Την Μαριάμ Τουζανί την γνωρίσαμε πρώτη φορά πέρσι με το γλυκόπικρο "Μπλε Καφτάνι". Τη δεύτερη ταινία της μετά το "Αδάμ", το οποίο το 2019 έκανε ντεμπούτο στο τμήμα "Ένα Κάποιο Βλέμμα" του Φεστιβάλ Καννών. Πρόκειται για ένα παρόμοιου ύφους και ευαισθησίας δράμα χειραφέτησης, το οποίο εκτυλίσσεται στην Καζαμπλάνκα. Εκεί η Άμπλα διατηρεί ένα μικρό αρτοποιείο, στο πίσω μέρος του οποίου διαμένει με την οκτάχρονη κόρη της Ουάρντα. Όταν η Σάμια, μια νεαρή έγκυος, χτυπήσει την πόρτα τους, η απόφασή της να τη φιλοξενήσει για μια νύχτα θα της αλλάξει τη ζωή.
Στο "Μπλε Καφτάνι", η πλοκή περιστρεφόταν γύρω από την αναζήτηση σεξουαλικής ταυτότητας μέσα σε ένα βαθιά συντηρητικό περιβάλλον. Εδώ το πλαίσιο παραμένει το ίδιο, με το ζητούμενο να είναι οι καταπιεστικοί κοινωνικοί ρόλοι που επιβάλλονται στις γυναίκες. Μόνο που η Τουζανί, ακόμα και στο ντεμπούτο της, δεν καταγγέλλει άναρθρα ούτε νουθετεί διδακτικά. Δημιουργεί μια φαινομενικά απλή, μα περίπλοκη στην εξέλιξή της σχέση ανάμεσα σε δυο περιθωριοποιημένους χαρακτήρες, χτίζει ψυχολογικό σασπένς και εγείρει καίρια ηθικά διλήμματα, ανατέμνοντας… με το βαμβάκι τη σύγχρονη μαροκινή πραγματικότητα.
Μαρόκο, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: WEIRD WAVE
Περισσότερες πληροφορίες
Αδάμ
Η Άμπλα διατηρεί ένα μικρό αρτοποιείο στο σπίτι της στην Καζαμπλάνκα, όπου ζει με την οκτάχρονη κόρη της Ουάρντα. Όταν η Σάμια, μια νεαρή έγκυος, χτυπήσει την πόρτα τους, η απόφασή της να τη φιλοξενήσει για μια νύχτα θα της αλλάξει τη ζωή.