Τελειώνει με Εμάς

1

Λουλουδάτη μεταφορά ενός ευπώλητου νεο-Άρλεκιν, το οποίο μελοδραματοποιεί ένα κακοποιητικό ρομάντζο με τον πιο παλιομοδίτικο, μελωμένο χολιγουντιανό τρόπο.

Τελειώνει με Εμάς

Υπάρχει άραγε κάτι λογοτεχνικά εκνευριστικότερο από ένα νεο-Άρλεκιν; Ναι, ένα νεο-Άρλεκιν με ατζέντα "προοδευτικών", φεμινιστικών μηνυμάτων. Όπως το "Τελειώνει με εμάς" της Κολίν Χούβερ, το οποίο εκδόθηκε το 2016, αλλά το 2022 έγινε trend στην αναγνωστική κοινότητα του TikTok και εκτοξεύθηκε στη λίστα των μπεστσέλερ των "New York Times". Εξίσου ταχύτατα ετοιμάστηκε και η κινηματογραφική μεταφορά του, την οποία επιμελήθηκαν η σεναριογράφος Κρίστι Χολ, του πρόσφατου "Μόνοι στη Νέα Υόρκη", και ο σκηνοθέτης Τζάστιν Μπαλντόνι ("Clouds"), ο οποίος ανέλαβε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο δίπλα στην –και παραγωγό– Μπλέικ Λάιβλι.


Η τελευταία υποδύεται τη Λίλι Μπλουμ (όπως λέμε "άνθος του κρίνου"), η οποία μετά το θάνατο του πατέρα της, από τον οποίο κουβαλάει σκοτεινές, ενοχλητικές αναμνήσεις, μετακομίζει στη Βοστόνη, ανοίγει ένα… ανθοπωλείο και κάνει σχέση με έναν γοητευτικό νευροχειρουργό. Και πάνω που εκείνος αρχίζει να έχει απανωτά βίαια ξεσπάσματα, ο πρώτος έρωτας της Λίλι θα ξαναβρεθεί στο δρόμο της, θα αλλάξει τα δεδομένα και θα τη φέρει μπροστά σε μια δύσκολη επιλογή.


Δεν ξέρω αν οι συγκρίσεις με το περσινό "Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες" είναι αναπόφευκτες (λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, νεαρή γυναίκα απέναντι σε φαλλοκρατική συμπεριφορά), αλλά η άχρωμη ταινία της Ολίβια Νιούμαν σφύζει στιβαρότητας μπροστά σ’ αυτήν του Μπαλντόνι. Όλα εδώ, από την εμφάνιση και τους διαλόγους ως τα διλήμματα και την πόζα των βασικών χαρακτήρων, κουβαλούν τη λουλουδάτη, συγκαταβατική γραφικότητα του βιβλίου, το οποίο μελοδραματοποιεί ένα κακοποιητικό ροζ ρομάντζο. Η εξωραϊσμένη και καρτποσταλική κινηματογραφική περιγραφή του γίνεται με τον πιο παλιομοδίτικο, μελωμένο χολιγουντιανό τρόπο, ο οποίος υποτίθεται πως υπονομεύει την πατριαρχική κληρονομιά του "ιππότη με το άσπρο άλογο", αναπαράγοντάς την στην πραγματικότητα με μοντέρνο, γοητευτικότερο περιτύλιγμα. Έτσι ό,τι βιώνουν οι γυναίκες αιώνες τώρα έφτασε πλέον η ώρα να τελειώσει με εμάς, όχι όμως πριν το "Αρχίζει με εμάς", το λογοτεχνικό σίκουελ των φεμινιστικών περιπετειών της Λίλι, πάρει κι αυτό το δρόμο του προς τη μεγάλη οθόνη.

ΗΠΑ. 2024. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Τελειώνει με Εμάς

It Ends With Us
1
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 130 '
  • Τζάστιν Μπαλντόνι

Μετά το θάνατο του πατέρα της, η Λίλι μετακομίζει στη Βοστόνη, ανοίγει ένα ανθοπωλείο και κάνει σχέση με έναν γοητευτικό νευροχειρουργό. Η συνάντησή της με τον πρώτο της έρωτα, όμως, θα αλλάξει τα δεδομένα και θα τη φέρει μπροστά σε μια δύσκολη επιλογή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Alien: Romulus

Κατάφερε ο σκηνοθέτης Φέντε Άλβαρεζ να φανεί αντάξιος του franchise που έφτιαξε ο Ρίντλεϊ Σκοτ;

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
29/08/2024

Στοιχειωμένη Καρδιά

Ψυχολογικό θρίλερ το οποίο δεν κρατάει τις υποσχέσεις του. Χτίζει μια μίνιμουμ δραματική ένταση, την εκτονώνει όμως με άτσαλη, σεναριακά κακογραμμένη υπερβολή.

Ο Δάσκαλος που Υποσχέθηκε τη Θάλασσα

Δράμα εποχής στην υπηρεσία της ιστορικής μνήμης. Λιτό, εύστοχο και αναπόφευκτα αγιογραφικό, διαθέτει συναίσθημα και μια έντιμη λαϊκότητα, χωρίς να γίνεται ρετρό.

Cold

Ατμόσφαιρα Nordic noir, η οποία δεν υποστηρίζεται από την ελάχιστα πειστική (διπλή) ιστορία που επιστρατεύει τη μία προβλέψιμη ανατροπή μετά την άλλη.

Διπλή Ταυτότητα

Επτά οσκαρικές υποψηφιότητες για το πιο κυνικό, ατμοσφαιρικό και αγωνιώδες φιλμ νουάρ της κινηματογραφικής ιστορίας.

Ο Θρύλος του Κάστρου Σουράμι

Ο μύθος του γεφυριού της Άρτας ντύνεται με γεωργιανό φολκλόρ, σε ένα οπτικό ποίημα το οποίο καταργεί τη γραμμική χρονικότητα και κάθε είδους ορθολογική δομή κι ακαδημαϊκή αφήγηση.

Αφιέρωμα στον Σταύρο Τσιώλη από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Οι ταινίες του λαοφιλούς σκηνοθέτη για ένα πενθήμερο στον κινηματογράφο της Ιεράς Οδού.