Το Γόνατο της Αχέντ

2

Σπαρακτική όσο και επιτηδευμένη στιλιστικά εξομολόγηση ενός καλλιτέχνη (του βραβευμένου σκηνοθέτη των «Συνωνύμων), παγιδευμένου ανάμεσα στα προσωπικά αδιέξοδα και τον εθνικιστικό κομφορμισμό.

Το Γόνατο της Αχέντ

Η ισραηλινή πραγματικότητα γύρω του, είτε ως κοινωνικοπολιτική καθημερινότητα είτε ως εβραϊκή ταυτότητα, συνεχίζει να απασχολεί τον Ναντάβ Λαπίντ ("The Kindergarten Teacher", "Συνώνυμα"), ο οποίος εμπνέεται και πάλι από τα προσωπικά του βιώματα. Έτσι, μετά το θάνατο της μητέρας του και μοντέζ των ταινιών του, βάζει μπροστά στην κάμερά του τον Υ, alter ego του και βραβευμένο σκηνοθέτη, ο οποίος φτάνει σε μια απομακρυσμένη κωμόπολη όπου πρόκειται να προβληθεί η τελευταία ταινία του. Ενώ προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τον επερχόμενο θάνατο της άρρωστης μητέρας του, οι διαδικασίες της εκδήλωσης θα τον αποσυντονίσουν περισσότερο, βυθίζοντάς τον σε μια έντονη υπαρξιακή κρίση.

Ο εσωτερικός σπαραγμός του Λαπίντ, ο οποίος απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Καννών, ξεχειλίζει από την οθόνη, καθώς ο Υ νιώθει όλο και πιο ασφυκτικά (σε ευρηματική αντίθεση με το αχανές, έρημο τοπίο που τον περιβάλλει), παγιδευμένος ανάμεσα σε συμπληγάδες: τα προσωπικά του αδιέξοδα από τη μία και τον εθνικιστικό κομφορμισμό από την άλλη, δόλια καμουφλαρισμένο πίσω από γραφειοκρατικές λεπτομέρειες, έμμεσες λογοκρισίες και φιλελεύθερες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Κι ενώ αναρωτιέται πάνω στην (υποτελή) σχέση εξουσίας και τέχνης, ο Λαπίντ φωνάζει τα πράγματα με το όνομά τους: η επόμενη ταινία του Υ αφορά την Αχέντ Ταμίμι, Παλαιστίνια ακτιβίστρια για την οποία Ισραηλινός βουλευτής είπε πως "θα έπρεπε να την πυροβολήσουν στο γόνατο". Όλα αυτά με το ένα πόδι στο ρεαλισμό και το άλλο στην αλληγορία (γιατί ο ήρωας ονομάζεται Υ;), με την "πειραγμένη" σκηνοθεσία (φλασμπάκ και φόργουορντ, έντονα κλόουζ απ, απότομα inserts, νευρική κάμερα) να προσπαθεί να αποτυπώσει την όλη ψυχολογική αποσταθεροποίηση. Τελικά, όμως, δημιουργεί απλώς μια στιλιστική σύγχυση που αποπροσανατολίζει, σπρώχνοντας το όλο εγχείρημα προς το στόμφο και την επιτήδευση.

Ισραήλ, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Το Γόνατο της Αχέντ

Ha'berech / Ahed's Knee
2
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 109 '
  • Ναντάβ Λαπίντ

Ένας Ισραηλινός σκηνοθέτης, ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με το θάνατο της μητέρας του, ταξιδεύει σε μια απομακρυσμένη κωμόπολη όπου πρόκειται να προβληθεί η τελευταία ταινία του.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Με Αξιοπρέπεια

Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για ένα δράμα-γροθιά στη μικροαστική νοοτροπία του Νεοέλληνα, το οποίο σφύζει από ρεαλισμό, αλλά και έντονη θεατρικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
14/11/2024

Βραδύποδες στην Κουζίνα

Οι οικογενειακές αξίες θριαμβεύουν σε ένα κεφάτα σχεδιασμένο, αν και συμβατικά σεναριογραφημένο animation με καλοβαλμένο χιούμορ και εύπεπτη συγκίνηση.

Τοτό 2: Η Σχολική Εκδρομή

Αν ξέρεις "Το Άλλο με τον Τοτό", θα ξέρεις απ’ έξω κι αυτό εδώ. Το σίκουέλ του και μια φαρσοκωμωδία αυστηρά για ανηλίκους, με ναΐφ χιούμορ και ετοιμοπαράδοτα οικολογικά μηνύματα.

Ασίκ Κερίμπ, Ο Φτωχός Ασίκης

Η τελευταία ταινία του Σεργκέι Παρατζάνοφ ("Το Χρώμα του Ροδιού") είναι ένα πολύχρωμα ποιητικό, μελωδικό και ονειρικής υφής οδοιπορικό στην αζέρικη λαϊκή κουλτούρα.

Είδαμε τον επικό "Μονομάχο II" που σερβίρει αίμα, δάκρια και ελληνορωμαϊκό coolness

Το σίκουελ με το πιο καυτό πρωταγωνιστικό δίδυμο προσφέρει ψορταστικό κινηματογραφικό θέαμα.

Η Ρενέ Ζελβέγκερ ξανά Μπρίτζετ Τζόουνς στο τρέιλερ του "Mad About a Boy"

Στο ρόλο που απογείωσε τη δημοφιλία της επιστρέφει η δύο φορές οσκαρική ηθοποιός για τις ανάγκες της τέταρτης ταινίας του rom com franchise.

Ο Ρέιφ Φάινς είναι ένας action Οδυσσέας στο τρέιλερ της "Επιστροφής"

Το ομηρικό έπος περνά στη μεγάλη οθόνη γεμάτο δράση, αίμα και ίντριγκα.