Φρίμοντ

3,5

Οδοιπορικό αναζήτησης ανθρώπινης επικοινωνίας μέσα σ’ έναν κόσμο πολυπολιτισμικής μοναξιάς. Με αναζωογονητικό χιούμορ, κατασταλαγμένη σοφία και τη γήινη, απολαυστική απλότητα του πρώιμου Τζάρμους.

Φρίμοντ

Ένα κινέζικο ρητό ισχυρίζεται πως "η αρετή στέκεται στη μέση". Το πιστεύει ακράδαντα ο Κινέζος ιδιοκτήτης ενός εργοστασίου μπισκότων τύχης του Σαν Φρανσίσκο στο οποίο δουλεύει η Ντόνια, μια μετανάστρια από το Αφγανιστάν η οποία διαμένει στο κοντινό Φρίμοντ. Η ρουτίνα της περιορίζεται σε λιγοστές κουβέντες με μια συνομήλικη συνάδελφο και μερικούς συμπατριώτες της που μένουν στην ίδια πολυκατοικία, ενώ σε τακτά διαστήματα επισκέπτεται έναν ψυχίατρο, ζητώντας να της γράψει υπνωτικά χάπια, μιας και δυσκολεύεται να κοιμηθεί. Μέχρι που μια ηλικιωμένη συνάδελφός της πεθαίνει ξαφνικά εν ώρα εργασίας κι αναλαμβάνει να γράφει εκείνη πλέον τα μηνύματα που συσκευάζονται μέσα στα μπισκότα.


Η τέταρτη ταινία του ιρανικής καταγωγής Μπαμπάκ Τζαλαλί ("Frontier Blues", "Radio Dreams", "Land") αναζητά τη μέση οδό σε έναν κόσμο των άκρων. Βίαιο (το Αφγανιστάν που άφησε πίσω της η Ντόνια) και πλασματικά παρηγορητικό (οι τούρκικες τηλεοπτικές σαπουνόπερες), ανοιχτό σε κάθε πολυπολιτισμική επαφή και ταυτόχρονα μοναχικό και αποξενωμένο. Η Ντόνια τον παρατηρεί κρατώντας τις αποστάσεις της. Δεν επεμβαίνει στις ζωές των συμπατριωτών της, δεν ακολουθεί την τακτική ερωτικής προσέγγισης της Αμερικανίδας συναδέλφου της, δεν αποκαλύπτει στον ψυχίατρο, αλλά ούτε και στον εαυτό της, τους πραγματικούς, βαθύτερους λόγους της αϋπνίας της. Με ένα χάπι θέλει να κρατήσει αναμνήσεις και προσδοκίες μακριά. Το μέλλον (της), όμως, δεν μπορεί να περιμένει και η τύχη(;) φροντίζει να το φέρει μπροστά της. Τώρα, πρέπει να το γράψει η ίδια.


Ακολουθώντας τα διδάγματα του Ασπροδόντη, του τετράποδου πρωταγωνιστή του διάσημου μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον, η Ντόνια θα ξεκινήσει ένα καθυστερημένο οδοιπορικό αναζήτησης ανθρώπινης επικοινωνίας μέσα σ’ έναν κόσμο παγκοσμιοποιημένης μοναξιάς. Ο Τζαλαλί την ακολουθεί από τη σωστή κινηματογραφική απόσταση, την πλαισιώνει με ένα ασπρόμαυρο, τετράγωνο κάδρο και τη συνοδεύει με αναζωογονητικό χιούμορ, κατασταλαγμένη σοφία και τη γήινη, απολαυστική απλότητα του πρώιμου Τζάρμους. Παράλληλα, φροντίζει το μήνυμά της στον "έξω κόσμο" να φτάσει στα λάθος χέρια, έτσι όπως συμβαίνει πάντα όταν πρέπει να γίνει τελικά κάτι σωστό.

Α/Μ. ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Φρίμοντ

Fremont
3,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μπαμπάκ Τζαλαλί

Μετανάστρια από το Αφγανιστάν, η Ντόνια εργάζεται σε ένα εργοστάσιο κινέζικων μπισκότων τύχης. Καθώς προσπαθεί να βάλει τη ζωή της σε τάξη, δοκιμάζει τολμηρά να στείλει ένα ξεχωριστό μήνυμα στον «έξω κόσμο».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.

Ξύπνα

Θρίλερ τρόμου στημένο πάνω σε μια απλοϊκή συνθήκη κλειστοφοβικής καταδίωξης, η οποία έχει το (τυποποιημένο) σασπένς της, καμιά όμως αίσθηση στοιχειώδους ρεαλισμού ή ελάχιστης πρωτοτυπίας.

Εν Εσόπτρω - Ο Παπα-Σταμάτης και ο Σταμάτης

Απλή και "καθαρή", τηλεοπτικής κοπής καταγραφή των πολύ ενδιαφερόντων ιδεών ενός ταπεινού διανοούμενου πάνω στην ιστορία της εικόνας και την πολλαπλή έννοια της αναπαράστασης.

"Φαντάσματα της Ιστορίας" με τον Ούντι Αλόνι: Μια ρετροσπεκτίβα που εξερευνά την τέχνη, την πολιτική και την αντίσταση

Γνωρίζουμε το έργο του Ισραηλινού σκηνοθέτη Ούντι Αλόνι, που συνδυάζει τέχνη, ακτιβισμό και πολιτική, με επίκεντρο την ισραηλινή κατοχή, ενώ τον συνοδεύει η πρωταγωνίστρια Σαμάρ Κουπτύ.