Η περίοδος της πανδημίας δημιούργησε νέες ανάγκες, κυρίως στο πεδίο του delivery και του take away. Και τα μπαρ όχι μόνο ανταποκρίθηκαν, αλλά υιοθέτησαν καινούργιους πρωτοποριακούς τρόπους σερβιρίσματος. Κάπως έτσι ξεκίνησε η μανία με τα cans, η οποία μετά την Αμερική και την Αγγλία, εξαπλώθηκε με γοργούς ρυθμούς σε όλη την Ευρώπη. Πολλά γνωστά brands, μάλιστα, έχουν κυκλοφορήσει τις δικές τους προτάσεις –το Bacardi λάνσαρε έτοιμο ρούμι cola και η Absolute το mango mule– τις οποίες βρίσκουμε πια σε όλες τις κάβες.
Στην Ελλάδα τα canned cocktails έκαναν την εμφάνισή τους τον περασμένο Νοέμβριο και ήδη έχουν καταφέρει να αποκτήσουν το κοινό τους. Ενδεικτικά, ο Πάνος Κανατσούλης, ιδιοκτήτης του «Mr. Fox», μας είπε ότι κατά τη διάρκεια του λοκντάουν κάθε δέκα μέρες εμφιάλωναν περίπου 550 κουτάκια. Η επιστροφή στην κανονικότητα δεν αποδυνάμωσε την τάση, κι όπως φαίνεται τα cans ήρθαν για να μείνουν. Το ατού τους, άλλωστε, είναι η «λειτουργικότητα»: δεν χρειάζεται να έχεις γνώσεις bartending ή επαγγελματικά αξεσουάρ για να τα σερβίρεις και να τα απολαύσεις αρκεί να ανοίξεις το κουτάκι, το οποίο διατηρεί αναλλοίωτα και ζωντανά τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά. Επίσης μπορείς πολύ εύκολα να τα μεταφέρεις, στην παραλία, στον κήπο, στη βόλτα με το σκάφος ή στο ψυγείο του σπιτιού σου. Κι όλα αυτά σε ευφάνταστες επιλογές και με σύνθεση που βασίζεται σε φρέσκα υλικά, όπως σε ένα «κανονικό» κοκτέιλ που σερβίρεται στην μπάρα, και σε φυσικά συντηρητικά. Αρκετά ανταγωνιστική, τέλος, είναι και η τιμή τους, που για κουτάκια των 250 ή 330 ml, τα οποία αντιστοιχούν σε ενάμισι με δύο ποτά, κυμαίνεται από 8 έως 12 ευρώ.
Στη Θεσσαλονίκη, στον «Γορίλα» έκαναν την πρωτότυπη αρχή με μια σειρά δεκατεσσάρων «Canned cocktails για δύο» με best sellers τη Margarita και το Bloody Mary. Στα Ιωάννινα στο «Nott» ξεχωρίζει το Your Spritz με Carpano Botanic bitter και σόδα γκρέιπφρουτ. Στην Αθήνα, στο «Mr. Fox» έχουν ετοιμάσει τέσσερα διαφορετικά canned cocktails, με πιο δημοφιλές το The Great Paloma, με λευκή τεκίλα, cordial από λευκό πιπέρι και grapefruit soda με φυσικές φυσαλίδες και ανανά. Αμέσως μετά ακολουθεί στις προτιμήσεις το Crazy Dunky, ένα twist του Moscow Mule με βότκα, τζίντζερ, φρούτα του πάθους και cordial από berries. Αξίζει να δοκιμάσετε το Morning Kiss, το κοκτέιλ με το οποίο ο Πάνος Κανατσούλης συμμετείχε στον παγκόσμιο διαγωνισμό του World Class στις ΗΠΑ με τζιν, cordial από δυόσμο και λάιμ και σόδα από νερό αγγουριού και μαστίχα. Τέλος, γι’ αυτούς που τους αρέσει η Coca Cola, προτείνουμε το Cherry cherry lady, ένα απόλυτα ισορροπημένο ποτό με ρούμι και τσάι κομπούχα με γεύση Coca Cola και κεράσι.
Η Barsolutions του Σπύρου Κερκύρα είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ασχολήθηκε επαγγελματικά με την παραγωγή canned cocktails, με σκοπό την τοποθέτησή τους στην εστίαση, σε premium deli και κάβες. Όλα έχουν ως βάση premium επώνυμα προϊόντα, δεν περιέχουν συντηρητικά και χρωστικές και η ανθράκωσή τους είναι φυσική. Από τη συλλογή τους ξεχωρίζουμε το δροσερό Pink Spritz, την αυθεντική Paloma και το Bubble Negroni. Σύντομα θα ανακοινώσουν την κυκλοφορία δυο νέων συνταγών, ενώ αυτά που κυκλοφορούν ήδη μπορούμε να τα βρούμε στο «Smash 'n' bun» στο Κολωνάκι και στην «Pizza Dal Professore» στο κέντρο.
Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, η στιγμή είναι ιδανική για να ανακαλύψετε αυτή την πολύ φρέσκια πρόταση. Κάντε το εικόνα: εσείς αραχτοί στην παραλία, δίπλα σας το cooler με τα cocktails σας, έτοιμα και παγωμένα, κι απέναντί σας το απέραντο γαλάζιο!