Στον Ιστό του Τρόμου

3

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Στον Ιστό του Τρόμου

Οι "αρένες Πικάσο" αποτελούν ένα από τα πιο καλά κρυμμένα αρχιτεκτονικά μυστικά του σύγχρονου Παρισιού. Σχεδιασμένες από τον Μανουέλ Νιούνεζ Γιακόφσκι, είναι ένα μεταμοντέρνο οικιστικό σύμπλεγμα του προαστίου Νουασί-λε-Γκραν στο οποίο δεσπόζουν δύο… κυκλικές πολυκατοικίες. Ο Σεμπαστιέν Βανιτσέκ τις επέλεξε ως χώρο εξέλιξης της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του, όχι μόνο για σκηνογραφικούς λόγους, αλλά και επειδή ήθελε να στήσει το "Στον Ιστό του Τρόμου" σαν μια ευθεία αλληγορία πάνω στην τρέχουσα γαλλική κοινωνική πραγματικότητα. Κι αυτή ζει και αναπνέει όχι δίπλα στον Πύργο του Άιφελ, αλλά στα υποβαθμισμένα παρισινά προάστια.


Σ’ ένα απ’ αυτά, λοιπόν, κατοικεί κι ο Καλέμπ, ένας μοναχικός τριαντάρης με πάθος στα εξωτικά ζώα. Σε μόνιμο διαπληκτισμό με την αδελφή του, για κληρονομικές διαφορές, έχει απομακρυνθεί κι από τους παλιούς φίλους του. Περνά ώρες στο μικρό διαμέρισμά του, το οποίο έχει μετατρέψει σε καταφύγιο αρθροπόδων, και τώρα αδημονεί να βάλει στη γυάλα της μια παράνομα εισαγμένη στη χώρα δηλητηριώδη αράχνη που μόλις αγόρασε. Την κρατάει προσωρινά κλεισμένη σ’ ένα κουτί παπουτσιών, αλλά όταν το ανοίγει διαπιστώνει έντρομος πως εκείνη έχει διαφύγει.


Ο Βανιτσέκ έχει ήδη μετακομίσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, δουλεύοντας πάνω στο σίκουελ του "Evil Dead", κι αυτό από μόνο του λέει πολλά για τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του, η οποία ξεχειλίζει σ’ αυτό το καλοκουρδισμένο θρίλερ, γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες. Η κλειστοφοβική αίσθηση είναι διαρκώς παρούσα και η αγωνία, καθώς οι αράχνες αναπαράγονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και δεν αργούν να καταλάβουν όλο το κτίριο, χτυπάει γρήγορα κόκκινο. Σεναριακά, οι Βανιτσέκ και Φλοράν Μπερνάρ είναι λιγότερο αποτελεσματικοί, δουλεύοντας με μια ομάδα μάλλον σχηματικών –αφρικανικής και αραβικής καταγωγής– χαρακτήρων, οι οποίοι όμως αντανακλούν όλη την περιθωριακή διαστρωμάτωση της γαλλικής πρωτεύουσας. Με την αστυνομία να αποκλείει τις εξόδους διαφυγής τους, μοιάζουν όλοι τους με άλλο είδος ζωυφίων, τα οποία αγωνίζονται λυσσαλέα απέναντι στις αράχνες για την επιβίωσή τους.

Γαλλία, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Στον Ιστό του Τρόμου

Vermines / Infested
3
  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 106 '
  • Σεμπαστιέν Βανιτσέκ

Οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας στα παρισινά προάστια προσπαθούν να ξεφύγουν από τις δηλητηριώδεις αράχνες οι οποίες αναπαράγονται τάχιστα και έχουν καταλάβει όλο το κτίριο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Σχεδόν 90.000 θεατές παρακολούθησαν το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Αριθμοί ρεκόρ για τη διοργάνωση που και φέτος προσέλκυσε μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου σινεμά στην πόλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/11/2024

Όλα όσα μας επιφυλάσσει το 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Το φεστιβάλ θα ταξιδέψει σε 14 πόλεις της Πελοποννήσου, προσκαλώντας το κοινό να ανακαλύψει την τέχνη του ντοκιμαντέρ μέσα από αφιερώματα, πρωτοποριακές ταινίες και τη συμμετοχή καταξιωμένων δημιουργών και καλλιτεχνών.

37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Masterclasses, ημερίδες και όλες οι παράλληλες εκδηλώσεις

Το φεστιβάλ συνοδεύεται από ένα πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων που περιλαμβάνει masterclasses, ημερίδες, εργαστήρια και προβολές.

Η Ντέμι Μουρ θα ήθελε ένα άστρο στο Χόλιγουντ όπως στο "Substance"

Πως ζηλεύει λιγάκι το ρόλο της στη διχαστική ταινία τη Κοραλί Φαρζά εκμυστηρεύτηκε η ηθοποιός, εμείς πάντως θα της δίναμε ένα αστέρι χωρίς δεύτερη σκέψη.

Τι γίνεται με τη νέα ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, "Juror #2";

Παρά τους διθυράμβους το δικαστικό θρίλερ του βετεράνου παίζεται σε περιορισμένο κύκλωμα και δεν έχει (ακόμα) ημερομηνία κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Οι ταινίες που απαθανάτισαν την εξέγερση του Πολυτεχνείου

Μετά από 50 χρόνια οι αντιδικτατορικοί αγώνες συνεχίζουν να εμπνέουν μέσα από τα φιλμ - ντοκουμέντα που τους κατέγραψαν.

Updated | Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 21/11

Μια υπέροχη διασκευή, η Μαριόν Κοτιγιάρ και η πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.