Γιάννη, ποιοι είναι οι άνθρωποι πίσω από την Pony and Jigger;
Είμαστε δύο bartenders, εγώ και ο Βασίλης Ρούσσος. Εγώ ξεκίνησα να δουλεύω στο χώρο της εστίασης σε μπαρ και εστιατόρια το 1999, ενώ παράλληλα μου άρεσε να ταξιδεύω και να επισκέπτομαι αποσταγματοποιεία, αποστακτήρια και οινοποιεία. Μέχρι τώρα έχω πάει σε πάνω από 35 χώρες, με αγαπημένη μου την Ιαπωνία. Ο Βασίλης, αντίστοιχα, δραστηριοποιείται στην εστίαση τα τελευταία 14 χρόνια, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του εξίσου μέσα από ταξίδια σε προορισμούς, όπως η Ιταλία, η Ολλανδία και η Νέα Υόρκη. H πρώτη μας συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Πάρο στο "Alga bar", μετά βρεθήκαμε στο "Pere Ubu" και εδώ και τέσσερα χρόνια συνυπάρχουμε πίσω από την μπάρα του "Tiki Athens".
Τι είναι η Pony and Jigger και τι σημαίνει για εσάς;
Είναι μια εταιρεία που έχει στόχο να φτιάξει new style ελληνικά ποτά, με έναν μεσογειακό τρόπο, όπως σκέφτεται ένας bartender. Για εμάς είναι ένα μεγάλο βήμα και σημαίνει ότι πρέπει να εισέλθουμε σε έναν νέο χώρο, αυτόν των ποτών, όπου τόσα χρόνια συμπορευτήκαμε μαζί.
Από πού προέρχεται το όνομα;
Είχαμε ολοκληρώσει τις συνταγές, αλλά ακόμα ψάχναμε το κατάλληλο όνομα. Καθώς φτιάχναμε ένα ποτό, μας ήρθε η ιδέα: Pony και Jigger είναι μονάδες μέτρησης των υγρών στην ορολογία του μπαρ, η μικρή (Pony) ισούται με 30 ml και η μεγάλη (Jigger) με 60 ml. Επίσης η μεζούρα ως σκεύος ονομάζεται Jigger and Pony.
Σε τι διαφέρει η Pony and Jigger από άλλες εταιρείες ποτών;
Θέλουμε να προσφέρουμε στην ελληνική αγορά κάτι φρέσκο, μπαρμανίστικο και να ξεφύγουμε από τα φολκ στιλ. Σήμερα μπορούμε εύκολα να βρούμε φοβερές επιλογές σε ρούμι, ουίσκι, τζιν, υπάρχει όμως κενό στην καινοτομία και στις νέες γεύσεις. Το λέω γιατί κάνω αυτήν τη δουλειά 22 χρόνια και θυμάμαι τον ενθουσιασμό όταν δοκιμάζει κανείς κάτι καινούργιο. Η Pony and Jigger ρίχνει τους προβολείς στα ποτά με τα οποία δεν έχουν ασχοληθεί οι άλλοι.
Γι’ αυτό βλέπουμε το Kernel, το πρώτο μαχλέπι spirit παγκοσμίως;
Οι συνθήκες πίσω από το μπαρ έχουν αναβαθμιστεί, κι αυτό μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε με ανοιχτό μυαλό. Η ιδέα αποτελεί το 30%, το υπόλοιπο 70% αφορά την υλοποίηση. Έπρεπε να δούμε αν γίνεται να παραχθεί spirit από μαχλέπι, αφού μέχρι τώρα δεν είχε επιχειρηθεί κάτι ανάλογο. Μας πήρε περίπου δυόμισι χρόνια να κατασταλάξουμε στη συνταγή και μετά χρειάστηκε και άλλος χρόνος για να πάρουμε έγκριση από το χημείο του κράτους. Το τελικό αποτέλεσμα μας δικαιώνει, αφού πρόκειται για ένα πολύπλοκο, σύνθετο ποτό με ωραία αρώματα φουντουκιού, marzipan, μπισκότου, βανίλιας, καρύδας, τσουρεκιού και βουτύρου και στόμα ισορροπημένο με έλαια πορτοκαλιού και νότες αμυγδάλου και brioche.
Ποια είναι τα υπόλοιπα ποτά σας;
Το Macho Sour, λικέρ πράσινου μήλου. Ένα πρωτοποριακό όξινο λικέρ με λίγο αλκοόλ, ώστε να προσφέρεται για αναμείξεις με ποτά και κρασί. Η μύτη του βγάζει φρεσκάδα και αρώματα λουλουδιών και ξινόμηλου, ενώ το στόμα είναι ελαφρύ, ευχάριστο, με έντονη οξύτητα και μακριά επίγευση. Η επόμενη ετικέτα είναι το Daisy Triple Sec. H ιδέα ήταν να γεννηθεί ένα ελληνικό triple sec με φινέτσα και νόστιμες νότες πορτοκαλιών, ιδανικό για κοκτέιλ και για την καλύτερη Margarita. Πήρε πάνω από τρία χρόνια για την τελική συνταγή, αφού είναι δύσκολο να φτιάξεις κάτι που σπάνια πίνουμε σκέτο, αλλά κάθε βράδυ το βάζουμε σε πάρα πολλά κοκτέιλ. To συγκεκριμένο triple sec είναι το μόνο που έχει και Curacao πορτοκάλι.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι η αισθητική της φιάλης, που ξεφεύγει από τις καθιερωμένες επιλογές σε ελληνικά brands.
Στην Ελλάδα πιστεύουμε πως ό,τι κάνουμε πρέπει να έχει σχέση πάντα με το παρελθόν, τα αρχαία μνημεία, τον ήλιο, τους τσολιάδες και άλλα πολυφορεμένα μοτίβα. Ελλάδα, όμως, είναι και το σήμερα, εμείς είμαστε Έλληνες μπάρμεν, τα φτιάχνουμε εδώ, άρα δεν είναι απαραίτητο να φωνάζουν την ελληνικότητά τους. Άλλωστε τι ορίζουμε ως ελληνικό; Όπως είχε πει και ο Επίκουρος, η θάλασσα και ο ήλιος του Αιγαίου ή η ομίχλη στη Φλώρινα, αφού και τα δύο είναι στην Ελλάδα. Στις δικές μας φιάλες θα βρείτε τη γυναίκα γοργόνα, τον μασίστα και τη μελλοντολόγο.
Ποια είναι η έμπνευση και ο σκοπός πίσω από αυτές;
Τα λικέρ ανέκαθεν, αν και βασικά συστατικά για την παραγωγή κλασικών κοκτέιλ, ήταν στο περιθώριο για πολλά χρόνια, όπως και οι πρωταγωνιστές των sideshows, αλλά παράλληλα πρόσφεραν στα πλήθη διασκέδαση και θέαμα. Σκοπός του branding της Pony and Jigger είναι να βγάλουμε από το περιθώριο υλικά και να τα βάλουμε στην πρώτη γραμμή, δίνοντάς τους την αναγνώριση που τους αξίζει. Ως επαγγελματίες bartenders θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο μας νοστιμότερο.