Διπλή Ταυτότητα

5

Επτά οσκαρικές υποψηφιότητες για το πιο κυνικό, ατμοσφαιρικό και αγωνιώδες φιλμ νουάρ της κινηματογραφικής ιστορίας.

Διπλή Ταυτότητα

Το 1944, ο ατρόμητος Μπίλι Γουάιλντερ αναμετριέται με το μυθιστόρημα του συγγραφέα Τζέιμς Κέιν "Double indemnity" ("Διπλή αποζημίωση" κι όχι "ταυτότητα" φυσικά!), το οποίο λόγω του αυστηρού κώδικα Χέιζ θεωρείτο τότε απ’ όλο το Χόλιγουντ μη κινηματογραφήσιμο. Πολλοί πρωτοκλασάτοι σταρ αρνήθηκαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ ακόμα και ο μόνιμος συνεργάτης του Αυστριακού δημιουργού Τσαρλς Μπράκετ φοβήθηκε να εμπλακεί στη διασκευή του, για την οποία ο Γουάιλντερ ζήτησε ως συνσεναριογράφο τον Ρέιμοντ Τσάντλερ. Η συνεργασία τους ήταν άκρως επεισοδιακή, αλλά εκείνος κατάφερε να αξιοποιήσει δημιουργικά τον δύστροπο, αλκοολικό συγγραφέα, με τον οποίο συνυπέγραψαν ένα από τα σκοτεινότερα, κυνικότερα, ψυχολογικά και κοινωνικά διεισδυτικότερα φιλμ νουάρ της κινηματογραφικής ιστορίας.


Η ιστορία αφορά μια μοιραία γυναίκα, μια μεγάλη ασφάλεια ζωής, ένα φονικό σχέδιο και ένα τραγικό παιχνίδι της μοίρας: Όταν ο ασφαλιστής Γουόλτερ Νεφ γνωρίζει τη Φίλις Ντίτρικσον, σύζυγο ενός πελάτη του, ξεκινά μαζί της μια παθιασμένη ερωτική σχέση. Εκείνη του προτείνει να δολοφονήσουν τον άντρα της για να εισπράξουν την ασφάλεια ζωής του, αλλά ο Νεφ βάζει σε εφαρμογή ένα ακόμα πιο ριψοκίνδυνο και επικερδές σχέδιο.


Μια πλοκή ανάλογη του "Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές", πάλι του Τζέιμς Κέιν, κι ένα γαϊτανάκι άπληστων επιθυμιών, ανομολόγητων παθών και προδοσιών, όπου αιχμηρά κοντράστα και έντονες φωτοσκιάσεις αντανακλούν έναν κόσμο απληστίας και μια κοινωνία απόλυτης διαφθοράς (φωτογραφία από τον Τζον Σέιτζ του "Η Λεωφόρος της Δύσης"). Τα ατμοσφαιρικά κάδρα εγκλωβίζουν τους ήρωες και τις απέλπιδες προσπάθειες διαφυγής τους, ενώ το μοντάζ προσδίδει στα βλέμματα έναν διαρκώς απειλητικό τόνο. Ο Γουάιλντερ σοκάρει με το σεναριακό εύρημα της αφήγησης ενός ετοιμοθάνατου και μεγαλουργεί με ένα ντεκουπάζ το οποίο ρίχνει βαριά τη σκιά του (κοινωνικά προσδιορισμένου) τετελεσμένου πάνω σε αδίκους και… αδίκους. Πιστώνεται, επίσης, μια μεγάλη εμπορική επιτυχία με εφτά οσκαρικές υποψηφιότητες, μία εκ των οποίων για την αξεπέραστη femme fatale Μπάρμπαρα Στάνγουικ σε έναν από τους κορυφαίους γυναικείους ρόλους της μεγάλης οθόνης.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1944. Διάρκεια: 107΄

Περισσότερες πληροφορίες

Διπλή Ταυτότητα

Double Indemnity
5
  • Φιλμ Νουάρ
  • 1944
  • Διάρκεια: 107 '
  • Μπίλι Γουάιλντερ

Ένας ασφαλιστής ερωτεύεται μια παντρεμένη γυναίκα και μπλέκει σε μια υπόθεση φόνου και ασφαλιστικής απάτης με απρόβλεπτες συνέπειες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το "Υπάρχω" είναι πλέον η εμπορικότερη ελληνική ταινία της δεκαετίας

Η σινε-βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη κατέβασε ταχύτητα, αλλά συνεχίζει να γεμίζει τις αίθουσες, έχοντας αγγίξει τα 700.000 εισιτήρια. Επόμενος στόχος της, να ξεπεράσει τις "Νύφες" και το "Ελ Γκρέκο".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/01/2025

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αναζητά νέο καλλιτεχνικό διευθυντή

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως την 31η Ιανουαρίου 2025, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις διαδικασίες που περιγράφονται στην ανακοίνωση.

Έξτρα προβολή για το ντοκιμαντέρ "Η Αθήνα του  Μεσοπολέμου 1922-1940"

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού.

Στο "Queer" ο Ντάνιελ Κρεγκ αποδεικνύει πως επιτέλους παίζει τους ρόλους που θέλει

Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός στη νέα ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο δίνει μια ερμηνεία βγαλμένη από την πρότερη, εν πολλοίς ξεχασμένη, καριέρα του.

"Drakula Halála": Το (ξεχασμένο) πρώτο Νοσφεράτου

Με το "Νοσφεράτου" του Ρόμπερτ Έγκερς να έχει κάνει ποδαρικό με το δεξί στα ελληνικά σινεμά, δίνεται η ευκαιρία να πάμε στην Ουγγαρία του 1921 και να ξαναδούμε τι ξέρουμε και τι αγνοούμε για τη νεφελώδη πρώτη προσπάθεια μεταφοράς του Δράκουλα στη μεγάλη οθόνη, στην οποία μπλέχτηκε και ο μετέπειτα σκηνοθέτης της θρυλικής "Καζαμπλάνκα".

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16/1

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κίραν Κάλκιν και ο Πάντινγκτον προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι βραβευμένες με Χρυσή Σφαίρα ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά

Βλέπουμε ξανά ή συμπληρώνουμε κενά με τίτλους που απέσπασαν δάφνες από την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ.