Το Γύρισμα

2,5

Η τέχνη μιμείται τη ζωή και αντιστρόφως, σε μια γλυκόπικρη, σαρκαστική και πολύ… γαλλική απομυθοποίηση του λαμπερού κόσμου της μεγάλης οθόνης.

Το Γύρισμα

Στην όλο και πιο αυτοαναφορική σύγχρονη κινηματογραφική πραγματικότητα, η κάμερα επισκέπτεται κάθε τρεις και λίγο τα γυρίσματα ή το post production κάποιας ταινίας (μόνο το τελευταίο τετράμηνο είδαμε τα "Maxxxine", "Ο Κακός Ηθοποιός", "Το Λυσάρι της Ζωής" και "Ο Κασκαντέρ"), μυθοποιώντας αλλά και απομυθοποιώντας τον αστραφτερό κόσμο του σινεμά με κάθε δυνατό τρόπο. Τον γαλλικό δρόμο φωτίζουν η κομψή "Αμερικανική Νύχτα" του Φρανσουά Τριφό και η εκθαμβωτική "Περιπλάνηση" του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, με τον ηθοποιό, σεναριογράφο και σκηνοθέτη Σεντρίκ Καν ("Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλιά σου") να επιλέγει εδώ μια πολύ πιο ανάλαφρη προσέγγιση.


Κι όμως, όλα ξεκινούν μαχητικά στο τελευταίο φιλμ του Σιμόν, Γάλλου auteur ο οποίος βρίσκεται πίσω από την κάμερα ενός κοινωνικού δράματος αλά Στεφάν Μπριζέ ("Ο Νόμος της Αγοράς"). Σε αυτό οι εργάτες ενός εργοστασίου ξεσηκώνονται ενάντια στα αφεντικά τους για να το σώσουν, επιχειρώντας δυναμικά να αναλάβουν τη διαχείρισή του. Άλλα όταν ο Σιμόν φωνάζει "coupez!", όλα επιστρέφουν σε μια φαινομενικά πιο ήρεμη πραγματικότητα, η οποία πίσω από τον δημιουργικό οργασμό της κρύβει μια σειρά από μικρά (και μεγαλύτερα) δράματα. Τα περισσότερα από αυτά θα ανακαλύψει ο νεαρός Ζοζέφ, κομπάρσος ο οποίος αναλαμβάνει με απρόοπτο τρόπο να γυρίσει το making of της ταινίας, μπαίνοντας έτσι στα παρασκήνια μιας περιπετειώδους κινηματογραφικής παραγωγής.


Η τέχνη μιμείται τη ζωή και αντιστρόφως σε μια γλυκόπικρη, σαρκαστική και πολύ… γαλλική σάτιρα των καλλιτεχνικών μύθων οι οποίοι συνοδεύουν τη μαγεία της μεγάλης οθόνης. Ο Καν τούς προσγειώνει με θόρυβο και χιούμορ θέλοντας να είναι κυνικός, συγκινητικός, σαρκαστικός, τρυφερός και ρεαλιστής την ίδια στιγμή. Δυσκολεύεται στην εναλλαγή των στιλ, αλλά η ματιά του είναι εξίσου κοινωνικά και κινηματογραφόφιλα ευαίσθητη. Δεν φοβάται να επιστρατεύσει σεναριακά κλισέ (οι παραγωγοί θέλουν άλλο φινάλε, ο σκηνοθέτης παραμελεί την οικογένειά του…), να θολώσει με méta-modernité τα όρια αλήθειας και μυθοπλασίας και να παραδεχθεί πως το σινεμά είναι μια βρόμικη τέχνη.

Γαλλία. 2023. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Το Γύρισμα

Making of
2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2023
  • Διάρκεια: 119 '
  • Σεντρίκ Καν

Ο νεαρός Ζοζέφ, κομπάρσος σε ένα κοινωνικό δράμα ενός διάσημου Γάλλου σκηνοθέτη, αναλαμβάνει να γυρίσει το making of του, γνωρίζοντας έτσι από πρώτο χέρι τα παρασκήνια μιας περιπετειώδους κινηματογραφικής παραγωγής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.