Ο Τελευταίος Ταξιτζής

2

Η ερωτική εμμονή καθοδηγεί ένα βραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ψυχολογικό θρίλερ με αφηγηματικές αρετές, το οποίο αναμειγνύει με υπερβολική αυτοπεποίθηση τα μισά κινηματογραφικά είδη.

Ο Τελευταίος Ταξιτζής

Ο "Ταξιτζής" είναι η πρώτη χολιγουντιανή ταινία που περιέγραψε με ωμή ειλικρίνεια τις ψυχοπαθολογικές επιπτώσεις της αστικής αποξένωσης, αποκαλύπτοντάς τις δεξιοτεχνικά μέσα σε μια θεολογικού τύπου παραβολή του Εξολοθρευτή Αγγέλου. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Στέργιου Πάσχου ("Άφτερλωβ") διατηρεί πολλά σημεία επαφής με το σκορσεζικό αριστούργημα, επιλέγοντας ως ήρωά της ένα συνάδελφο του Τράβις Μπικλ με σπουδές φιλολογίας. Τον Θωμά (βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τον Κώστα Κορωναίο), έναν παντρεμένο πενηντάρη με παιδί, ο οποίος βγάζει μεροκάματο ως ταξιτζής. Η δική του κάθοδος στην κόλαση θα ξεκινήσει όταν μια νυχτερινή κούρσα του τελειώνει με την αυτοκτονία του πελάτη του, μέσα στην τσάντα του οποίου βρίσκει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό που αποφασίζει να οικειοποιηθεί.

Μετά την πρώτη "αμαρτία", θα ακολουθήσει και δεύτερη. Επισκεπτόμενος το σημείο της αυτοκτονίας, ο Θωμάς θα συναντήσει την Ελένη, τη νεαρή και πανέμορφη κόρη του αυτόχειρα, με την οποία θα περάσουν όλη τη μέρα μαζί, κάνοντας στο τέλος έρωτα. Αυτό θα δημιουργήσει μια εμμονική εξάρτηση στον κουρασμένο από τη ρουτίνα Θωμά, αλλά θα αποσυντονίσει την Ελένη, η οποία διατηρεί μια μόνιμη σχέση.

Όσο κι αν δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει την απελπισμένη επιλογή "εκτόνωσης" της συγκεκριμένης ηρωίδας (επαρκέστατη στο ρόλο η Κλέλια Ανδριολάτου), ο Πάσχος στήνει μεθοδικά ένα ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο κουβαλά στις πλάτες του ένας αποξενωμένος από τον εαυτό του και το περιβάλλον του νευρωτικός ήρωας. Η "ψυχαναλυτική" προσέγγισή του θα ήταν καίρια και ευρηματική αν η αφήγηση είχε υιοθετήσει αποκλειστικά τη δική του οπτική (θα μπορούσαμε να μιλάμε ακόμα και για μια φαντασίωση), εκείνη όμως συχνά λοξοδρομεί και αναμειγνύει με υπερβολική αυτοπεποίθηση τα… μισά κινηματογραφικά είδη. Νουάρ, κωμωδία, τρόμο, αστυνομικό μυστήριο, ακόμα και μαγικό ρεαλισμό. Οι επιτηδευμένοι, εξυπνακίστικοι διάλογοι αποσυντονίζουν ακόμα περισσότερο τον τόνο, ο οποίος θα μπορούσε να κουρδιστεί ολόσωστα πάνω στο τελευταίο, λιτό και εκφραστικότατο πλάνο (αλλά σε λάθος χαρακτήρα).

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Τελευταίος Ταξιτζής

2
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 114 '
  • Στέργιος Πάσχος

Με σπουδές φιλολογίας, ο Θωμάς είναι ένας παντρεμένος πενηντάρης με παιδί, ο οποίος βγάζει μεροκάματο ως ταξιτζής. Μετά την αυτοκτονία ενός πελάτη του, όμως, και τη γνωριμία του με μια όμορφη, νεαρή κοπέλα, η ζωή του θα πάρει απρόσμενη τροπή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"How to Build a Choir": Μια καλλιτεχνική πρωτοβουλία με μουσική και κοινότητα

Η δράση "Μυστήριο 96 ΚΟΡΕΣ" αναδεικνύει τη δύναμη της μουσικής και της κοινότητας μέσα από μια καλλιτεχνική πρωτοβουλία που συνδυάζει την εκπαίδευση, την παράσταση και τη σύγχρονη προσέγγιση της παραδοσιακής μουσικής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/03/2025

Ελληνικό box office: Εύκολη πρωτιά για τις "Σκιές στο Σκοτάδι"

Η κατασκοπική περιπέτεια με τους Μάικλ Φασμπέντερ και Κέιτ Μπλάνσετ κέρδισε εύκολα τις ταμειακές εντυπώσεις ενός ακόμα υποτονικού τετραημέρου, το top-10 του οποίου πλημμύρισε από παιδικές ταινίες.

Η μόνη ιρλανδική ταινία που πρέπει να δεις τη St. Patrick’s Day

Στο λυρικό "Song of Granite" συνοψίζεται η ψυχή της ιρλανδικής μουσικής παράδοσης και της εξαγνιστικής γοητείας του ανταμώματος στις παμπ.

Τα αγαπημένα μας από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Οι ταινίες που ξεχωρίσαμε από τη διοργάνωση που μόλις έριξε αυλαία.

Ένα νέο βιβλίο εξετάζει την αναπαράσταση 4 εμφυλίων στο σινεμά

Κυκλοφόρησε από τις Μωβ Εκδόσεις το βιβλίο της Eleftheria Rania Kosmidou (μετάφραση: Ραϋμόνδος Αλβανός) με τίτλο "Οι Ευρωπαϊκοί Εμφύλιοι Πόλεμοι στον Κινηματογράφο. Μνήμη, Σύγκρουση και Νοσταλγία".

Η τραγωδία στη Βόρεια Μακεδονία θυμίζει ανατριχιαστικά το "Κολέκτιβ"

Το θανατηφόρο γεγονός σε κλαμπ της γειτονικής χώρας έχει επώδυνες ομοιότητες με το ατύχημα που απεικονίζει το ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Νάναου.

Η Εμιλί Ντεκέν ήταν ένα σπάνιο ταλέντο του ευρωπαϊκού σινεμά

Το νέο του θανάτου της Βελγίδας ηθοποιού αφήνει μεγάλο και πρόωρο κενό στην κινηματογραφική βιομηχανία.