Ο Τελευταίος των Ανθρώπων

4,5

Βωβό κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με πρωτοποριακή εκφραστικότητα από το δημιουργό του «Νοσφεράτου». Οξύ και διεισδυτικό, με ένα ανατρεπτικά ειρωνικό φινάλε.

Ο Τελευταίος των Ανθρώπων

Ανάμεσα σε δύο καθαρά αριστουργήματα, το γερμανικό "Νοσφεράτου, Μια Συμφωνία Τρόμου" (1922) και τη χολιγουντιανή "Αυγή" (1927), ο Φ.Β. Μουρνάου θα "ακτινογραφήσει" τη Γερμανία του Μεσοπολέμου με ένα διεισδυτικό βωβό κοινωνικό δράμα. Πρωταγωνιστής του ο Εμίλ Γιάνινγκς ("Γαλάζιος Άγγελος"), στο ρόλο ενός ηλικιωμένου θυρωρού, ο οποίος θα αντιμετωπίσει την περιφρόνηση των φίλων και των γειτόνων του, όταν πάψει πλέον να είναι πορτιέρης σε πολυτελές ξενοδοχείου.


Η κριτική του κοινωνικού στάτους, συνδεδεμένου άμεσα με την εικόνα και τη σημειολογία της (όλα περιστρέφονται γύρω από την εντυπωσιακή, κιτς στολή του ξενοδοχοϋπαλλήλου), είναι αμείλικτη, με τον Μουρνάου να εντυπωσιάζει σκηνοθετικά με απανωτά εκφραστικά ευρήματα (υποκειμενικά πλάνα, αεικίνητη κάμερα), τα οποία κάνουν περιττή τη χρήση μεσοτίτλων. Μια κορυφαία στιγμή του Kammerspielfilm με ένα ανατρεπτικά ειρωνικότατο φινάλε.

Α/Μ. Γερμανία. 1924. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Τελευταίος των Ανθρώπων

Der Letzte Mann / The Last Laugh
4,5
  • Δραματική
  • 1924
  • Διάρκεια: 88 '
  • Φρίντριχ Βίλεμ Μουρνάου

Ένας ηλικιωμένος θυρωρός αντιμετωπίζει την περιφρόνηση των φίλων και των γειτόνων του όταν παύει πλέον να είναι πορτιέρης σε πολυτελές ξενοδοχείο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
21/11/2024

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.

Ξύπνα

Θρίλερ τρόμου στημένο πάνω σε μια απλοϊκή συνθήκη κλειστοφοβικής καταδίωξης, η οποία έχει το (τυποποιημένο) σασπένς της, καμιά όμως αίσθηση στοιχειώδους ρεαλισμού ή ελάχιστης πρωτοτυπίας.

Εν Εσόπτρω - Ο Παπα-Σταμάτης και ο Σταμάτης

Απλή και "καθαρή", τηλεοπτικής κοπής καταγραφή των πολύ ενδιαφερόντων ιδεών ενός ταπεινού διανοούμενου πάνω στην ιστορία της εικόνας και την πολλαπλή έννοια της αναπαράστασης.