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Bollinger Champagne (νο.6 με 76.160 Google searches και 252.471 #), Stella Rosa (νο.7 με 92.580 Google searches και 172.491 #), Taittinger (νο.8 με 83.070 Google searches και 169.930#), Freixenet (νο.9 με 57.700 Google searches και 181.375 #) και Laurent-Perrier (νο.10 με 34.280 Google searches και 147.622 #).
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.