Παγίδα

1,5

Άλλη μια πρωτότυπη ιδέα του σκηνοθέτη της «Έκτης Αίσθησης» για ένα αγωνιώδες θρίλερ χαραμίζεται, καθώς εξαντλείται γρήγορα, δίνοντας τη θέση της σε μια εξωφρενικά ασυνάρτητη κορύφωση.

Παγίδα

Από πρωτότυπες ιδέες, άλλο τίποτα. Από δυνατότητες αξιοποίησής τους, όμως, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν δεν μπορεί να καυχηθεί ιδιαίτερα. Πέραν της "Έκτης Αίσθησης", του "Άφθαρτου" και του "Σκοτεινού Χωριού", όλα στην αρχή της χολιγουντιανής καριέρας του, έχει χαραμίσει τη δυναμική όλων των υπόλοιπων θρίλερ που ακολούθησαν, άλλοτε αφήνοντας το αρχικό εύρημα ξεκρέμαστο κι άλλοτε εκβιάζοντας μια ανατροπή που θα άφηνε το θεατή εμβρόντητο. Ό,τι συμβαίνει και στην "Παγίδα" δηλαδή, η οποία πολύ γρήγορα – ήδη από το τολμηρό τρέιλέρ της - μας αποκαλύπτει το αγωνιώδες διακύβευμά της: ένας πατέρας συνοδεύει την έφηβη κόρη του στη sold out συναυλία της αγαπημένης της τραγουδίστριας. Κατά τη διάρκεια του σόου, όμως, εκείνος διαπιστώνει πως κάτι παράξενο συμβαίνει σε σχέση με την παρουσία των αστυνομικών στο γήπεδο, για να συνειδητοποιήσει έκπληκτος ότι το όλο event είναι μια καλά στημένη παγίδα για... τον ίδιο.

Γνωρίζοντας ποιος είναι ο κακός της υπόθεσης, η ταινία κρατάει "σπαρταριστή" στα χέρια της μια ενδιαφέρουσα συναισθηματική αντίφαση η οποία χαρακτηρίζει την κινηματογραφική (και όχι μόνον) αφήγηση. Από τη μια ο θεατής απαιτεί δικαιοσύνη και τιμωρία τού κάθε ενόχου, από την άλλη ταυτίζεται πάντα με το βασικό πρωταγωνιστή της ιστορίας, ευχόμενος – ενδόμυχα αν είναι ο κακός - να ξεφύγει από τους διώκτες του. Ένα στοιχείο το οποίο ο Χίτσκοκ είχε κατανοήσει και αξιοποιήσει πλήρως, με τον Σιάμαλαν να ακολουθεί για κάποια ώρα πιστά τα χνάρια του μετρ. Όχι για πολύ όμως. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα δεν αξιοποιείται πλήρως, οι συμπτώσεις αρχίζουν και γίνονται ολοένα και πιο εκκωφαντικές και αναπόφευκτα δεν αργεί το σασπένς να ξεθυμάνει και η υπομονή να εξαντληθεί.

Οπότε η "Παγίδα" περνάει στην επόμενη "πίστα" και εκεί είναι που τα κάνει εντελώς μαντάρα. Η πλοκή έχει ξεμείνει πλέον από ιδέες, ο χάρτινος χαρακτήρας της τραγουδίστριας αναλαμβάνει ρόλο δυναμικού πρωταγωνιστή (ολέθρια η επιλογή της Σαλέκα Σιάμαλαν, κόρης του σκηνοθέτη) και οι απιθανότητες διαδέχονται τις κοινοτοπίες, μέχρι την εξωφρενικά ασυνάρτητη κορύφωση. To plot twist της οποίας είναι πως δεν υπάρχει plot twist.

ΗΠΑ. 2024. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Παγίδα

Trap
1,5
  • Θρίλερ
  • 2024
  • Διάρκεια: 105 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ένας πατέρας συνοδεύει την έφηβη κόρη του στη συναυλία της αγαπημένης της τραγουδίστριας, για να διαπιστώσει έντρομος πως το όλο event είναι μια καλοστημένη παγίδα για... τον ίδιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το "Υπάρχω" είναι πλέον η εμπορικότερη ελληνική ταινία της δεκαετίας

Η σινε-βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη κατέβασε ταχύτητα, αλλά συνεχίζει να γεμίζει τις αίθουσες, έχοντας αγγίξει τα 700.000 εισιτήρια. Επόμενος στόχος της, να ξεπεράσει τις "Νύφες" και το "Ελ Γκρέκο".

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/01/2025

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας αναζητά νέο καλλιτεχνικό διευθυντή

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως την 31η Ιανουαρίου 2025, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις διαδικασίες που περιγράφονται στην ανακοίνωση.

Έξτρα προβολή για το ντοκιμαντέρ "Η Αθήνα του  Μεσοπολέμου 1922-1940"

Η Αθήνα του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από το ντοκιμαντέρ της Μαρίας Ηλιού.

Στο "Queer" ο Ντάνιελ Κρεγκ αποδεικνύει πως επιτέλους παίζει τους ρόλους που θέλει

Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός στη νέα ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο δίνει μια ερμηνεία βγαλμένη από την πρότερη, εν πολλοίς ξεχασμένη, καριέρα του.

"Drakula Halála": Το (ξεχασμένο) πρώτο Νοσφεράτου

Με το "Νοσφεράτου" του Ρόμπερτ Έγκερς να έχει κάνει ποδαρικό με το δεξί στα ελληνικά σινεμά, δίνεται η ευκαιρία να πάμε στην Ουγγαρία του 1921 και να ξαναδούμε τι ξέρουμε και τι αγνοούμε για τη νεφελώδη πρώτη προσπάθεια μεταφοράς του Δράκουλα στη μεγάλη οθόνη, στην οποία μπλέχτηκε και ο μετέπειτα σκηνοθέτης της θρυλικής "Καζαμπλάνκα".

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16/1

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κίραν Κάλκιν και ο Πάντινγκτον προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι βραβευμένες με Χρυσή Σφαίρα ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά

Βλέπουμε ξανά ή συμπληρώνουμε κενά με τίτλους που απέσπασαν δάφνες από την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ.