Τον προηγούμενο Οκτώβριο, το βραβευμένο ελληνικό Mataroa Mediterranean Dry Gin (πρώτο σε πωλήσεις premium greek gin) και η Aegean προσέφεραν μία ξεχωριστή εμπειρία σε Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες, που έτυχε να περάσουν από τα VIP lounges της αεροπορικής εταιρείας, στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Κατά τη διάρκεια αυτού του πρωτοποριακού γευστικού "stopover", τα lounges της Aegean φιλοξένησαν 10 δημοφιλή ελληνικά μπαρ, δίνοντας στον επισκέπτη την ευκαιρία -πέραν του να απολαύσει καλοφτιαγμένα cocktails- να γνωρίσει τόσο την άνοδο της εγχώριας bar scene όσο και την εξέλιξη των ντόπιων αποσταγμάτων. Το 'α' συζήτησε με κάποιους από τους εντός της μπάρας πρωταγωνιστές της ενέργειας και αυτοί μοιράζονται την εμπειρία και τις σκέψεις τους.
Πετώντας με το Mataroa και την Aegean
Ενέργειες σαν αυτή του Mataroa στα lounges της Aegean, είναι αδιαμφισβήτητα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση ώστε να επικοινωνηθεί με τον ορθό τρόπο και σε ένα global ή ακόμη και διαφορετικό κοινό, η 'άνθιση' των ελληνικών spirits αλλά και του bartending στη χώρα μας. Αυτό ασφαλώς δε σημαίνει πως θα πρέπει να μείνουμε εκεί αλλά αφενός να διατηρήσουμε αυτή τη νοοτροπία και, αφετέρου, να προσπαθήσουμε να 'χτίσουμε' πάνω σε τέτοιου είδους προσπάθειες.
"Επειδή ήμουν μέρος όλης αυτής της ενέργειας, κατάλαβα πόσο σημαντική θεωρούν οι επισκέπτες από άλλες χώρες την τοπικότητα. Δοκίμασαν ένα ελληνικό απόσταγμα όπως το Mataroa, που πλαισιώθηκε σε μορφή cocktail με τοπικές πρώτες ύλες σε συνεργασία με ντόπια μπαρ. Τους έκανε πραγματικά εντύπωση και εκτίμησαν την προσπάθεια παίρνοντας μαζί τους πριν την πτήση της επιστροφής, μια γουλιά από Ελλάδα. Θα έπρεπε να καθιερώσουμε ίσως, μια συνάντηση/έκθεση/γιορτή που θα βασίζεται στα ελληνικά προϊόντα που σχετίζονται με την bar σκηνή. Χαίρομαι που βλέπω ολοένα και περισσότερες ελληνικές εταιρίες να κάνουν την προσπάθειά τους. Η προβολή αυτών μέσω μιας έκθεσης πιστεύω θα λειτουργούσε θετικά τόσο για αυτούς όσο και για τους επαγγελματίες του χώρου και τους καταναλωτές" λέει η Αγάπη Πετροπούλου, Bar Manager των 'A for Athens' και '360 Cocktail bar'.
"Κατά τη γνώμη μου ήταν ένα πρωτοπόρο event. Προσωπικά δεν είχα συμμετάσχει ποτέ σε κάτι αντίστοιχο, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη. Ήταν επίσης και εξαιρετικά εύστοχο, έχοντας υπόψιν το ευρύτερο καλό της bartending σκηνης και του spirit industry αλλά, κυρίως, της φιλοξενίας. Θέλω να πιστεύω πως δόθηκε το έναυσμα μέσα από αυτή την ενέργεια του Mataroa κι ελπίζω να είναι η αρχή. Να δώσει τροφή για σκέψη και δημιουργία επερχόμενων ενεργειών ώστε αυτό το κομμάτι της Ελλάδας να αποκτήσει μεγαλύτερη εκτίμηση και αναγνωρισιμότητα" τονίζει με τη σειρά του ο Bar Manager των 'Cin Cin', 'Mariel', 'Kohi' και 'Jellyfish Suites', Θοδωρής Σταματίου .
Ο Νίκος Ψαριανός -μέλος της ομάδας του εμβληματικού 'Baba Au Rum'- προσλαμβάνει την πρωτοβουλία του Mataroa ως "πρωτοποριακή για την ελληνική κανονικότητα. Ίσως και να βοηθήσει την ελληνική 'βιομηχανία' να αντιληφθεί πως είναι ένας έξυπνος τρόπος να προωθήσει τα προϊόντα και τα αποστάγματα που παράγονται, δεδομένου πως τα αεροδρόμια είναι τόπος συνάντησης ανθρώπων με διαφορετικές καταβολές, από όλο τον κόσμο. Σε αντίστοιχο ύφος, θα ήθελα ορισμένα νέα brands να βρουν τρόπους να ξεπεράσουν τα όρια που κατά κάποιο τρόπο 'επιβάλλουν' στους εαυτούς και να μπουν δυναμικά στα διεθνή μπαρ".
Η ελληνική μπαρ σκηνή σήμερα
Η Ελλάδα φιγουράρει ανάμεσα στις πιο δημιουργικές, σύγχρονες και ενημερωμένες bar σκηνές του κόσμου αλλά είμαι βέβαιος πως κάτι θα έχει πάρει το αυτί σου γι' αυτό, ειδικά μετά την παρουσία 4 ελληνικών μπαρ στις πιο πρόσφατες λίστες του φημισμένου θεσμού των The World's 50 Best Bars αλλά -κυρίως- μέσω της αίσθησης που αποκομίζεις κάθε φορά, μετά από μία επίσκεψη στο αγαπημένο σου σποτ.
Η Αγάπη Πετροπούλου επιβεβαιώνει: "Σε μία τόσο μικρή χώρα, σε ένα τόσο μικρό αστικό κέντρο όπως η Αθήνα, 4 (!) ελληνικά μπαρ έχουν καταφέρει να καταλάβουν μία θέση ανάμεσα στα 100 καλύτερα του κόσμου. Πέρα απ’ αυτό όμως, τα περισσότερα μπαρ στη χώρα μας βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ο υγιής ανταγωνισμός είναι ένας βασικός λόγος. Η επιτυχία του ενός 'τραβάει' τον άλλον προς την εξέλιξη. Επίσης, σαν λαός στηρίζουμε πολύ την εστίαση. Λατρεύουμε να βγαίνουμε για ποτό, φαγητό, καφέ. Η εισροή χρήματος βοηθά τους επιχειρηματίες να επενδύσουν, να εξελιχθούν, να στήνουν πιο υγιείς και δημιουργικές δουλειές. Ας είμαστε ειλικρινείς: No money, no honey!".
Με τα παραπάνω συμφωνεί και ο Θοδωρής Σταματίου, ο οποίος από την πλευρά του, εντοπίζει και κάτι ακόμη: "Το επίπεδο παραμένει εξαιρετικό. Παρά τις δυσκολίες που έχουμε περάσει -πχ καραντίνα- υπάρχει τρομερή διάθεση και όρεξη για δημιουργία. Όλο αυτό αποτυπώνεται γύρω μας και ανεβαίνει σε εκθετικό βαθμό. Στους λόγους, θα έβαζα ξεκάθαρα την προσωπικότητα, τις ιδέες ή ακόμη και τα εμπόδια που αντιμετωπίσαμε/ αντιμετωπίζουμε. Αλλά πιο πάνω από αυτά, το αίσθημα φιλοξενίας που είχαμε ανέκαθεν". Ο ίδιος ρίχνει μάλιστα τα φώτα στην ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα σκηνή της Θεσσαλονίκης: "Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σε ένα αποδεκτό επίπεδο. Αλλά είναι χρέος μας να μην επαναπαυόμαστε και πάντα να βλέπουμε ένα βήμα πιο μακριά".
Ο Νίκος Ψαριανός έχει την αίσθηση πως "η ελληνική μπαρ σκηνή έχει ξεπεράσει πλέον για τα καλά μία δημιουργική αμηχανία, που υπήρχε για μερικά χρόνια. Χρησιμοποιώ τη λέξη 'αμηχανία' -και όχι στασιμότητα- καθώς ουσιαστικά ήταν η περίοδος ζύμωσης των νέων bartenders και δημιουργών, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν κάτι καινούριο. Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες δημιούργησαν χώρο για νέες ιδέες". Προσθέτει δε: "Οι σταθερές διακρίσεις των ελληνικών μπαρ σε παγκόσμια κλίμακα μαζί με τα νέα projects, η καταξίωση και το επίπεδο των επαγγελματιών του χώρου αλλά και η αναγνώρισή τους στο εξωτερικό είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πρωταγωνιστεί".
Το μπαρ σαν προσφορά
Σαν χώρα, η Ελλάδα έχει κατορθώσει να ανεβάσει το συνολικό επίπεδο στο κομμάτι του hospitality. Τόσο, που μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι το μπαρ εξελίσσεται σε έναν κρυφό άσο για το τουριστικό κομμάτι, προσθέτοντας το δικό του λιθαράκι στο ευρύτερο προϊόν.
"Ο τρόπος προσέγγισης των επισκεπτών, η εξυπηρέτησή τους, η αυθεντικότητα και η κουλτούρα των ανθρώπων που απαρτίζουν τα κομμάτια του κλάδου -ανάμεσά τους και οι μπάρες- θεωρώ ότι είναι υποδειγματικός. Σε δεύτερο επίπεδο, νομίζω πως οι γεύσεις που μπορούμε να προσφέρουμε μέσω των εγχώριων προϊόντων και τον τρόπο που τις επεξεργάζονται οι Έλληνες bartenders δημιουργούν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τον επισκέπτη" λέει ο Νίκος Ψαριανός, με την Αγάπη Πετροπούλου να διακρίνει κάποια συγκεκριμένα assets: "Η τέχνη της φιλοξενίας, η τοπικότητα, η ποιοτική πρώτη ύλη και η πρωτοπορία είναι παράγοντες που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Οι άνθρωποι της ελληνικής εστίασης δε σταματούν να μας εκπλήσσουν".
"Λόγω του θερμού αισθήματος φιλοξενίας που μας κατακλύζει, πιστεύω ότι μπορούμε να μεταφέρουμε αυτή την έμφυτη νοοτροπία μέσα από τα ελληνικά μπαρ, όπως επίσης να γίνουμε το παράδειγμα ότι πολλές φορές ίσως αυτό που χρειάζεται είναι ένα εμπόδιο για να φτάσουμε στην ανέλιξη" συμπληρώνει ο Θοδωρής Σταματίου.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.