Παρότι δεν στερηθήκαμε το αλκοόλ χάρη στα αδιάλειπτα πηγαινέλα ανάμεσα σε take away και delivery, τα μπαρ ομολογουμένως μας έλειψαν πολύ. Μας έλειψε να βρεθούμε με φίλους, να ακουμπήσουμε νωχελικά στην μπάρα και να πούμε τα νέα μας, πίνοντας ένα κλασικό ή ένα signature ποτό. Η πολυαναμενόμενη επανεκκίνηση ευτυχώς τα βρήκε καλά συντονισμένα και ετοιμοπόλεμα – απόδειξη πως δεν παρέμειναν ποτέ αδρανή.
Μερικές πρώτες βόλτες ήταν αρκετές για να διαπιστώσουμε ότι, από τη μία, τα αγαπημένα σποτ ενσωμάτωσαν τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, όπως το delivery στο αλκοόλ, ενώ, από την άλλη, ανανεώθηκαν, φιξάροντας καλύτερα τα ανερχόμενα trends προηγούμενων ετών (βλέπε long drinks και low alcohol ποτά). Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι αναδύθηκαν νέες πιάτσες και εντοπίσαμε αρκετά νέα, ελκυστικά projects. Ας δούμε τις νέες τάσεις αναλυτικά.
#1 Για το σπίτι ή το χέρι
Όπως φαίνεται, οι υπηρεσίες delivery και take away ήρθαν για να μείνουν. Μπορεί να ήταν λύσεις ανάγκης σε μια δύσκολη περίοδο, κατάφεραν όμως να δημιουργήσουν μια νέα, επικερδή αγορά και έναν αναπάντεχο τρόπο απόλαυσης των cocktails to go. Πολλά μπαρ, μάλιστα, παρουσίασαν ειδικές λίστες delivery και take away, όπως αυτή του «Spoiled». Αναβάθμιση βλέπουμε και στις συσκευασίες, ενώ έχουν εμφανιστεί εταιρείες ποτών με εξειδικευμένα kits, που περιλαμβάνουν τα πάντα για diy cocktail στο σπίτι.
#2 Ραντεβού από νωρίς
Το early drinking, μια από τις πιο αναμενόμενες τάσεις, που ενισχύεται από τον περιορισμό του ωραρίου, έχει βρει αρκετούς ένθερμους υποστηρικτές και αναδεικνύεται σε απόλυτη συνήθεια εξόδου, συνοδευόμενη από τις ανάλογες προτάσεις σε πιο ελαφριά ποτά. Το επιβεβαιώνουν οι συσσωρευμένες συνταγές aperitivo, που φιγουράρουν στα περισσότερα μενού, και η αυξημένη δραστηριότητα στα τραπεζάκια των μπαρ από τις μεσημεριανές κιόλας ώρες. Πολλά από τα new entries, μάλιστα, έχουν επενδύσει στο concept του early και light drinking, όπως για παράδειγμα το «Marmalade» και ο «Λάλος».
#3 Κοκτέιλ σε κουτάκι
Συνέχεια ή απόρροια της δυναμικής του «ποτού στο χέρι» είναι η καινοτομία της συσκευασίας των κοκτέιλ σε μεταλλικά κουτάκια, όπως εκείνα των αναψυκτικών. Στην αγορά ήδη κυκλοφορούν πολλές εξαιρετικές επιλογές, κυρίως πειραγμένων κλασικών συνταγών, όπως οι σειρές που έχουν δημιουργήσει οι «Clumsies» και το «42». Το packaging τραβάει τα βλέμματα, είναι λειτουργικό και εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια συντήρησης του ποτού. Παράλληλα, είδαμε να πολλαπλασιάζονται και τα εμφιαλωμένα κοκτέιλ, με τελευταία προσθήκη την προσεγμένη πρόταση της ομάδας του «Vogatsikou 3» στη Θεσσαλονίκη (Βογάτσικου 3, 2310222899).
#4 Πάμε γειτονιά;
Άλλη μια τάση που αναδύθηκε (και αγαπήθηκε) την περίοδο της καραντίνας αναπτύσσει τώρα τη δυναμική της, σε πιο φυσιολογικές συνθήκες. Οι «μετακινήσεις 6» κράτησαν τους κατοίκους στα όρια της περιοχής τους, τους έφεραν σε επαφή με τα μαγαζιά της γειτονιάς, τους έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης – και μαζί το πράσινο φως για να δημιουργηθούν νέα στέκια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ο Νέος Κόσμος (όπου καλωσορίσαμε τον «Λάλο» της φωτογραφίας), η Νέα Σμύρνη, η Άνω Γλυφάδα, η Καλλιθέα και το Περιστέρι.
#5 Mojito vs Margarita
Ξεκινήσαμε με το Mojito, το Daiquiri και τη Frozen Margarita, μετά τα αποποιηθήκαμε και περάσαμε στις περίτεχνες, ευφάνταστες μείξεις με ζυμώσεις, παλαιώσεις, περίεργα υλικά. τώρα επιστρέφουμε ξανά στα εξ ων αυτά συνετέθησαν. Η απομόνωση μας θύμισε το λόγο για τον οποίο βγαίνουμε έξω: πρώτα απ’ όλα η ανάγκη μας για να κοινωνικοποίηση και διασκέδαση, για να δούμε φίλους και να απολαύσουμε κάτι ευχάριστο στην απλότητά του. Έτσι, η μόδα κάνει τον κύκλο της και οι πρωταγωνιστές των κοκτέιλ επιστρέφουν σαν φίλοι από τα παλιά, στην πιο φινιρισμένη εκδοχή τους.