Το Αγόρι του Θεού

2,5

Μια αληθινή ιστορία αναβιώνει ως άνισο οπερατικό δράμα εποχής με στοιχεία θρίλερ και «βλάσφημης» σάτιρας κατά της μισαλλόδοξης κατάχρησης εξουσίας.

To_agori_tou_theou

Έχοντας συμπληρώσει έξι ολόκληρες δεκαετίες πίσω από την κάμερα, καθώς γύρισε την πρώτη μικρού μήκους του το 1961, ο Μάρκο Μπελόκιο ("Βιασμός στην Πρώτη Σελίδα", "Καλημέρα, Νύχτα", "Ο Προδότης") συνεχίζει να τα βάζει με κάθε μορφή εξουσίας, αντλώντας σεναριακές ιδέες από αληθινά γεγονότα και πρόσωπα της ιταλικής ιστορίας. Ένα απ’ αυτά είναι και ο Εντγκάρντο Μορτάρα, ένα εφτάχρονο Εβραιόπουλο, το οποίο ζει το 1858 με την οικογένειά του στην Μπολόνια. Μετά όμως τη μαρτυρία μιας υπηρέτριας πως ο Εντγκάρντο έχει βαπτιστεί κρυφά χριστιανός όταν ήταν μωρό, οι στρατιώτες του πάπα τον απάγουν και τον μεταφέρουν στο Βατικανό για να ανατραφεί ως σωστός καθολικός. Οι γονείς του και η εβραϊκή κοινότητα ξεσηκώνονται, το θέμα παίρνει διεθνείς διαστάσεις, αλλά ο ποντίφικας παραμένει πεισματικά ανένδοτος.


Η κινηματογραφική μεταφορά της ιστορίας βρισκόταν για χρόνια στα άμεσα σχέδια του Στίβεν Σπίλμπεργκ (με σενάριο Τόνι Κούσνερ και πρωταγωνιστή τον Μαρκ Ράιλανς), ο οποίος το εγκατέλειψε πρόσφατα, ανοίγοντας το δρόμο στον Μπελόκιο. Έτσι, ο 85χρονος Ιταλός σκηνοθέτης βρήκε στο πρόσωπο του Μορτάρα έναν ακόμα τραγικό ήρωα, μοιραίο θύμα μιας μισαλλόδοξης επίδειξης εξουσίας ενός "συστήματος" υπό κατάρρευση. Διότι, στα μέσα του 19ου αιώνα, η Ιταλία ξεσηκώνεται, υπό τον Τζουζέπε Γκαριμπάλντι, ενάντια στην αυστριακή αυτοκρατορία και το παπικό κράτος, το τέλος του οποίου έρχεται με την κατάληψη της Ρώμης το 1870. Ο Μπελόκιο, παρουσιάζοντας μια ολόκληρη χώρα ως όμηρο του καθολικισμού, αναβιώνει αυτό το τέλος εποχής με μελοδραματικό οίστρο, βαριά, σκούρα χρώματα και χορωδιακή μουσική. Η αντεξουσιαστική ματιά του είναι όπως πάντα διεισδυτική, αλλά παρότι μπολιάζει το ιστορικό δράμα του με στοιχεία θρίλερ και "βλάσφημης" σάτιρας (το ξεκαρδιστικό όνειρο του Πάπα), η αφήγησή του παραμένει ακαδημαϊκά οπερατική και κατά στιγμές βαρύγδουπη. Το γνήσιο ενδιαφέρον του για τον ήρωά του, παρ’ όλα αυτά, κρατάει τον Εντγκάρντο κινηματογραφικά ζωντανό ως το αφοπλιστικά πικρό φινάλε, το οποίο όμως θα χρειαζόταν μια πιο πειστική, πιο αυθεντικά συγκινητική κορύφωση.

Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Το Αγόρι του Θεού

Rapito
2,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 134 '
  • Μάρκο Μπελόκιο

Στην Μπολόνια του 1858 και μετά τη μαρτυρία μιας υπηρέτριας πως ο εφτάχρονος Εβραίος Εντγκάρντο Μορτάρα έχει βαπτιστεί κρυφά χριστιανός όταν ήταν μωρό, οι στρατιώτες του Πάπα τον απάγουν και τον μεταφέρουν στο Βατικανό για να ανατραφεί ως σωστός καθολικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εγώ, ο Απαισιότατος 4

Οι χαριτωμενιές των χαρακτήρων, με τα Μίνιονς να κλέβουν εύκολα την παράσταση, δίνουν περιστασιακό ενδιαφέρον σε μια αδύναμη πλοκή, η οποία δεν έχει ιδέες ανανέωσης του franchise.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
15/08/2024

Βρέχει Άντρες

Η Λορ Καλαμί είναι απολαυστική σε έναν πικάντικο ρόλο, τον οποίο η Καρολίν Βινιάλ ("Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ") τυποποιεί με ανάλαφρη αφέλεια.

Η Λεωφόρος της Δύσης

Η πιο ειλικρινής, σκληρή και νοσταλγική ματιά στα παρασκήνια της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά.

Θαύμα στο Μιλάνο

Χιούμορ, μελοδραματική αισιοδοξία και ποιητικός νεορεαλισμός, βραβευμένος με Μεγάλο Βραβείο (αντίστοιχο του κατοπινού Χρυσού Φοίνικα) στο Φεστιβάλ Κανών.

Οι Υπάλληλοι

Έξυπνοι διάλογοι, αστείοι χαρακτήρες, cool ύφος και μια ασπρόμαυρη low budget κωμωδία, μια από τις ταινίες που γέννησαν τον νέο ανεξάρτητο αμερικανικό κινηματογράφο.

Η "Arcadia" του Γιώργου Ζώη και οι "Ιστορίες Καλοσύνης" του Γιώργου Λάνθιμου στη λίστα των φετινών Ευρωπαϊκών Βραβείων

Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τους πρώτους τίτλους ταινιών οι οποίες μπορούν να διεκδικήσουν τα φετινά βραβεία της.

"A complete unknown": Ο Τιμοτέ Σαλαμέ είναι ο Bob Dylan

Κυκλοφόρησε το teaser trailer της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Τιμοτέ Σαλαμέ.